« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
جهان
یک پایگاه خبری روسی با انعکاس اخبار رونمایی سامانه پدافند موشکی ایرانی باور ۳۷۳ که از آن به عنوان سلاح مشابه اس 300 روسیه نام برده، از این رویداد به عنوان خبری بد برای رژیم صهیونیستی و احتمال استفاده از آن در سوریه برای به انزوا کشاندن جنگنده ها و حملات هوایی تل آویو یاد کرده است.
پایگاه خبری «آویا پروم» روسیه که اخبار صنایع دفاعی و تسلیحاتی را منتشر می کند، اعلام کرد که ایرانی ها موفق شده اند نسخه بومی سامانه پدافند موشکی اس۳۰۰ روسیه را بسازند.

این رسانه با انعکاس خبر ساخت سامانه پدافند موشکی باور ۳۷۳ در ایران، به تشریح توان و قدرت آن پرداخت و نوشت: این سامانه معروف به اس۳۰۰ ایرانی در آینده دردسری بزرگ برای اسرائیل خواهد بود چرا که ایران رسما کار طراحی و تولید آن را به پایان رسانده است و تحویل آن به ارتش این کشور آغاز شده است.

رسانه روسی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات دریافتی، برد موثر این سامانه به ۳۰۰ کیلومتر می رسد در همین حال این مجموعه موشکی می تواند اهداف رادار گریز را تا فاصله ۱۷۰ متری شناسایی کند.
«علاوه بر اینها، گمان می رود که ایران در آینده نزدیک باور۳۷۳ را در خاک سوریه برای دفاع از مستشاران خود مستقر کند و اگر ویژگی های این سامانه تایید شود، ایران می تواند به آسانی مانع حملات هواپیماهای جنگی اسراییل در خاک سوریه شود.»

رسانه روسی در ادامه گزارش خود آورده است: سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳ که می تواند اهداف متخاصم هوایی را در ارتفاع بالا مورد حمله قرار دهد برای نخستین بار در فروردین ماه سال ۹۴ در رژه روز ارتش در تهران به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی بارها مدعی شده که با استفاده از جنگنده های اف۳۵، توانسته است در خاک سوریه دست به حملات هوایی بزند.

سامانه پدافند موشکی باور۳۷۳ پنجشنبه گذشته با حضور رئیس جمهوری و جمعی از فرماندهان نظامی رونمایی شد./العالم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین