« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
گیاهان دارویی؛
پنج انگشت، درختچه‌ای به ارتفاع یک متر و نیم است که گل‌های زیبایی دارد؛ برگ‌های این گیاه پنجه‌ای و پنج‌تایی است؛ بنابراین به آن پنج انگشت می‌گویند.
آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:دمنوش پنج انگشت در افزایش تولید شیر مادران شیرده مؤثر است، اما این افراد باید آن را در مقادیر کم مصرف کنند.

پنج انگشت، درختچه‌ای به ارتفاع یک متر و نیم است که گل‌های زیبایی دارد؛ برگ‌های این گیاه پنجه‌ای و پنج‌تایی است؛ بنابراین به آن پنج انگشت می‌گویند.

گیاه دارویی پنج¬‌انگشت، میوه‌ کوچکی به شکل توت و به رنگ قهوه‌ای دارد، سایز آن مانند دانه‌های فلفل سیاه است و بویی مانند بوی نعناع دارد.



دمنوش پنج انگشت ناباروری را درمان می‌کند؛ این دمنوش میزان پروژسترون را در زنانی که دچار مشکل ناباروری هستند، افزایش می‌دهد.


مصرف منظم دمنوش پنج انگشت احتمال ابتلا به سرطان‌های سینه، روده بزرگ و تخمدان را کاهش می‌دهد؛ عصاره میوه این گیاه از رشد سلول‌های بدخیم جلوگیری می‌کند.

دمنوش گیاه پنج‌انگشت میل شدید به مصرف غذا را از بین می‌برد.

با تاثيرگذاري بر محور مرکزي ترشح هورمون در بدن يعني هيپوتالاموس - هيپوفيز با افزايش LH و کاهش FSH تاثيرات خود را اعمال ميکند. با افزايش ترشح پروژسترون به استروژن باعث بهبود عملکرد تخمدان مي گردد. لذا اختلالات پريود را کاهش مي دهد.


در افزايش ترشح پرولاکتين با اتصال مستقيم بر روي گيرنده های دوپامينی منجر به کاهش ترشح پرولاکتين می شود. از اختلالات سينه ها حين پريود جلوگيري کرده باعث افزايش ترشح شير از سينه ها شده و منجر به افزايش سايز سينه ها می شود. با بهبود ترشحات هورمونی از ميزان عوارض حين يائسگي کم مي کند و بخصوص از گرگرفتگي می کاهد. از رشد فيبروم در جدار رحم جلوگيري مي کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: