« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
کهگیلویه و بویراحمد؛
جمعی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیام‌های جداگانه‌ای روز خبرنگار را تبریک گفتند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار جمعی از شخصیت ها و مسئولان استانی و  شهرستانی "کهگیلویه و بویراحمد" با صدور پیام‌های جداگانه‌ای روز خبرنگار را تبریک گفتند.

در ادامه برخی از این پیام‌ها را از نظر می‎گذرانید:


حسین کلانتری / استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۱۷ مرداد روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان های آگاه و دانایی است که رزمشان با سلاح  قلم در میدان آگاهی و اندیشه است. سلاحی که  قرن‌هاست مهمترین ابزار انتقال معانی و مفاهیم ، تفهیم و تفاهم تعادل و تضارب آراست .

خبرنگاران به راستی چشم بینا و آینه‌ی واقع نمای زمینه و زمانه خویش اند. طلایه دارانی که توسعه و پیشرفت مهمترین دغدغه ذهن و زندگیشان گشته است.

خبرنگاران به عنوان قاصدان امین و راویان صدیق تجسم امانت ، مسئولیت ، تعهد ، دلسوزی و وظیفه اند ، که با نقد منصفانه‌ی کاستی‌ها و بیان هوشمندانه‌ی پیشرفت ها وجدان بیدار انسانیت و زمینه ساز سلامت فکری و فرهنگی جامعه اند .

۱۷ مرداد یادآور بزرگ مردانی چون شهید والامقام«محمود صارمی» است که عاشقانه در عرصه اطلاع رسانی با نثار جان خویش به کار و حرفه وزین خبرنگاری ارزشی والا بخشیده اند.

اینجانب ضمن تبریک این روز به همه خبرنگاران ، اصحاب رسانه ، اهل قلم و خانواده بزرگ مطبوعات و جامع اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد ، از همراهی ، توجه و اهتمام ویژه در انعکاس اخبار فعالیت ها و خدمات نظام اسلامی قدردانی نموده و برای خبرنگاران متعهد و کوشای استان ، که آگاهی را حق مردم دانسته و برای تحقق عدالت اجتماعی پرتلاش می‌کوشند سلامتی، توفیق و ادامه فعالیت آگاهانه از خداوند متعال خواهانم.

«امان الله نجفی» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

نام گذاری 17 مرداد ماه روز شهادت خبرنگار شهید «محمود صارمی» به عنوان روز خبرنگار فرصت ارزشمندی برای پاسداشت و قدردانی از تلاش های مجاهدانه و بی‌دریغ خبرنگاران بیدار و آزاد اندیشی است که زبان گویا و چشم بیدار جامعه‌ هستند.

خبرنگاران اندیشه سازان آگاه و دردمندی هستند که در جهت تعالی افکار عمومی، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه تلاش می کنند.

 آنچه مسلم است امروزه رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است.

 خبرنگاران آگاه، راویان عشق، آزادی و نیک اندیشان بلند نظر عرصه اطلاع رسانی اند و همواره تلاش می کنند، در راه حقیقت و رسالت خطیر آگاهی بخشی به مردم از طریق اطلاعات دقیق به تصویر عینی از واقعیت بپردازند و در راه دست یابی به اطلاعات حقیقی و موثق همسو با وجدان اخلاقی با رعایت احترام به حق فردی، حفظ حریم و شئون انسانی به حفظ حقوق شهروندان با معیارهای اخلاقی اهتمام داشته باشند .

بی شک خبرنگاران با آگاهی از حساسیت های رسالت خطیر خود، صادقانه گام در مسیر روشنگری، معرفت افزایی و بیان حقایق نهاده و در راه تحقق این رسالت سترگ، از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نبوده و نیستند.

 ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه اطلاع رسانی ایران اسلامی و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره  شهید عرصه خبر استان «شهید خداعفو عبدیانی»، شایسته می دانم از تلاش و اهتمام همراه با صداقت همه اصحاب رسانه استان قدردانی نمایم.

 امیدوارم در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در اعتلای آرمان های والای انقلاب اسلامی همواره موفق و پایدار باشند.

امیر رئوف / مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد

در بخشی از پیام  مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد امده است:روز خبرنگار ، ارج نهادن به حرمت قلم و رسالت آگاهی بخشی و پاسداشت حقیقت است.

 قدردان همت بلند و کوشش پر ثمر خبرنگار عزیز و عوامل پرتلاش خبر این روز خجسته را به شما که با درک رسالت و انجام وظیفه ی خطیر خبرنگاری موجبات تعالی این عرصه شده اید تبریک می گویم.

توفیق روز افزون شما اصحاب قلم و اندیشه  را از خداوند متعال در خدمت به مردم و نظام برآمده از جانفشانی شهیدان والامقام مسئلت دارم.

قباد مبشری / مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد


در بخشی از پیام مدیر کل کمیته امداد استان آمده است: نوشته هایتان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صداست.

سلام و درود خدا بر شما وقایع‌ نگارانی کهحرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دا رید و آن راجز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیر ی د .

17 مرداد ماه «روز خبرنگار » یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضورخبرنگاران عزیز استان تبریک عرض نموده وضمن پا سداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه،تلاش شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی درست و مسئولانه ارج می‌نهم. بی شک، دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور و مراقبت از آرمان‌های ارزشمندانقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، حق گویی،صد اقت و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.

از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندم .

رضا خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

«ن والقلم و ما یسطرون»
هفدهم مردادماه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی به زیبایی و به پاس زحمات و خدمات ارزنده خبرنگاران محترم ، « روز خبرنگار » نامگذاری شده است؛بی شک، دستیابی به قله‌های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود.

اینجانب ضمن تبریک این روز، مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاشهای خستگی ناپذیر اصحاب رسانه، بویژه خبرنگاران استان که در انعکاس اخبار، دست آوردها و مشکلات استان سعی فراوان داشته اند، ابراز داشته و دست همه "اصحاب قلم” را در زیر خیمۀ صفا و صداقت برای ادامه همکاریهای رسانه ای به گرمی میفشارم.

امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، شفاف سازی  و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشید.

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

در بخشی از پیام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امده است:خبرنگار وجدان بیـدار، دیده بان تیزبین، چشـم بیـنـا و زبـان گویـای جامعه است که باید در جنگ تمام عیار رسانه‌ای امپریالیسم با بصیرت و مجاهدت به رسـالت خطیر خود که ترویج دهنده مفاهیم انقلاب اسلامی است، جامه عمل بپوشاند...

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یاد و خاطره شهادت خبرنگار شهید «محمود صارمی» و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه را گرامی داشته و از همه فعالان عرصه خبر، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه مخصوصا رسانه ملی و شبکه استانی دنا که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و انعکاس شایستۀ مراسم و مناسبت های ایام الله و مخابرۀ مفاهیم و پیام های بلند انقلاب اسلامی مخلصانه و دلسوزانه گام بر می‌دارند ؛ تقدیر و تشکر می کند.

علیرضا اتابک /  فرماندار کهگیلویه

 هفدهم مردادماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران بعنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است تا از این منظر اهمیت آگاهی و حق جویی انقلاب اسلامی به جهانیان رسانده شود.

بی تردید خبرنگاری رکن و نمادی از برقراری جامعه مردم سالار در دنیای کنونی است و امروزه در سایه تلاش های این قشر از طلایه داران فکر و اندیشه بسیاری از حقوق انسانی تحقق می یابد .

پر واضح است که جامعه اسلامی ما نیز به تبع این پیشرفت جهانی از قافله عقب نمانده است و خبرنگار و رسانه ایرانی در ذیل رسانه توسعه ای خدمات ارزنده ای در اقناع افکار عمومی،وحدت و همبستگی ملی در دررون و بیرون مرزها نقش افرینی کرده است.

حال در دنیایی ناگزیر از کهکشان ارتباطات مجازی و شهروند خبرنگاری نقش خبرنگاران و رسانه ساختارمند در ارائه عینیت و واقعیت مهم و حیاتی است؛نقشی که باعث می شود با وجود تشویش و چندصدایی شبکه های مجازی رسانه های بامحتوا پایگاه اطلاع رسانی و اگاهی بخشی باشند و اصالت و رسالت رسانه را حفظ کنند.

اینجانب تلاش های صادقانه و بدون چشم داشت سفیران آگاهی را ارج نهاده و روز خبرنگار را به تمام فعالین عرصه خبر و رسانه کشور بویزه خبرنگاران ساعی شهرستان کهگیلویه تبریک و تهنیت عرض می نمایم و اهتمام مسئولانه این عزیزان را در ثبت لحظات ماندگار ،حق گویی و نقد منصفانه در راستای توسعه کشور و اگاهی بخشی به جامعه مسئلت دارم .

سید خدادوست موسوی/ فرماندار لنده

روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبهاست برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه، جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی هستند.

این روز مجالی است برای تقدیر از زحمات و خدمات خبرنگاران ودست‌اندرکاران عرصه خبر و اطلاع رسانی، فرهیختگانی که به واسطه ی آگاهی و شناخت بیشتر از مسایل و ارتباط با اقشار مختلف مردم از یک سو و دستیابی آسان به مسئولین و تصمیم گیرندگان امور از سوی دیگر ، تاثیر چشمگیری بر افکار عمومی و امور جامعه داشته و نقش مهمی در پیشرفت کشور ایفا می کنند.

 آنچه که در این روز، مهم است و به معنی تداوم راه شهید صارمی تلقی می شود داشتن دغدغه های انسانی و اسلامی، نوع دوستی ،خیرخواهی ،قانون گرایی ، ترجیح منافع عمومی  ومصالح جمعی بر منافع شخصی و تلاش برای تعالی کشور و تحقق آرمانهای  بلند انقلاب اسلامی است.

اینجانب لازم میدانیم با گرامیداشت یاد و خاطره ی همه شهیدان اهل قلم به ویژه خبرنگارشهید محمود صارمی این روز ماندگار را به همه اهالی رسانه و خبر تبریک عرض نماییم. امیدواریم خبرنگاران و رسانه نگاران ودست اندرکاران عرصه ی اطلاع رسانی در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت کشور بیش ازپیش موفق باشند.

سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده انتظامی گچساران

روز خبرنگار روز شکوفایی قلم در پرتو جانبازی خبرنگاری است که با جانفشانی های خود شکوفه های به بار نشسته آزادی را در جهان بارور کرد .

توسعه و استاندارد سازی الگوی اطلاع رسانی و روشنگری مبتنی بر رسالت رسانه ای در پرتو اخلاق حرفه ای خبرنگارانی تحقق می یابد که زمینه ساز امنیت ذهنی جامعه اند، برای ارتقاء احساس امنیت در جامعه گام بر می دارند و به عنوان دیده بانان جامعه با قلم فرسایی خود برای زدودن انحرافات و کجروی از سیمای جامعه و افزایش اعتماد و امنیت تلاش می کنند.

این فرماندهی ضمن اداي احترام به شهدای خبرنگار خصوصا شهید صارمی و تلاشگران عرصه اطلاع رساني در ميهن اسلامي و تبریک روز خبرنگار بر خود افتخار مي داند که با تعامل، همکاري صميمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام هاي بلندي را در توسعه نظم و امنيت شهرستان بر داشته است.

توفیق روز افزون همه خبرنگاران و اصحاب رسانه در راه اعتلای میهن عزیز جمهوری اسلامی را از درگاه خداوند متعال آرزومندیم.

سرگرد فرزین جمشیدی فرمانده انتظامی لنده

 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شجاع و متعهد شهید صارمی روز خبر نگار را به همه خبر نگاران ورسانه های استان و بخصوص شهرستان لنده تبریک عرض می نمایم و از همراهی همدلی و اهتمام ویژه خبرنگاران در انعکاس اخبار نیروی انتظامی شهرستان شهرستان تشکر و قدردانی می نمایم .

 مصیب حیدری رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج

روز خبرنگار را به سفیران ،تلاشگران و جهادگران عرصه رسانه واطلاع رسانی که باهمتی والا با تمامی مشکلات ونارسایی ها وغم گهای پنهان زندگی خود درتلاشندتاواقعیت ها ،دردها،غم ها ،مشکلات وکاستی هاراتحلیل وبه تصویر میکشانندو به مانند آینه به جامعه منعکس  تا چهره نفاق ،تزویر ،ریا ،ظم وستم روز به روز کریح و حق ،حقیقت ،عدالت وراستی ماندگار شود . خبرنگار ، ای که با داشتن دردهای فراوان زبان درد کسانی هستی که توان فریاد ندارند ،سنگ صبور دلهای پردردی که توان گفتن نداشته و قلمشان از نوشتن عاجز است.

به مانند شمعی که با وجود درد ،خود میسوزی وروشنی میبخشی ،در جایی خود را فدا می کنی تا واقعیت وحقیقت ماندگار شود،

دستان پرتوانت واژه ها را آنچنان به تحریر در می آورد تا حق از ناحق ، راست از دروغ ، صفا از ریا ،جلا داده شود.

اما حکایت تو حکایت کوزه گر و کوزه شکسته است ،حکایت زخم کهنه ای است که مرهم می شود تا دردها را تسکین دهد.

لحظه ها را ثبت می کنی وبه یادگار می گذاری ،ناله ها را فریاد میزنی هر چند در درون خود هزاران ناله ودرد داری،اما در هر حال زدودن رنج وغم دیگران، درمان والتیام دردهای وجود توست .ای که فکر وروح خود را برای سلامت ،سعادت وراستی وحقیقت فدامی کنی روزت مبارک باد.

نورعلی کاظمی/رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده

زندگی انسان امروز، بیش از هر زمان دیگری مرهون تلاش فعالان عرصه‌ی خبر و اطلاع رسانیست؛ آنانی که بدون هیچ چشمداشتی، آگاهی بخشی به جامعه را رسالت خویش قرار داده و با تراوش رنج، غم و شادی مردم از قلم متعهد خود، اهمیت" ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ" را عینیت می‌بخشند.

شما خبرنگاران عزیز،  با تلاش شبانه روزی و همت خستگی ناپذیر خویش بر آن شدید تا برنامه‌ها، عملکردها، دستاوردها و خدمات اداره بهزیستی را به اطلاع مردم برسانید و به نیکی،حق مطلب را ادا نمودید لکن  بر خود وظیفه می‌دانم از سعی و تلاش تمام خبرنگاران اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، سایت ها و پایگاه های خبری، و فضای مجازی تقدیر و تشکر نمایم.

 امیدوارم همچون گذشته شاهد تداوم این همراهی و همکاری باشیم.

در پایان ضمن قدردانی مجدد از تک تک شما فرهیختگان و پیام آوران عرصه‌ی علم و دانایی، تندرستی، سعادت و موفقیت شماهارا، در سایه‌ی الطاف ایزد سبحان و در راستای اعتلای نام ایران اسلامی آرزو دارم.

 امراله خانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده

هفدهم مردادماه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی به زیبایی و به پاس زحمات وخدمات ارزنده خبرنگاران محترم ، « روز خبرنگار » نامگذاری شده است؛ این روز فرصتی است که از زحمات بی دریغ اصحاب قلم قدردانی شود ، لذا این روز شکوهمند که روز پاسداشت قلم است را به نوبه خود به همه خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شجاع و متعهد، شهید صارمی؛ روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و رسانه های استان  و بخصوص شهرستان لنده تبریک‌ می گویم از همراهی، همدلی و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی برنامه ها و خدمات شبکه بهداشت و درمان لنده،تشکر و قدردانی میکنم.

امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی و شفاف سازی  و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشید.

اسماعیل زارعی/اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده

خبرنگاران پرتلاش ومتعهدعزیزانی هستند که مسلح به سلاح استراتژیک قلم واندیشه هستند.

درشرایط کنونی افرادمختلف  هریک بنوعی درحال خدمت به مردم وانجام مسئولیت وماموریت هستندتادرجهت پیشبردوشکوفایی وتوسعه جامعه نقشی  ایفانمایندکه چه بسا با این تلاش تاثیرگذارباشند.

بدون  شک بایداذعان داشت  قشرپرتلاش وفعال ودلسوزی که  وقت  وزمان مشخص ومحدودیتی درکارخودنمی شناسند وشبانه روزی همیشه اماده خدمت بوده وزمان ومکان برایشان مفهومی نداردوبانشربهنگام اخبارواطلاعات واگاه  نمودن جامعه ازانچه پیرامون مامی گذرد.

جامعه ارزشمندوگرانمایه خبرنگاران بزرگوارومسئولین محترم رسانه های خبری نوشتاری وصوتی وتصویری میباشندکه همیشه باتحلیهاوتفسیرهای جامع وکامل وباقلم پرتوان خودو از دریچه  تیزوبینای دوربین شان کوچکتربن وبزرگترین ومهمترین اخباروحوادث  پیرامون ما رابه تصویرکشیده ونقش بسیارمهمی رادراگاه سازی واطلاع رسانی برای مردم ایفا می نمایند. ورسالت شغل حساس خودرا باسلاح استراتژیک خودکه همانا قلم ارزشمندخودمیباشددر قالب رویدادهاواخبارواتفاقات درسریعترین زمان ممکن به اطلاع مردم عزیز رسانده وچشم بیناوگوش شنوای جامعه میباشند.اینان خدمتی بسیارمهم وسرنوشت سازوتاثیرگذارکه سبب اگاهی افکارعمومی میگردند،به انجام رسانده ونقش مهمی راایفامی نمایند.

روزخبرنگاررابه ابن قشرزحمت کش ودلسوزوفعال تبریک وتهنیت عرض نموده وموفقیت یکایک انان رادرکسب اهداف عالیه وخبررسانی ازدرگاه خداوندخواهانم.

   حمید دهقان دانشگاه پیام نور واحد لنده

اقرا باسم ربک الذی خلق روزطلایه داران جنگ نرم وعرصه استقلال ،صداقت،شجاعت راخدمت خبرنگاران عزیز تبریک عرض نموده وامیدوارم همیشه ودرهمه صحنه های نبرد حق علیه باطل ودر راستای منویات مقام معظم رهبری سربلند وپیروز باشید.

حاجتی شریعتی فر شورای شهرستان لنده

روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

بی تردید کارکرد رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است

و راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.

۱۷مرداد روز خبرنگار را به همه خبرنگاران عزیز تبریک می گویم.


چینش پیامها بر اساس زمان ارسال است/این خبر در حال تکمیل است...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: