« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
عضو هیئت موسس پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان:
عضو هیئت موسس پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان، گفت: اولین پژوهشکده عسل کشور به زودی در این استان راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، اسداله عالیخانی در سخنانی اظهار داشت: با پیگیری‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان مجوز ایجاد پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان توسط وزارت علوم صادر شده است و به زودی، این پژوهشکده، راه اندازی می‌شود.

عضو هیئت موسس پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان، تصریح کرد: هدف آن است که پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان با یک ساختار کاملاً علمی و حرفه‌ای، بتواند در سه سطح منطقه‌ای، ملی و بین المللی، به ارائه خدمات بپردازد.

او، ادامه داد: استان لرستان همواره در طول تاریخ، یک استان عسل خیز بوده است؛ این استان دارای پوشش گیاهی و منابع طبیعی بی نظیری است و تاریخ زنبورداری در این استان، قدمتی سه هزار ساله دارد.

عالیخانی، عنوان کرد: پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان در زمینه‌های آموزش‌های حرفه‌ای و علمی برای زنبورداری، انجام آزمایش‌ها و پژوهش‌های مرتبط با موضوع زنبور عسل، کشاورزی ارگانیک، تحقیقات کاربردی در زمینه بیمارهایی که با فرآورده‌های زنبورداری قابل درمان هستند، گیاهان دارویی و محصولات زنبورداری، فعالیت و پذیرش دانشجو خواهد داشت.

او، تصریح کرد: پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان، این پتانسیل و ظرفیت را برای ایجاد دهکده سلامت نیز دارا است که در زمینه درمان بیماری‌ها از طریق محصولات دارویی ناشی از تولید عسل، فعالیت خواهد داشت.

عضو هئیت مؤسس پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان، اظهار داشت: پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان، اولین پژوهشکده عسل در کشور خواهد بود و به ارائه آموزش‌های کاربردی، عملی و بالینی خواهد پرداخت تا فارغ التحصیلان این پژوهشکده، با کسب آموزش‌های عملی و کاربردی، بتوانند با به کارگیری علم و عمل در کنار همدیگر، نقش اثرگذاری در افزایش کیفی تولید عسل و فرآورده‌های عسل داشته باشند.

عالیخانی، بیان کرد: ایجاد و راه اندازی پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان، به طور حتم، باعث رونق تولید عسل و فرآورده‌های زنبور عسل در استان لرستان خواهد شد.

او، افزود: زهر زنبور عسل، نوعی آنتی بیوتیک قوی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است و در این زمینه هم پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان، می‌تواند فعالیت‌های اثربخشی در زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های سرطانی، داشته باشد.

عالیخانی، ادامه داد: همچنین، تولید موم زنبور عسل و گرده افشانی از جمله حوزه‌هایی است که پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان، در این حوزه‌ها نیز در قالب تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، فعالیت علمی خواهد داشت.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: