« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷
نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک، در خرداد ماه ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشــور ٤٧,٣ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١٧.٥ میلیون رأس بوده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تغییرات ماهانه تعداد دام سبک، در خرداد ماه ١٣٩٨ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشــور ٤٧,٣ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ١٧.٥ میلیون رأس بوده است.

هر چند تعداد دام سبک نسبت به زمان مرجع (مهر ماه ١٣٩٧) ٢٤ درصد افزایش یافته اما نسبت به اوج جمعیت این نوع دام از زمان شروع این طرح (اسفند ١٣٩٧) ٣ درصد کاهش یافته است که خروج دام‌های پرواری از گله (عرضه برای کشتار) و کاهش زایش دام‌ها، مهمترین دلایل این موضوع می‌باشد.

طبق یافته‌های این طرح آمارگیری، در خرداد ماه امسال، تعداد ٦٨٢ هزار رأس بره و ٣٦٥ هزار رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که کمترین مقدار، از مهر ماه ١٣٩٧ تاکنون است.

نتایج حاصل از این طرح نشان میدهد که اوج زایشهای دام سبک در ماه‌های فصل زمستان(دی، بهمن و اسفند)‌ اتفاق افتاده که انتظار میرود دام‌های پرواری حاصل از این زایش ها از انتهای فصل بهار به مرور وارد چرخه تولید گوشت کشور شوند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: