« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی:
رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه خدمات روستائیان نسبت به قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، گفت: یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر ‌در کشور زیر پوشش ‌صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار دارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، اسدالله رازانی در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد و تجلیل از دهیاران برگزیده استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه خدمت به جامعه روستایی با توجه به عقب افتادگی‌های سنگینی که در اوایل انقلاب با آن روبه‌رو بودیم و با تدبیر امام راحل تدبیر انجام گرفت اظهار داشت: ما در اوایل انقلاب هیچ امکانات مناسبی در مناطق روستایی در سطح کشور نداشتیم ولی پس از تدبیر امام خمینی (ره) و تشکیل جهاد سازندگی در نخستین اقدام، همه نظام همت کردند و در چهل سال گذشته خدمات بسیار شایان و بزرگی صورت گرفته است.


رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی یزد، بیان کرد: امروزه نسبت به چهل سال گذشته در مناطق روستایی شاهد رشد صدرصدی در زیرساخت‌ها و تمامی امکانات هستیم و اصلا قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست.

وی افزود: روستائیان جز طبقات اجتماعی هستند که در رتبه‌های پایین جامعه قرار دارند ولی کاری که در طول چهل ساله انقلاب انجام گرفته جز آرمان‌های یک انقلاب است که ما توانستیم به آن دست یابیم و اقدامات و خدمات بسیاری خوبی برای روستائیان و عشایر در سطح در نظر گرفته شده است.

رازانی با اشاره به اینکه مسیری که در طول 14 سال گذشته در صندوق بیمه اجتماعی صورت گرفته بسیار ارزشمند است تصریح کرد: یک میلیون و 110 هزار نفر افرادی هستند که هر ماهه حق بیمه مختصری را می‌پردازند که 70 درصد آن را دولت می‌پردازد و مابقی را خود روستایی و عشایر و دیگر اقشار زیر مجموعه این بیمه پرداخت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی اضافه کرد: 100 هزار نفر از جمعیتی که تا به امروز حق بیمه پرداخت کرده بودند، 50 هزار نفر فوت و 50 هزار نفر بازنشسته شدند که حق بیمه دریافت می‌کنند.

وی به چالش‌های این صندوق اشاره و تصریح کرد: عموم جامعه و مسئولان و مدیران این خدمت و صندوق را نمی‌شناسند و نتوانستیم عمده راه را طی کنیم بلکه تاکنون موفق به رفتن 30 درصد مسیر خود شدیم و 70 درصد آن باقی مانده است.

رازانی ادامه داد: طرح شناسایی افرادی که از این بیمه روستایی و عشایری استفاده نکردند در یزد بسیار ارزشمند است و با این کار امیدواریم شاهد رشد و جهشی در این استان در جهت بیمه کردن افراد فاقد بیمه باشیم.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین