« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
در آستانه 17 مرداد انجام گرفت؛
در آستانه 17 مرداد و روزخبرنگار ؛ مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان لنده برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،به همت فرمانده سپاه ناحیه لنده و با حضور فرماندار؛ امام جمعه ؛ اعضای شورای اداری شهرستان و جمع کثیری از احاد مردم و بسیجیان شهرستان لنده  ؛ از اصحاب رسانه این شهرستان تجلیل شد.

 

هر دوربین به دستی خبرنگار نیست

*فرمانده سپاه ناحیه لنده در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران در انعکاس مطلوب خبرهای شهرستان، تصریح کرد: خبرنگار نماد احساس مسوولیت اجتماعی مردم است که با نقدهای سازنده و اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته دولت را در رسیدن به اهداف خود یاری می دهد .

سرگرد مختاری با بیان اینکه نقد سازنده  و منصفانه ،  بدون شک موجب ایجاد انگیزه و امید  به آینده ای روشن خواهد شد  اظهار داشت:امروز اگر کسی دوربین به دست گرفت خبرنگار نیست بلکه خبرنگار کسی است که به اصول اخلاقی و فنی خبر پایبند باشد که این مهم ترین نقش در رسالت اصحاب رسانه است.


هرگاه رسالت حرفه ای خود را فراموش کردیم واژه خبرنگاری بر ما حرام خواهد شد

*مدیر مسول و صاحب امتیاز پایگاه خبری آوای رودکوف نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور امام جمعه ؛ فرماندار ؛ اعضای شورای اداری شهرستان و حاضرین در این مجلس فرا رسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار را تبریک گفت.

فتاح بدری با بیان اینکه نباید بخاطر بعضی تعبیرهای نادرست واقعیات جامعه را فراموش کرد اظهار داشت: بر خود لازم می دانم از خدمات و منش فرمانده سپاه ناحیه لنده که حقیقتا نمونه مثال زدنی یک مدیر خادم و از جنس شهیدان است تقدیر و تشکر نمایم.

ایشان با بیان اینکه:در تقویم شمسی ما 17 مرداد به خاطر شهادت محمود صارمی شهید عرصه خبر بعنوان روز خبرنگار نام نهاده شده است و چه افتخاری بالاتر از این برای بنده و همکارانم می تواند باشد اظهار داشت:اما تنها 17 مرداد روز خبرنگار نیست و روز ما وقتی است که بتوانیم به دور از حاشیه ها و با الگو گیری از شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی در راستای رسالت مان گام برداریم و قلم بزنیم و بدانیم که هرگاه این رسالت را فراموش کردیم واژه خبرنگاری بر ما حرام خواهد شد.

مدیر مسول "پایگاه خبری آوای رودکوف" در ادامه با هشدار به مسولان شهرستان که دنبال خبرنگار سازی نباشند زیرا خبرنگاران باید هم صلاحیت کاری و هم مجوزهای لازم را داشته باشند؛خواهان فعال شدن روابط عمومی ادارات ؛تعامل مسولان بنیاد علوی در شهرستان لنده با اصحاب رسانه و حفظ شان و جایگاه خبرنگاران توسط مسولان و مردم شد.


پیامبر مکرم اسلام (ص) در روز غدیر از شیوه خبر و خبرنگاری استفاده کرد

*در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با بیان اینکه قدمت خبرنگاری طولانی مدت است و حرفه ای نیست که بتازگی کشف شده باشد گفت:پیشینه ی خبرنگاری مربوط می شود به عصرتمدن. یعنی به زمانی برمی گردد که خط اختراع شد و کتابت به میان آمد. البته در این عصر هم خبرنگاری آنقدر فراگیر نبود یعنی در این دوره خبر ها را روی پوست نوشته می کردند و آنرا در چهار راهی های عامه قرار می دادند تا مردم از رویداد های که اتفاق افتاده است با خبر شوند.

امام جمعه لنده اظهار داشت :خبرنگاری و اطلاع‌رسانی از مهمترین ابزار ائمه و بیامبران برای تبیین و تشریح رسالت آنها بوده و از مهمترین وقایع تاریخی که خبرنگاری به بهترین فرایند در آبند به کار برده شده بحث ولایت و غدیر بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده  تصریح کرد: پیامبر(ص) در غدیرخم با تشریح مسائل و ارزش جایگاه ولایت به درستی در جمع صدها هزارنفری رسالت خویش را با شیوه خبرنگاری اطلاع‌رسانی کردند.


رسالت خبرنگاران حق بینی ؛حق نویسی  و رعایت اخلاق رسانه ای است

*فرماندار شهرستان لنده در این آیین با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران در انعکاس مطلوب خبرهای شهرستان، تصریح کرد: رسانه‌ها باید واقعیات جامعه را با انصاف به مردم انعکاس بدهند و رسالت خبرنگاران حق بینی و حق نویسی  و رعایت اخلاق رسانه ای است.

«سید خدادوست موسوی»اظهار داشت: رسانه ها باید تلاش کنند تا سه اصل سرعت ، صحت و دقت را در کار خبری خود مد نظر قرار دهند.

ایشان در ادامه تصریح کرد: سرعت بخشيدن به اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم فاكتور اساسی در خبرنگاری است و بهترين اخبار اگر به موقع كار نشود ارزش آن از بين می‌رود.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده گفت:انتقادهای سازنده ، دلسوزانه و همراه با ارائه پیشنهاد های دقیق توسط خبرنگاران عامل توسعه شهرستان خواهد بود و نقش مهمی در كمك به مسوولان در انجام بهتر وظایف دارد.

مهندس موسوی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام بر ضرورت بیان حقیقت و واقعیت، گفت: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی فرموده‌اند «حق را بگویید و از گفتن آن نهراسید»؛

فرماندار لنده در این نشست بر تعامل بیش از گذشته خبرنگاران و مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی لنده در انعكاس اخبار عملكرد دولت و انتقال ظرفیت های شهرستان در رسانه های مختلف تاكید نمود.



خبرنگاران دقت لازم را در مباحث حقوقی و قضایی اخبار داشته باشند

 *رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده که آخرین سخنران این یادوار بود هم طی سخنانی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید ضمن رعایت اصول فنی خبر ؛ دقت لازم را در مباحث حقوقی و قضایی اخبار داشته باشند.

اسماعیل زارعی گفت بعد از معرفی خبرنگاران و پایگاههای خبری داری مجوز شهرستان توسط اداره کل ارشاد اسلامی استان در اسفند ماه 97 تا کنون خبرنگاری به آن جمع اضافه نشد و ان نامه دارای اعتبار لازم می باشد

زارعی از خبرنگارانی که فاقد مجوز لازم هستند درخواست نمود تا سریعا نسبت به ارائه مدارک لازم و کسب مجوزهای قانونی اقدام نمایند.

ایشان تصریح کرد: در صورتیکه فردی بدون مجوز قانونی اقدام به تهیه خبر و گزارش نماید تبعات حقوقی و قضایی آن متوجه همان شخص خواهد بود و مورد حمایت ارشاد اسلامی و هیات منصفه  قرار نخواهد گرفت  و برابر جرائم افراد عادی در محاکم قضایی با آنان برخورد خواهدشد.

*در پایان این مراسم جمعی از ادارات و نهادها از جمله:سپاه ناحیه لنده؛دفتر امام جمعه؛گردان 490 تیپ 48 فتح؛هلال احمر ؛ جهاد کشاورزی ؛ فرمانداری ؛ بهزیستی ؛آموزش و پرورش؛ شبکه بهداشت و درمان ؛اداره آبفای شهری ؛ اداره آبفای روستایی؛اداره برق ؛ شهرداری و شورای شهر؛ اداره ورزش و جوانان ؛ اتاق اصناف ؛  ...(این قسمت تکمیل می شود) با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران تجلیل نمودند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
بعضی از ادارات پول بیت المال را به کسانی دادند که فقط نام خبرنگاری را یدک می کشند و گرنه مجوز خبرنگاری ندارند انشالله که حراست استانی این ادارات پیگیری لازم را داشته باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
این جمله فرمانده عزیز سپاه را باید با طلا گرفت:هر دوربین به دستی خبرنگار نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
در لنده فقط 3 خبرنگار دارای مجوز وجود دارد چرا از شش هفت نفر تجلیل شد ایا این بی اعتنایی به قانون نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
درود بر استاد بدری جمله طلایی فرمودی:نماینده خبرنگاران در یادواره شهدای خبرنگار گفت:هرگاه رسالت حرفه ای خود را فراموش کردیم واژه خبرنگاری بر ما حرام خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: