« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
وحید حاج سعیدی؛
گسترش بیکاری و فقر، اعتیاد ، افزایش دزدی و ... ماحصل مدیریت فاسد تعدادی از مسئولان است که نه تنها تلاشی در جهت معیشت مردم نکردند، بلکه با ایجاد اخلال در امور اقتصادی راه را برمعیشت مردم تنگ کرده و مجری دستورات و وظایف آمران تروریست های اقتصادی بودند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:دستگیری برخی مقامات و مدیران فاسد نظیر دستگیری رئیس سابق سازمان خصوصی سازی، معاون اجرایی قوه قضائیه در دوره لاریجانی، شهردار خرم آباد، معاون استاندار لرستان و برخی دیگر از مقامات کشوری دارای تخلفات مالی،  نشان از عزم جدی قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی دارد.

هر چند مقام معظم رهبری بارها و به کرات در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی توصیه نموده بودند( از سال 1380) ولی این بار با دستور مستقیم و پیگیری های ایشان در مبارزه با فساد و انتصاب آیت الله رئیسی به سمت ریاست قوه قضائیه، به نظر می رسد دوران مبارزه عملی و اساسی در مبارزه با فساد آغاز شده است و دستگیری مسئولان فاسد حاکی از پایان یافتن دوران تاراج بیت المال و خیانت به کشور و نظام است.

بدون شک دستبرد به اموال دولتی و تاراج بیت المال در سطح کلان و گسترده نیاز به هماهنگی و همکاری برخی مسئولان دارد که در مواردی ضعف اطلاعاتی و یا نداشتن اشراف به تبعات حاصل از همکاری باعث بروز خسارات گسترده به منابع ملی شده و در برخی موارد نیز همدستی و همکاری عامدانه ( به عبارت صحیح تر شراکت مسئولان فاسد) باعث بروز فساد در سطح کلان و گسترده شده است. دستگیری مسئولان فاسد و اذناب و وابستگان آنان می تواند زنگ خطری برای سایر چشم طمع دوختگان به بیت المال باشد. با این وجود این همه خواسته مردم نیست. چرا که دستگیری فرادستان و فرودستان این مسئولان فاسد ، بازگرداندن همه اموال به بیت المال، لغو تمام معاملات و واگذاری ها در زمان تصدی مسئولیت آنان، اشد مجازات و ... از دیگر خواسته های مردم در این زمینه است.

خسارات مفاسد اقتصادی تنها خسارات مادی نیست چرا که در طول این سال ها ، مدیریت مدیران فاسد و دست اندازی به بیت المال توسط مسئولان فاسد، آقا زاده ها و صاحبان زر و زور باعث ظهور بد بینی نسبت به نظام و حاکمیت و در مواردی نسبت به دین شده است. گسترش بیکاری و فقر، اعتیاد ، افزایش دزدی و ... ماحصل مدیریت فاسد تعدادی از مسئولان است که نه تنها تلاشی در جهت معیشت مردم نکردند، بلکه با ایجاد اخلال در امور اقتصادی راه را برمعیشت مردم تنگ کرده و مجری دستورات و وظایف آمران تروریست های اقتصادی بودند.

در هر صورت تلاش های قوه قضائیه در دستگیری بی ملاحظه مدیران فاسد و به تبع آن اصطلاح دانه درشت ها و منسوبین به آنها و حتی ایجاد شفافیت و امنیت در بدنه دستگاه قضا با برکناری و دستگیری قضات فاسد، نشان از عزمی جدی و غیر کلیشه ای در مبارزه با فساد دارد.

هر چند در این راه سنگ اندازی هایی صورت می گیرد و عده ای خواسته یا خواسته، عامدانه یا غیر عامدانه مانع از افشای اطلاعات بیشتر  در خصوص توافقات پنهانی مدیران و زوایای سوء استفاده های گسترده مدیران می شوند، ولی باید اشاره کرد، طوفان سهمگین مبارزه با مفاسد اقتصادی به این سادگی ها فروکش نخواهد کرد و تا ریشه کن کردن ریشه های اصلی فساد ادامه خواهد داشت. به امید آن روز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین