« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت:
مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت، گفت: خوشه‌چین کشاورزان سیل‌زده کوهدشت پس از ورود ۳۴۰ دستگاه کمباین از سوی جهاد کشاورزی این شهرستان برداشت شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مسال سیل فروردین مزارع کشاورزان کوهدشت را از بین برد و علاوه بر ویرانیِ مزارع به باغات، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین‌مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی نیز آسیب زد تا براساس برآورد اولیه 120میلیارد تومان میزان خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی این شهرستان باشد.

پس از طغیان سیلاب، کابوس آتش‌سوزی مزارع در فصل گرما به خوشه‌چین دارایی‌ کشاورزان کوهدشت چنگ انداخت و کمبود کمباین نیز به بیم‌ناکی آنان از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی دامن زد.

مزارع و جنگل‌های کوهدشت هر ساله در میان آتش‌سوزی‌ها خاکستر شده و سرمایه مردم با آتش نیستی دود می‌شود. ماجرای آتش و مزارع حکایت جدیدی برای کشاورزان نیست.
فرج‌علی امیری ، می‌گوید امسال در شهرستان کوهدشت به‌دلیل همزمانی فصل برداشت با مناطق دیگر و قطع‌بودن راه ارتباطی جنوب غرب در پی وقوع سیل با کمبود کمباین برای برداشت غلات روبه‌رو شدیم.

به گفته او سال گذشته 500دستگاه کمباین وارد شهرستان کوهدشت شده‌بود و هیچ‌گونه مشکلی در رابطه با برداشت به وجود نیامد، اما امسال پس از کمبود کمباین با دستور دادستانی، تلاش نیروی انتظامی و همکاران جهاد کشاورزی 340 دستگاه وارد این شهرستان شد.
آن‌طور که مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت معتقد است تاکنون 95درصد اراضی گندم و جو در این شهرستان برداشت‌شده و مناطق صعب‌العبوری چونان «سرخه‌مهر» به‌دلیل نبود جاده دسترسی مناسب به‌روش سنتی برداشت شده‌است.

از مجموع اراضی شهرستان کوهدشت در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط 3 تا 4درصد آبی بوده تا هم‌چنان چشم کشاورزان این دیار به برکت آسمان باشد و کشتزارهایی که تنها دارایی آبا و اجدادی آنان است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: