« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
در مراسم تودیع و معارفه فرماندار کهگیلویه عنوان شد:
فرماندار سابق کهگیلویه گفت:حضرت امام(ره) با حق کاپیتولاسیون مبارزه کرد و حتی باعث تبعیدش شد اما حوزه استانداری این حق را برای خود حفظ کرده و از آن استفاده می‌کنند و چنین چیزی باعث شد که مدیران خیلی روی فرماندار و دستوراتش حساب نکنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جعفر نیکبخت در آیین تکریم و معارفه فرماندار سابق و جدید کهگیلویه  اظهار داشت: قصد صحبت کردن و سخنرانی ندارم، تنها می‌خواهم از همه مردم نجیب شهرستان بابت همه قصورها و کمبودهایی که در این یک‌سال وجود داشت عذرخواهی کنم.


حتی اختیار عزل و نصب نیز نداشتیم

وی با اشاره به تصور خود از جایگاه فرمانداری و نقش آن تصریح کرد: تصور بنده از جایگاه فرمانداری، یک جایگاه دیکتاتوری بود اما در عمل چنین نبوده است.

نیکبخت عنوان کرد: برای جایگاه فرمانداری ابزار مالی لازم و ضروری است اما فرمانداری کهگیلویه از نظر مالی در مضیقه است چنان که برای برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف ناچار بودیم از ادارات پول بگیریم که چنین چیزی برای مدیران ادارات کار سختی بود.

وی به حوزه اختیارات فرماندار و نیز استقلال فرماندار یک شهرستان اشاره کرد و افزود: فرماندار باید از آزادی، عمل و اختیار برخوردار باشد اما چنین اختیاری از ما سلب شده بود چنانچه حتی اختیار عزل و نصب نیز نداشتیم.

نیکبخت گفت: حضرت امام(ره) با حق کاپیتولاسیون مبارزه کرد و حتی باعث تبعیدش شد اما حوزه استانداری این حق را برای خود حفظ کرده و از آن استفاده می‌کنند و چنین چیزی باعث شد که مدیران خیلی روی فرماندار و دستوراتش حساب نکنند.

فرماندار سابق کهگیلویه به نامهربانی‌ها در کهگیلویه اشاره کرد و ادامه داد: از لحظه ورودم به کهگیلویه و از همان روز معارفه، نامهربانی‌ها شروع شد و هنوز که هنوز است بسیاری از همکاران با بنده نامهربانی می‌کنند اما با اینهمه ما مدیریت کردیم و این نامهربانی‌ها در حوزه سیاسی استانداری تا حدی بود که باعث شد به‌صورت لفظی بحث کنیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: فرم اطلاعاتی ما تا 6 ماه از سوی استانداری ارسال نشد و فشار نماینده کهگیلویه بزرگ باعث شد تا فرم اطلاعاتی ما را ارسال کنند.

وی بیان کرد: نامهربانی در حوزه کهگیلویه تا جایی پیش رفت که حتی نماینده شهرستان هم نامهربانی‌هایش با ما شروع شد و بنده این مدیریت را مدیریت نامهربانی نام گذاشتم.

نیکبخت با اشاره به اولین بار استعفای خود گفت: نامهربانی‌ها ادامه داشت تا در بهمن‌ماه گذشته بنده استعفاء دادم چون معتقد بودم که این مردم هستند که بیشترین ضرر را می‌کنند و بنا داشتم تا 15 اسفندماه بمانم اما بارش‌های الهی و مشکلات بروز سیل در منطقه باعث شد که همچنان بمانم و ادامه بدهم.

 وی ادامه داد: در فروردین ماه سال جاری برای دومین بار استعفاء داده و استعفای خود را به استاندار اعلام کردم اما در آن زمان صلاح دیده نشد.

نیکبخت تصریح کرد: با آمدن استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به استان، بر ادامه کار بنده اصرار داشتند و از ما حمایت کردند تا جایی که بحث انتقال ما از دانشگاه علوم پزشکی به وزارت کشور نیز مطرح شد اما در نهایت بنده دوست داشتم به استادی و معلمی خود در دانشگاه ادامه دهم و کرسی خود را حفظ کنم.

فرماندار سابق کهگیلویه به توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: برای توسعه شهرستان به توسعه زیرساخت‌ها نیاز است که باید کارشناسی شود، از زمان ورودم به این شهرستان تصمیم داشتم در این منطقه سرمایه‌گذاری کنم و حتی 3 سرمایه‌گذار هم به شهرستان آوردم اما برای سرمایه‌گذاری موافقت نکردند.

وی خاطرنشان کرد: برای مشکلات بیکاری در این شهرستان، دولت به‌تنهایی نمی‌تواند کاری بکند و می‌طلبد بخش خصوصی به موضوع ورود کند.

فرماندار سابق کهگیلویه به‌شایستگی از عهده این مسئولیت برآمد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: در مدت یک‌سال اخیر به‌شدت از سوی مدیران و سیاسیون تحت فشار و هجمه بودم اما فرماندار سابق کهگیلویه به‌شایستگی از عهده این مسئولیت برآمدند.

سید‌علی پرواز با بیان اینکه من مدیر دولت هستم و اجازه ندارم خارج از خط‌مشی‌های دولت کاری بکنم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در این مسئولیت مدیر هستم خارج از خط‌مشی‌های دولت کاری نمی‌کنم.

به کهگیلویه آمدن در واقع روی میدان مین رفتن است و ما هم سابقه روی مین رفتن را داریم

فرماندار جدید کهگیلویه با اشاره به ورود به دیار رنجور خود گفت: خوشحال و خرسندم که به دیار خویش کهگیلویه رنجوری آمدم که دیگر تحمل دوگانگی، اختلاف و تشتت را ندارد و برای همدلی، حمایت و همراهی همه جریان‌های سیاسی آمدم.

علیرضا اتابک افزود: کهگیلویه انسان‌های شایسته و قدرتمندی دارد، ما نیامده‌ایم مرزبندی کنیم، امروز به کهگیلویه آمدن در واقع روی میدان مین رفتن است و ما هم سابقه روی مین رفتن را داریم، پس دیگر نباید در حق کهگیلویه جفا شود.

وی با اشاره به رعایت حق و حقوق مردم تصریح کرد: کسی مسئول است که حق و حقوق مردم را رعایت کند، اگر شعاری می‌دهیم باید بگوییم مردم و به مردم توجه کنیم، مسئول وظیفه دارد عدالت را رعایت کند.

اتابک در ادامه افزود: ما آمده‌ایم که حق را به حقدار برسانیم و در تمام زندگیم همواره از نهج‌البلاغه درس گرفته و آثار آن در زندگیم جاری است.

فرماندار جدید کهگیلویه با اشاره به خطوط قرمز خود گفت: در زندگی فردی، اداری و سیاسی خود همواره خطوط‌قرمزی دارم، اینجا آمدم که انتخابات را برگزار کنم، انتخابات فرآیند مشکلی است آمدم فضا را باز کنم تا حق کسی ضایع نشود.

وی گفت: حفظ کرامت و شأن مردم و امید به مردم وظیفه دولت است و به‌عنوان مجری باید آن را اجرا کنیم.

اتابک با اشاره به همکاری و همراهی تمام جناح‌های سیاسی عنوان کرد: با یک دل پاک و خالص آمدم، فرمانداری کهگیلویه جایگاه همه جناح‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم است و این مهمترین سیاست کاری من است.

وی خاطرنشان کرد: مدیری توانمند است که بتواند از ظرفیت نماینده در جهت توسعه شهرستان استفاده کرده و نباید تقابلی برخورد کند.



تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: