« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
رئیس دانشگاه اراک، خبر داد:
رئیس دانشگاه اراک، گفت: برای این که کشور زیر بار ظلم قرار نگیرد، جوانان و دانشجویان باید در راستای خودکفایی گام بردارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، سعید حمیدی در آئین افتتاح نخستین دوره مسابقات جوشکاری دانشجویان سراسر کشور با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی دانشجویان، اظهار داشت: باتوجه به پیشرفت جوامع، تنها راه سعادت، توسعه پایدار و پیشرفت کشور از مسیر علم و دانش است.

رئیس دانشگاه اراک، بیان کرد: باتوجه به شرایط کنونی که دشمنان خباثت‌هایی علیه کشور انجام می‌دهند، تاکید مقام معظم رهبری و دولت افزایش توان اشتغال‌پذیری است.

او، افزود: دانشجویان باید علاوه‌ بر علم‌پذیری، مهارت خود را نیز افزایش دهند، باتوجه به فشارهایی که دشمنان به کشور وارد می‌کنند باید تمام تلاش خود را برای خودکفایی انجام دهیم و خودمان مشکلات حوزه صنعت و کشاورزی کشور را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه اراک، تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد افتخارات و تولیداتی در قسمت‌های مختلف صنعت، فناوری و غیره به‌ وسیله متخصصان داخلی هستیم، برای این که کشور زیر بار ظلم قرار نگیرد، جوانان و دانشجویان باید در راستای خودکفایی گام بردارند.

حمیدی، بیان کرد: دانشگاه اراک یکی از دانشگاه‌های قدیمی کشور بوده که به همت دکتر عبدالکریم قریب بنیان‌گذاری شده است.

برگزاری کارگاه‌های جوشکاری در سازمان فنی‌ و حرفه‌ای رایگان است

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مهارت‌افزایی گفت: دو گروه آموزشی رسمی( آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها و غیره) و آموزش غیررسمی که متولی آن سازمان فنی‌ و حرفه‌ای بوده که وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، وجود دارد.

سعیدرضا شامحمدی، افزود: اگر این دو آموزش رسمی و غیررسمی در کنار یکدیگر قرار گیرند شاید بسیاری از مشکلات در اقتصاد و صنعت برطرف شود.

او، تصریح کرد: دانشگاه از لحاظ تربیت دانشجو و علم‌آموزی به آنها موفق عمل کرده اما مشکل بزرگ و جدی موجود، فقر فرهنگ مهارت‌آموزی و گرایش به سمت مدرک‌گرایی است.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان مرکزی، بیان کرد: برای برطرف کردن مشکل اشتغال، باید ارتباط خوبی بین صنعت و دانشگاه برقرار شود، با این اتفاق می‌توان در کنار دانشگاه به اشتغال و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی نیز توجه کرد.

شامحمدی، تأکید کرد: سازمان فنی‌ و حرفه‌ای زیر نظر سازمان بین‌المللی کار (ILO) قرار داشته و مدارک آن بین‌المللی است، کارگاه‌های جوشکاری در سازمان فنی‌ و حرفه‌ای رایگان برگزار می‌شود.

او، عنوان کرد: در همه دنیا تعامل بسیار خوبی بین آموزش‌های رسمی و غیررسمی وجود دارد، باید به‌جای فرهنگ مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی حرکت کنیم.

امسال 6 رویداد دانشجویی ملی و بین المللی در کشور برگزار می‌شود

دبیر انجمن عملی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور و سربازرس برگزاری این مسابقات نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری چند رویداد کشوری دانشجویی گفت: امسال اتحادیه انجمن‌های دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور 6 رویداد مهم دانشجویی ملی و بین‌المللی را در کشور برگزار می‌کند.

احسان حسینی، افزود: برهمین اساس هفته پایانی مردادماه امسال سومین دوره مسابقات تولید و بازیافت فلزات به میزبانی دانشگاه زنجان، هفته نخست شهریورماه شانزدهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی به میزبانی دانشگاه باهنر کرمان برگزار می‌شود.

او، تصریح کرد: در ادامه مهرماه امسال نیز هشتمین دوره مسابقات ریخته‌گری به میزبانی دانشگاه شهرکرد، آبان‌ماه چهارمین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی به میزبانی دانشگاه امیرکبیر و شانزدهمین دوره همایش عملی دانشجویی مواد و متالوژیک کشور نیز به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.
دبیر انجمن عملی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی کشور هدف برگزاری این مسابقات را مهارت‌افزایی و ایجاد نشاط در بین نسل جوان دانست.

19 تیم از 12 استان کشور در مسابقات سراسری جوشکاری کشور حضور دارند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به شعار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: شعار وزارتخانه در سال گذشته امیدآفرینی، مهارت‌آموزی و گسترش شادی و نشاط در بدنه دانشجویی و دانشگاه است.

علیرضا بهرامی، افزود: پیشنهاد برگزاری این مسابقات را انجمن علمی مواد و متالوژی دانشگاه اراک ارائه داد که مورد استقبال قرار گرفت.

او، تصریح کرد: یکی از اهداف این مسابقات، گام برداشتن در راستای کاربردی کردن ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، برهمین اساس معاونت پژوهش دانشگاه نیز از آن حمایت کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک، بیان کرد: این مسابقات با حضور 19 تیم از 12 استان کشور آغاز می‌شود، دبیر علمی این مسابقات حسین مستعان و دبیر اجرایی آن نیز فریدون نعمت‌زاده است.

بهرامی، عنوان کرد: امیدواریم 3 تیم نخست این مسابقات مورد حمایت صنعت استان و کشور قرار گیرد، زیرا این مهم می‌تواند اتفاق خوبی را برای کشور و صنعت آن رقم بزند.

او، خاطرنشان کرد: شرکت ماشین‌سازی اراک، آوین‌الکترونیک، واگن‌پارس، انجمن جوشکاری آزمایشات غیرمخرب، معاونت علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی و انجمن علمی مواد از جمله حامیان این مسابقات بوده‌اند.

برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت می‌تواند مشکلات صنعت را به صورت علمی، ریشه‌ای و واقعی برطرف کند

مدیریت تحقیق و توسعه شرکت ماشین‌سازی اراک نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: امیدواریم این مسابقات گام موثری در راستای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه باشد.

عزیرآبادی، افزود: متاسفانه در صنایع از تکنولوژی قدیمی و یا تکنولوژی منسوخ‌شده کشورهای توسعه یافته یا علم و اصول تجربی استفاده می‌شود.

او،تصریح کرد: با برقراری ارتباط با دانشگاه می‌توان مشکلات صنعت را به صورت علمی، ریشه‌ای و واقعی برطرف کرد، شرایطی فراهم است که می‌توان مشکلات صنعت را به دانشگاه منعکس کنیم و دانشگاه‌ها در راستای بهبود صنعتی و اهداف کارآفرینی خود و بهبود شرایط حرکت کنند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: