« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
به قلم ؛حسن بهنام
بدون تردید آن‌چه امروز جامعه ما به شدت به آن نیازمند است اصلاح‌گران واقعی و شهروندان مسئولی است که در "عمل" با پیروی از آموزه‌های پیشوایان دین، هدایت‌گر جامعه به ارزش‌های والای انسانی مورد تأیید اسلام باشند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حسن بهنام:سخن را با هشداری قابل تأمل از امام جواد(ع) آغاز می‌کنم که در سالروز شهادت جانگداز ایشان هستیم، به امید ره‌توشه‌ای از سیره بزرگان دین و به امید تأثیرپذیری در زندگی فردی و اجتماعی خود.

امام جواد (علیه السلام) با تأکید بر پرهیز از تشویق و تأیید گناه می‌فرمایند:

«مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبیحا کانَ شَریکا فیهِ.
*هر که کار زشتی را تحسین و تأیید کند، در (عقاب) آن شریک است.»*(١)

شرایط اجتماعی امروز کشور به گونه‌ای است که انواع و اقسام آسیب‌ها و انحرافات اخلاقی، اجتماعی، مالی و اداری را در میان خانواده‌ها، ادارات، سازمان‌ها و بازار و اصناف شاهد بوده و متأسفانه این آسیب‌ها روزافزون نیز هستند. وضعیت نامطلوبی که یقینا زیبنده یک جامعه مدعی اسلامی نیست!

پس به عنوان یک شهروند مسئول چه موضعی باید گرفت؟

همراهی و تأیید، سکوت و بی‌تفاوتی یا اعتراض و اصلاح؟

یقینا نه همراهی و نه سکوت، هیچ‌کدام مورد تأیید اسلام نبوده و نیست.

بلکه آن‌چه سخنان و روش و منش پیامبر و امامان بزرگوار (مانند حدیثی که در ابتدا بدان اشاره شد)، بر آن تأکید دارد عدم تأیید کارهای زشت و تلاش برای پاک نمودن چهره جامعه از چنین آسیب‌ها و انحرافاتی است.

بدون تردید آن‌چه امروز جامعه ما به شدت به آن نیازمند است اصلاح‌گران واقعی و شهروندان مسئولی است که در "عمل" با پیروی از آموزه‌های پیشوایان دین، هدایت‌گر جامعه به ارزش‌های والای انسانی مورد تأیید اسلام باشند.

کسانی که نه به قصد مردم‌فریبی و نه ارتزاق از نام‌ها، نشان‌ها و برندها و نه با پوشش دروغین القاب و عناوین سیاسی یا دینی، صادقانه تلاش می‌کنند ابتدا "خود" را بهتر بشناسند و بر گستره توانایی‌های خود بیفزایند، به نقاط قوت و ضعف روان‌شناختی و اخلاقی خود پی ببرند و با شناخت محدودیت‌های تحمیلی محیط بر خود، از خودکاوی به خودشناسی و خوداصلاحی (توسعه فردی) برسند تا در سایه آن به فرزانگی نزدیک‌تر شوند.

چنین انسان‌های صادقی می‌توانند برای جامعه امروز راهگشا باشند.

کسانی که با راست‌کرداری و پیمودن مسیر درست در "عمل"، الگوی دیگران هستند نه مدعیان دروغین اصلاح‌گری و نه دین‌فروشان ریاکار اهل تزویر!

منبع: ۱_كشف‌الغمّة، ج ٢، ص ٣٤٩

◼️ *سالروز شهادت مظلومانه امام جواد(ع) تسلیت باد.*

حسن بهنام/فعال فرهنگی‌اجتماعی_اهواز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین