« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
آوای رودکوف گزارش می دهد:
استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریزگفت:یکی از دلایل اثبات امامت، قاعده لطف است. بر این اساس، زمین هیچ گاه از حجت الهی (پیامبر یا امام) خالی نمی ماند؛ زیرا لطف الهی در حق بندگان، همیشگی است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، در جهان کنونی یکی از مهم ترین دغدغه های بشر رسیدن به آرامش حیات و راحت ممات است که در پرتو قرآن بتواند به اعتدال فکری،عقیدتی و روحی برسد.

در تعالیم انسان ساز و تکامل گرای اسلام و مذهب تشیع این مهم محقق نمی گردد مگر با وصال به سرچشمه الامیزان الهی و تقرب به امامان معصوم(ص) و معرفت و شناخت آن بزرگواران که به یقین تنها راه رسیدن به کمالات تلقی می شود.

در فرهنگ اسلامی کسی که نقش دعوت کننده(داعی) مردم را به عهده می گیرد، رسالت و مسئولیت سنگینی دارد و لازم است خود بیش از هر کس دیگر به آنچه مردم را به آن فرا می خواند پای بند باشد؛ زیرا سخن آنگاه بر دل می نشیند که از دل برآمده باشد و تنها سخنی از دل برمی آید که از مرحله ادای زبانی فراتر رفته و به عمق جان راه یافته باشد. روشن است که انسان تا چیزی را با همه وجود نپذیرد و در عمل بدان پای بند نباشد به عمق جانش راه نمی یابد.

شناخت امام زمان(عج) برای توجه جوانان به وسیله صداو سیما ایجاد می شود.

حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه مهربان‌ نیز در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: این انگیره و شوق و شناخت و معرفت امام زمان(عج) برای توجه جوانان به وسیله صداو سیما و رسانه های ملّی ایجاد می شود.

وی، افزود: طبق روایات بیشتر سربازان امام زمان(عج) جوانان هستند.

وی، شناخت مهدی موعود(عج) را حلقه ای مفقوده دانست و بیان کرد: حلقه مفقوده بین امام زمان(عج) و جوانان معرفت و شناخت است.

حجت‌الاسلام مرسلی، ادامه داد: شناخت امام زمان(عج) یک تکلیف واجب است چرا که شناخت مقدمه اطاعت است.

امام جمعه مهربان، یادآور شد: خداوند امامان و انبیاء را برای هدایت بشر فرستاده است.

وی، ضمن بازگو نمودن ویزگی های چوانان معتقد به امام زمان(عج) افزود: جوانانی که معتقد به امام زمان(عج) اهستند هیچگاه دچار سردرگمی سیاسی و انحطاط فرهنگی نخواهد شد. امید به هدفی مقدس و دست یافتنی، انسان را به سوی طرح و برنامه برای سعادت و پیشرفت و تلاش برای تحقق و اجرای آن برنامه حرکت می‌دهد.

حجت‌الاسلام مرسلی، از آرام بودن جامعه باشناخت مهدی موعود(عج) گفت و تأکید کرد: انسان با شناخت مهدی موعود(عج) درپی لغویات خواهد بود و جامعه، جامعه ای امن و آرام می شود.

اعتقاد به امام زمان(ع) در زمان حاضر، باعث امید و نشاط می شود.

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی خویی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: اعتقاد به امام زمان(ع) در عصر و زمان حاضر، باعث امید و نشاط است و انسان را از یأس و ناامیدی باز خواهد داشت.

وی، اعتقاد به امام زمان(عج) را همچون ادرسی برای حرکت در مسیر حق دانست و افزود: اعتقاد به امام زمان(عج) آدرس و شاخصی است که انسان می تواند بر مدار آن در مسیر حق، صلح و صلاحیت و شایستگی حرکت نماید و به طورکلی انرژی مثبتی در انسان ایجاد می شود.

وی، بیان کرد: همه ادیان الهی آینده بشر را آینده ای روشن و حاکمیت صلح عادلانه ترسیم نموده اند.

حجت‌الاسلام قاسمی خویی، ضمن بازگو نمودن پیامدهای اعتقاد به مهدویت ادامه داد: اعتقاد به مهدویت موجب ایجاد و تقویت و استحکام اعتقاد به توحید و عدل الهی؛ ایجاد عدالت کامل و رفع هرگونه ظلم در جهان می‌تواند اعتقاد به توحید و اجرای عدالت را که از اسول اعتقادی دین اسلام و سایر ادیان الهی است، به اثبات برساند و باعث اعتقاد فردی می‌شود.

استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، بااشاره به یکی از دلایل اثبات امامت یادآور شد: یکی از دلایل اثبات امامت، قاعده لطف است. بر این اساس، زمین هیچ گاه از حجت الهی (پیامبر یا امام) خالی نمی ماند؛ زیرا لطف الهی در حق بندگان، همیشگی است.

وی، افزود: برگزاری دعای ندبه، آل یاسین، جامعه کبیره و سایر دعاهای مربوط به امام زمان(ع) از راه های تقویت توجه جواان به حضور امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام قاسمی خویی، از عوامل تاثیرگذار در تقویت بُعد عبادی جوانان گفت و تاکید کرد: تقویت بُعد عبادی به وسیله ارتباط معنوی با امام زمان(ع) از طریق نماز امام زمان(ع) و دعای عهد و دعای فرج و امثال این ادعیه که باعث رشد عبودیت فرد خواهد شد.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: