« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۵۲۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
محمد جواد کیانی
با نزدیک شدن به انتخابات اسفند ۹۸ شاهد فعال شدن فضای انتخاباتی درکهگیلویه و بویراحمد هستیم.
پایگاه خبری آوای رودکوف-محمد جواد کیانی:نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی معمولا در کشور ما نه بر اساس قاعده بلکه بدلیل عدم برآورده شدن توقعات مردم حداکثر بعد از دو دوره ۴ ساله تغییر می‌کند. شاید گفت این خصلت عدم تمرکز قدرت و بدنبال آن  تغییر وکلای ملت از ویژگی های ملموس دموکراسی و مردمسالاری دینی می باشد.


با نزدیک شدن به انتخابات اسفند ۹۸ شاهد فعال شدن فضای انتخاباتی درکهگیلویه و بویراحمد هستیم.

در حوزه بویراحمد و دنا، زارعی با سابقه اصولگرایی بدلیل اینکه از طرف جریان اصولگرایی جدی گرفته نشد، و حتی با بی مهری آنها در حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد مواجه شده بود، به ناچار به اردوگاه رقیب نزدیک شد و در مقابل همفکران خود قرار گرفت. زارعی که در سالهای ۸۶ و ۹۰ خویشتن را رقیب جدی برای هدایتخواه نشان داده بود با استعانت از رد صلاحیت کاندیداهای اصلی اصلاحطلب، به حاشیه رفتن مدیران اصلاحطلب توسط جریان هدایتخواه و عملکرد افراطی بعضی از مدیران اصولگرا از جمله ارژنگ، توانست یک اجماع منطقی از طرف اصلاحطلبان با محوریت خویش بوجود آورد و نتیجه این ائتلاف   پیروزی انتخابات در سال ۹۰ و ۹۴ به نفع زارعی و به ضرر جریان اصولگرایی بود.

شاید بزرگترین چالش جبهه اصولگرایی در بویراحمد و دنا این باشد که در نبود هدایتخواه کاندیدای شاخص و مقبول جهت کارزار انتخاباتی نداشته باشند، این خلا بدان دلیل بوجود آمده است که این جریان انقلابی علیرغم داشتن جوانان با استعداد بدلیل عدم رهبری صحیح و  مدیریت توانمند، در سایه هدایتخواه قرار گرفته اند و نتوانسته اند به بلوغ سیاسی برسند.

ستار هدایتخواه بدلیل ویژگیهای فردی و اعتقادی در سطح ملی نیز همواره مورد توجه قرار گرفته است. طبق ادعای خودش، شیفته کار فرهنگی است و سیاست اولویت اول ایشان نیست. و به همین دلیل در سال ۹۰ و ۹۴ نه با رغبت شخصی بلکه با اصرار اطرافیان و حتی لیدرهای جریان در تهران و در لحظات آخر پا به صحنه گذاشت. صحنه ای که برای وی با  شکست از همسنگر قدیمی و رقیب انتخاباتی همراه بود.

در این دوره همانند ادوار گذشته وی از عدم ورود به کارزار انتخاباتی خبر داده است. و تاکنون بالاجبار و علی رغم اطلاع از پایگاه مردمی روشنفکر،کاندایدای کم نام و نشان را به ایشان ترجیح داده است. البته حمایتی مشروط بر اینکه فرخیانی پایگاه خود را قوی کند و خود را در قامت یک کاندیدای با سبد آرای بالا نشان دهد، که البته امری بعید است. هدایتخواه در سخنانش بیشتر از همه نام روشنفکر را به زبان آورد. نماینده دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی که شاید منافع جریان حزب متبوعش را بر امیال شخصی ترجیح میدهد، خوب می داند که تنها شانس پیروزی جریان خود با حمایت از روشنفکر معنی پیدا می کند، با حمایت نه چندان محکم خود از فرخیانی هم خواسته که بصورت مقطعی و تا فرصت زیادی که تا انتخابات باقی مانده توپ را در زمین دوستان خود که طرفدار فرخیانی هستند، بیندازد و هم اینکه روشنفکر تا فرصت باقیمانده با قبول شرایط جریان به آنها بپیوندد.

"اشتباهات گذشته، درسی برای آینده است"تاریخ در حال تکرار است و اصولگرایان بویراحمد و دنا و در راس آنها آقای هدایتخواه بدون تبری جستن ازمشی سیاسی شکست خورده خویش،   قطعا با ادامه رویکرد قبلی در حال تبدیل روشنفکر به زارعی دیگر  در انتخابات ۹۸ هستند.

 هدایتخواه میتواند با درس گرفتن از گذشته و دوری از افرادی که کینه های شخصی را بر آرمانهای جناحی ترجیح میدهند،و با مشاهده واقعیت موجود که روشنفکر از اقبال خوبی در این دوره مواجه هست و هیچ کدام از کاندیداهای اصولگرا سبد آرای ایشان را ندارند، تصمیمی تاریخی و تأثیرگذار بگیرد.

 همانطور که افراد با سابقه تر اصولگرایی از جمله خلقیپور، مسعودی اصل، پناهی و امیدی پور  با فهم این واقعیت کاندیدایی جریان اصولگرایی را نپذیرفتند، و می دانند شرایط موجود اصلا به نفع آنان نخواهد بود.

در صورتی که جریان اصولگرایی از روشنفکر حمایت کند، میتوان آرای هدایتخواه را در سال ۹۴ به آرای روشنفکر اضافه کرد و با توجه به افزایش آمار رای دهندگان یک پیروزی تاریخی و با حدود ۱۰۰ هزار رای را برای روشنفکر و مهم تر از آن جریان اصولگرایی در نظر گرفت.
 
ولی در نقطه مقابل در صورت عدم حمایت جریان اصولگرایی از روشنفکر معادلات تا حدی پیچیده میشود. و قطعا پیروز انتخابات، اصولگرایان نیستند. بیشترین منفعت در این حالت را باید برای اصلاحطلبان و زارعی متصور بود. بدنه اصلاحطلبان بدلیل نداشتن کاندیدای شاخص در این دوره و اختلافاتی که با زارعی دارند،ادعادارند برای شکست هدایتخواه و بالاجبار وی را حمایت کرده اند.

بنا به این دلایل و اینکه نزدیک به انتخابات در صورت عدم حمایت اصولگرایان از روشنفکر ممکن است تعدادی از  اصلاحطلبان و اصولگرایان حول محور روشنفکر جمع شوند و روشنفکر ۹۸ را به زارعی ۹۰ تبدیل کنند.
 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
فرهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
چه اغراقاتی
برادر عزیز ، هدایت خواه دیگر جایگاهی ندارد ، ایشون فقط محصول اختلاف جناب آقای حاج دهراب پور و مسعود حسینی در سال 83بوده و همین طور رییس جمهور شدن دکتر احمدی نژاد
اگه .......... داشته باشی زارع رو امثال حاج دهراب پور راهی مجلس نمودند
اگر ..... حرف از پناهیان ، خلقی پور ،مسعود حسینی و مسعودی که روی هم 1000رای ندارند نمیزدی
بکوری چشم حسودان برنده این دور از انتخابات کسی نیست جز زارعی و رقابت بین زارع و بهرامیست
مطمئن باش که جریان هدایت خواه و روشنفکر شکست مفتضحانه ای خواهند خورد
برادر جان تا زمانی که رهبری اصولگرایان به عهده ی امثال دهراب پور بود ،همیشه حرف برای گفتن بود
اینقدر هدایت خواه ، هدایت خواه نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
ندای وحدت کسی را به غیر از دکتر روشنفکر صدا نمیزند درود بر دهرابپور عزیز و دوست داستنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
اقای هدایتخواه لطفا بکشید کنار از سیاست و به کار فرهنگی بچسبید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
اقای هدایتخواه لطفا بکشید کنار از سیاست و به کار فرهنگی بچسبید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
مواضع نابجای هدایتخواه در خصوص سفر دکتر احمدی نژاد به شهرستان بهمئی را هرگز فراموش نخواهیم کرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: