« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
جهان
وزارت خارجه چین از انگلیس خواسته است تا به صورت فوری به دخالت‌ها در امور داخلی هنگ کنگ پایان دهند.
خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین در هشداری شدید الحن از انگلیس خواسته است تا در امور داخلی هنگ کنگ دخالت نکند.

در همین ارتباط «هوا چون یینگ»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با محکوم کردن مداخلات خارجی در مسائل هنگ کنگ، خواستار توقف فوری دخالت‌های لندن در اعتراضات هنگ کنگ شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده که کشورش هرگز به کشورهای خارجی اجازه دخالت در امور هنگ کنگ را نخواهد داد، چون هنگ کنگ منطقه استعماری انگلستان نیست و یک منطقه اداری ویژه جمهوری خلق چین است.

به گفته یینگ، انگلستان نه حق مالکیت، نه حق مدیریت و نه حق نظارت بر هنگ گنگ را ندارد و این منطقه سال‌هاست تحت حاکمیت یکپارچه چین است.

پیش از این «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلستان با رییس منطقه اداری ویژه هنگ کنگ تلفنی گفت و گو کرده بود که این مسئله از نظر چین غیرقابل قبول و دخالت در تحولات هنگ کنگ به شمار می‌رود.

اعتراض ها در هنگ کنگ بر سر استرداد یک متهم به چین آغاز شد ولی معترضان هم اکنون باتغییر خواسته های خود و تحت تأثیر دخالت های غربی ها خواستار خودمختاری کامل و برکناری رئیس اجرایی هنگ کنگ هستند که منصوب چین است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: