« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
باحضور در میان برترین های 12 رشته:
در جدیدترین رتبه بندی موضوعی ۲۰۱۹ نظام رتبه بندی معتبر بین المللی شانگهای، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از 32 دانشگاه ایرانی حاضر در این فهرست، در 12 رشته، در رده بندی جهانی این رتبه بندی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در حوزه علوم پایه و در رشته فیزیک، دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یکی از دو دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی، پس از مجموعه دانشگاه های آزاد، در بازه ۴۰۱-۵۰۰ برترین دانشگاه های جهان قرار گرفت.


    در حوزه علوم مهندسی این رتبه بندی نیز که دانشگاه ها را در 22 رشته ارزیابی کرده است، دانشگاه صنعتی اصفهان در 11 رشته در بین دانشگاه های برتر جهان حضور دارد.

    در این بخش، دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب رتبه 36 ام زمینه ابزار علم و فناوری و نیز قرارگیری در بازه 76-100 رشته مهندسی معدن، جایگاه قابل توجه این دو رشته را به خود اختصاص داده است.

    قرارگیری در بازه 101-150 رشته مهندسی متالورژی و نیز جایگاه ۱۵۱ – ۲۰۰ رشته مهندسی شیمی، احراز رده ۲۰۱-۳۰۰ در چهار رشته مهندسی مکانیک، مهندسی مخابرات، علوم و صنایع غذایی و علوم و مهندسی انرژی، از دیگر عناوین قابل توجه دانشگاه صنعتی اصفهان در رده بندی موضوعی سال 2019 رتبه بندی معتبر بین المللی شانگهای است.


    همچنین در این رتبه بندی، دانشگاه صنعتی اصفهان جایگاه 301-400 علوم کشاورزی و نیز رده 401-500 در دو رشته مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی مواد را به دست آورده است.

    نظام رتبه بندی شانگهای از معتبرترین رتبه بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. این رتبه‌بندی در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین برای نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می‌شود.

    شانگهای، در سال ۲۰۱۹ میلادی برای سومین سال، رتبه بندی موضوعی دانشگاه‌های برتر دنیا را در ۵۴ رشته در قالب پنج حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم پایه (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته)منتشر کرده است.

    در رتبه بندی موضوعی 2019 شانگهای که از پنج شاخص رتبه بندی شامل تعداد تولیدات علمی در هر موضوع دانشگاهی، تعداد تولیدات علمی در مجلات برتر در هر حوزه، درصد همکاری‌های بین المللی در تولید مقالات، میانگین تأثیر مقالات (استنادات نرمال شده) و تعداد برندگان جوایز مشهور بین المللی بهره گرفته است، تنها دانشگاه‌هایی ارزیابی شده اند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی ۲۰۱۷-۲۰۱۳ در پایگاه وب آو ساینس برخوردار بوده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: