« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
با حضور دانش آموزان دختر:
پانزدهمين همايش آشنايي با رشته هاي دانشگاهي دردانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،پانزدهمين همایش آشنایی با رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان، با حضور داوطلبان ورود به دانشگاه و خانواده هاي آنان صبح امروز در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

    سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در این همایش، اين دانشگاه را بهترین انتخاب برای دانشجویان کیفیت گرا دانست و گفت: اينجا بهترین مکان برای کسانی است که مشتاق انجام كار كيفي هستند، مي خواهند خوب آموزش ببینند، به خوبی پژوهش انجام دهند و در يك محیط بی‌دغدغه و آرام مشغول انجام فعالیت‌های علمی شوند.

    دکتر سید مهدی ابطحی با بيان تاريخچه دانشگاه صنعتي اصفهان، هدف از طراحی آن در دهه 50 را تأسیس دانشگاهی ویژه برای پاسخ‌گویی به نیازهای امروز ايران و توجه ويژه به فناوری عنوان كرد و افزود: 14 دانشكده، 8 پژوهشکده، 480 عضو هیئت علمی و امكانات متعدد علمي، آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و ورزشي از جمله امتیازات ویژه اين دانشگاه براي دانشجويان كشور محسوب مي شود.

    وي با بيان اين كه در حال حاضر حدود 45 درصد از 11 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه صنعتی اصفهان را خانم ها تشكيل مي دهند، گفت: این دانشگاه جزو 13 دانشگاه برتر کشور است و دانشکده‌های مختلف آن نيز با روش‌های مختلف رتبه‌بندی، داراي رتبه هاي 1 تا 4 كشور هستند.

    سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، با تأكيد بر اين كه اين دانشگاه در مجموع داراي رتبه 3 تا 4 دانشگاه هاي كشور است، افزود: در بعضی از زمینه‌های رتبه‌بندی جهاني مانند كيفيت پژوهش، مقالات اثربخش جهانی و ارتباطات بین‌المللی با سازمان‌های جهانی، دانشگاه صنعتی اصفهان در جايگاه نخست كشور قرار دارد.

    ابطحی با اشاره به اين كه دانشگاه صنعتی اصفهان بیش از آن كه در داخل كشور شناخته شده باشد در خارج از كشور شناخته شده است، تصریح کرد: اين دانشگاه همواره با مؤسسات بزرگ علمي و پژوهشی دنيا مانند مركز نجوم، مركز سرن و مؤسسه عبدالسلام همكاري دارد و هم اكنون نيز مسئول ارتباط دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های سوییس كه داراي بهترين دانشگاه هاي اروپاست مي باشد.

    وي، جوايز بين المللي متعدد استادان دانشگاه صنعتی اصفهان از سوي مؤسسات پژوهشی دنيا و ارتباط آن ها با دانشگاه‌های برتر دنیا را از دیگر امتيازات ويژه این دانشگاه عنوان كرد و افزود: مهم‌ترین پایه‌های علمی دانشجویان در مقطع كارشناسي شكل مي گيرد كه نشان دهنده اهميت اين موضوع براي داوطلبان ورود به دانشگاه است.

    سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، در پايان با اشاره به استانداردهای بالای این دانشگاه در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی، تأكيد كرد: هیچ عامل مزاحمي براي کیفیت‌گرایی در این دانشگاه وجود ندارد و شرایط موجود مستعد بالندگی است؛ به طوري كه اعتبار دانشگاه صنعتی اصفهان در داخل و خارج از کشور موجب پذیرفته شدن فارغ‌التحصیلانش در مراکز مختلف علمی مي گردد.

    عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان نيز در ادامه اين همايش به بررسي موضوع انتخاب رشته و دانشگاه پرداخت و گفت: عدم ديد کافی درخصوص به رشته، تضاد در نظرات مشورتی ديگران، فرصت های شغلی، ادامه تحصيل، دوري از خانواده و اتفاقات پس از تحصيل از جمله دلايل سردرگمي دانش آموزان براي انتخاب رشته محسوب مي شود.

    دكتر مهدی كاروان، رتبه دانشگاه در رتبه بندي هاي معتبر، نزديكي به محل سكونت، كيفيت حوزه علمي تحقيقاتي، وجهه دانشگاه در خارج از كشور و امكانات دانشگاه را از مهمترين شاخصه هاي انتخاب دانشگاه عنوان كرد.

     وی افزود: دانشگاه صنعتي اصفهان به دليل ويژگي هايي مانند حسن شهرت در داخل و خارج كشور و استادان ويژه، داراي جايگاهي ممتاز در بين دانشگاه هاي كشور است و با وجود ارتباطات خارجي مؤثر، قدرت در آموزش، نزديكي به مناطق صنعتي و ارتباط با صنعت، تعدد رشته ها، تحقيقات نوين و مراكز قدرتمند نوآوري و تجاري سازي و همچنين نزديكي به محل سكونت، يكي از بهترين گزينه ها براي انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه است.

    گفتني است: بازديد از نمايشگاه معرفي رشته ها، حضور در نشست های رشته های تخصصی، آشنايي با رشته های تحصیلی گوناگون و بازدید از دانشکده ها و امکانات مختلف دانشگاه صنعتي اصفهان از ديگر برنامه هاي پانزدهمين همایش آشنایی با رشته‌های دانشگاهی بود كه صبح امروز ويژه دانش آموزان دختر برگزار شد.

    این همایش فردا سه شنبه 15 مردادماه با حضور داوطلبان پسر آزمون سراسری ادامه خواهد یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: