« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
گیاهان دارویی
توت سفید از جمله میوه هایی است که خواص بسیاری برای سلامت انسان دارد. درخت توت سفید، درخت بزرگ و زیبایی است که برگ های پهن دارد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه صادقی:ویتامین A توت باعث می شود ناخن ها رشد سریعی داشته باشند.

توت سفید از جمله میوه هایی است که خواص بسیاری برای سلامت انسان دارد. درخت توت سفید، درخت بزرگ و زیبایی است که برگ های پهن دارد. بخش های مختلف درخت توت، هم در تغذیه و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

توت سفید میوه ای بسیار خوشمزه و شیرین است که مصرف آن به صورت تازه بسیار لذت بخش بوده و در فصل زمستان هم زمانی که تازه آن در دسترس نیست، آن را خشک کرده و مصرف می کنند.


مصرف توت سفید در تقویت حافظه موثر است، همچنین مصرف توت سفید برای سلامت قلب و عروق، مفید بوده و با تعادل در چربی ها و کلسترول خون، باعث کاهش تشکیل پلاک آترواسکلروتیک عامل تشکیل لخته شده، این به دلیل خواص ضد التهابی توت سفید است.

هر فنجان توت سفید تقریبا حاوی ۶۰ کالری و ۸۵ درصد آب است، کلسیم 16 میلی گرم، آهن 8 میلی گرم، ویتامین B1 به اندازه 2 میلی گرم، ویتامین B2 به اندازه 6 میلی گرم، ویتامین B3 به اندازه /1 میلی گرم، ویتامین C به اندازه 16 میلی گرم و مقادیر زیادی کلسیم، آب، فیبر، منیزیم و تانن است.

ضمن آنکه توت سفید، ۸/۹ درصد کربوهیدرات، ۴/۱ درصد پروتئین و ۰/۷درصد فیبر و ۴/۰ درصد چربی دارد.

توت سفید یک از میوه های خوشمزه ای که دارای مواد معدنی بسیاری چون گلوکز، و انواع ویتامین های گروه A و C و B و مقادیر بالایی از فیبر، تانن، منیزیم، آهن می باشد که برای سلامتی بسیار مفید است.


توت سفید به خاطر داشتن کلسیم و فسفر بخصوص در توت خشک برای لثه کودکان مفید است و تامین کننده انرژی برای سالمندان است.

تامین قند مورد نیاز بدن در مصارفی مانند خوردن چایی توت خشک می تواند جایگزین مناسبی برای افراد دیابتی باشد به شرطی که در خوردن آن زیاده روی نکنند.

قند موجود در توت سفید برای مبتلایان به بیماری دیابت بی ضرر است اما از توت خشک در اشخاص دیابتی روزانه 1 الی 2 قاشق غذاخوری بیشتر مصرف نشود.

توت سفید دارای مواد معدنی، گلوکز و ماده قندی و ویتامین های گروه A و C است که در رفع خستگی ناشی از فعالیت های فکری مفید است.


توت بدلیل داشتن 8 میلی گرم آهن که مقدار زیادی به حساب می آید علاوه بر خوشمزگی می تواند برای درمان کم خونی افراد بخاطر فقر آهن مفید است.

جوشانده پوست ریشه توت سفید خلط آور مناسبی برای سرفه، آرامبخش و تسکین دهنده است.
غِرغِره آب حاصل از له شدن میوه تازه توت سفید برای درمان زخم های دهان و گلودرد توصیه شده است.

مقدار فیبر قابل توجه در توت باعث می شود کلسترول خون کاهش یافته و هضم غذا راحت تر انجام شود.

توت سفید اثر حفاظتی روی سیستم قلب و عروق دارد و فیبر موجود در آن به کاهش کلسترول کمک می کند.

فیبرهای نامحلول موجود در توت کالری جذب شده در بدن را کاسته و موجب کاهش وزن می شود.
طبیعت توت سفید گرم و تر است و بهترین زمان خوردن آن صبح ناشتا یا عصر در فاصله غذایی ظهر و شام است یعنی درست زمانی که شکم از غذا تهی است، زیرا خواص آن بهتر جذب بدن می شود.

مهندس معصومه صادقی کارشناس گیاهان دارویی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: