« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
مدیر اجرایی طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده گفت:بنیاد با شعار کار با مردم برای مردم آماده است تا مشکل اشتغال را با توسعه مشاغل خرد روستایی حل کرده و به تبع آن شهرستان در محور آبادانی و توسعه قرار گیرد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف،اولین نشست خبری مجری طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیر اجرایی طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده با تبریک اعیاد قربان ؛ غدیر و تبریک روز خبرنگار به تشریح اهداف و برنامه های بنیاد در لنده پرداخت و گفت: توانمندسازی جوامع محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی در قالب گروه‌های اعتبار و پس‌انداز، افزایش دسترسی روستاییان کم‌درآمد به تسهیلات اعتباری، ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی روستاییان از طریق هدایت پس‌انداز‌های غیرمولد خانوار‌های روستایی به سرمایه‌های مولد کارآمد، افزایش درآمد خانوار‌های کم‌درآمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای فعالیت‌های درآمدزا، برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌هایی که مبتنی بر ظرفیت، امکانات و شرایط منطقه باشد و همچنین توسعه اشتغال و تثبیت مشاغل دارای بحران مالی از جمله اهداف و برنامه های بنیاد در شهرستانهای مجری طرح پایلوت اقتصادی می باشد.
 

«سید محمد علی پور یزدان‌پرست»اظهار داشت: در بخش تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری بستری مناسب برای مشارکت جمعی در قالب گروه‌های اعتبار و پس‌انداز، افزایش دسترسی روستاییان کم‌درآمد به تسهیلات اعتباری، ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی روستاییان از طریق هدایت پس‌انداز‌های غیرمولد خانوار‌های روستایی به سرمایه‌های مولد کارآمد، افزایش درآمد خانوار‌های کم‌درآمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای فعالیت‌های درآمدزا، برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌هایی که مبتنی بر ظرفیت، امکانات و شرایط منطقه باشد و همچنین توسعه اشتغال و تثبیت مشاغل دارای بحران مالی فراهم شده است.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در رفع محرومیت از چهره شهرستان گفت: بنیاد با شعار کار با مردم برای مردم آماده است تا مشکل اشتغال را با توسعه مشاغل خرد روستایی حل کرده و به تبع آن شهرستان لنده در محور آبادانی و توسعه قرار گیرد.

یزدانپرست اظهار داشت:طرح ارتقاء تحصیلی دانش‌آموزان در قالب برگزاری آزمون‌های آزمایشی، کلاس‌های تقویتی، توزیع نرم افزار‌های آموزشی، توزیع کتب کمک آموزشی، و توزیع کتاب آموزشی و کمک آموزشی در مقاطع مختلف تحصلیلی شهرستان پیگیری شد.

در راستای طرح تجهیز مدارس شهرستان لنده تعداد 55 مدرسه تجهیز و تعمیر  شده که اعتبار تقریبی آن بیش از یک و نیم میلیار تومان می باشد.

 پوریزدانپرست در ادامه گفت: میزان مشارکت مردم در شروع کار صندوق های توان افزایی 24 درصد بوده که با بسترسازیهای  ایجاد شده هم اکنون به 73 درصد رسیده است.

مجری طرح پیشرفت و  آبادانی شهرستان لنده خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات صندوق های توان افزایی روستایی نیز تا کنون 517فقره تسهیلات خرد در سطح روستاها از محل مشارکت مردمی و کمک بنیاد تسهیلات دریافت کردند که متوسط این تسهیلات بیست میلیون و 600هزار ریال بوده است که جمعاً بیش از 9میلیارد ریال بود که منجر به اشتغالزایی 199نفر و تثبیت 260نفر در این مشاغل شده است.

این خبر در حال تکمیل است.....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: