« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
رویا رستمی قهرمان مازندرانی کاراته کشور:
رستمی که مربی و داور رسمی فدراسیون کاراته کشور است دارای کمربند دان سه فدراسیون کاراته کشور است، موفق شده است تا کنون ۴۰ مدال رنگارنگ در رشته کاراته و آمادگی جسمانی در سطوح مختف کسب کند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:نقش ورزش در تقویت قوای جسمی، روحی و روانی بر همگان آشکار است و اکثر پزشکان انجام حداقل نیم ساعت ورزش در روز را برای داشتن بدنی سالم و پر نشاط امری ضروری می دانند. کاهش آسیب های اجتماعی، پویایی و نشاط جامعه و تقویت اعتماد به نفس از دیگر مزایای ورزش است که ضرورت توجه به این مقوله را دو چندان می کند.

با وجود مزایای فراوان ورزش و اهمیت آن در سلامتی افراد و پویایی جامعه برخی افراد جامعه رغبت چندانی به انجام ورزش ندارند و حاضرند هزینه ی بیشتری خرج دوا و دکتر بدهند ولی برای ورزش که باعث افزایش اعتماد به نفس ،سرزندگی ،تندرستی،شادابی ،انرژی مثبت و ….. میشود همین مقدار هزینه ی کم را پرداخت نکنند البته امروزه بانوان در سراسر کشور نقش مهمی در ورزش ایفا کردند اعم از قهرمانان جهانی و المپیک با وجود محدودیت های فراوان برای بانوان و امکانات کمتر به نسبت آقایان ، هستند بانوانی که با کوشش و تلاش فراوان هم با کمبود امکانات و محدودیت ها مبارزه کرده اند و هم با رقبای ورزشی در میادین و زمین های ورزشی!

"رویا رستمی” یکی از بانوان ورزشکار مازندران است که توانسته است علاوه بر کسب مقام های متعدد ورزشی در رشته کاراته ، در بخش داوری و مربیگری هم فعل خواستن را صرف کند و در حال حاضر در زمره یکی از مربیان برتر جوان استان در حال آموزش این رشته ورزشی مهیج به علاقه مندان و جوانان جویای نام شهرستان است.

رستمی که مربی و داور رسمی فدراسیون کاراته کشور است دارای کمربند دان سه فدراسیون کاراته کشور است، موفق شده است تا کنون ۴۰ مدال رنگارنگ در رشته کاراته و آمادگی جسمانی در سطوح مختف کسب کند. کسب ۱۲ مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشور از دیگر افتخارات این بانوی ورزشکار است. با او در خصوص ورزش کاراته شهرستان، استعدادهای ورزشی ، امکانات و خواسته هایش از مسئولان شهر به گفتگو نشستیم:


چرا کاراته؟

بنده در یک خانواده ورزشی بزرگ شدم و به توصیه و پیشنهاد مادرم در سن ۶ سالگی ورزش ژیمناستیم را انجام دادم و بعد یک سال در سن ۷ سالگی وارد این وررزش شدم و با حمایت های بی دریغ خانواده و توفیق خداوند در این ورزش موفق به کسب افتخارات فراوانی شدم.

معمولاً از ورزش های رزمی به عنوان ورزش های خشن یاد می شود و با روحیات زنانه در تضاد است! نظر شما چیست؟

بر خلاف این نظریه روح ورزش های رزمی با اخلاق و احترام به یکدیگر عجین است و اکثر افرادی که در این رشته ها فعالیت دارند، انسان های اخلاق مدار و با گذشتی هستند و در جامعه افرد مفیدی هستند .

تا کنون چه مقام هایی کسب کرده اید؟

۴۰ طلا و نقره و برنز در مسابقات مختلف آموزشگاهی، دانشگاهی، لیگ استانی، لیگ کشوری و مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات دانشجویان کشور حاصل تلاش بنده در مسابقات مختلف بوده است.


چه خواسته ای از مسئولان شهرستان دارید؟

در سال های اخیر در زمینه بانوان اقدامات خوبی صورت گرفته است و تعداد بانوان ورزشکار شهرستان افزایش پیدا کرده است. با این وجود انتظار داریم مسئولان نسبت به توسعه سالن های ورزشی رزمی ویژه بانوان اقدام کنند و حتی یکی از سالن های ورزشی رزمی شهر را به صورت کامل به بانوان اختصاص دهند.

تشویق ورزشکاران مقام آور و اهدا جوایز به ورزشکاران توسط مسئولان در ایجاد انگیزه تاثیر دارد و علاقه مندان به رشته های ورزشی با تلاش بیشتری ورزش می کنند که امید وارم مسئولان شهرستان به این نکته توجه داشته باشند.

نقش خانواده را در کسب این افتخارات چگونه ارزیابی می کنید؟

قطعاً افرادی که در زمینه های مختلف موفقیت ها و پیروزی هایی به دست آوردند با همیاری و همکاری خانواده بوده است بدون درک و پشتیبانی روحی و مالی خانواده هنرجو ی این رشته انگیزه ی زیادی پیدا نمیکند. بنده هم تلاش موفقیت هایم را مدیون پدر و مادر مهربان و فداکارم هستم و بدون حمایت آنها کسب این موفقیت ها امکان پذیر نبود. البته در حال حاضر نیز همسرم همواره به عنوان یک پشتیبان در پیشبرد اهداف ورزشی یاریگر بنده است.


چه توصیه ای به نوجوانان دارید؟

همواره این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که ورزش یک وسیله است و نباید به ورزش به عنوان هدف نگاه کرد. از این وسلیه باید برای رسیدن به اهدافی نظیر سلامتی، اخلاق، تحصیل، معنویت و … استفاده کرد. در واقع با توجه به شعار عقل سالم در بدن سالم است، می توان مراحل رسیدن به جایگاه های ارزشمند را سریع تر طی کرد و به اهداف عالی که برای خودمان ترسیم کرده ایم برسیم. فلذا به دوستان و نوجوانانی که علاقه مند به ورزش کاراته یا هر ورزش دیگری هستند، توصیه می کنم در کنار ورزش به درس و اخلاقیات هم توجه ویژه داشته باشند و سعی کنند در کنار پرورش جسم به پرورش قوای فکری( از طریق درس خواندن) و پرورش روح هم توجه داشته باشند .

سخن پایانی


در خاتمه از مربیان خوبم خانم ها ماه منیر چراغچی یکی از با اخلاق ترین مربیان ورزش کاراته نهایت تشکر را دارم و همچنین خانم چالاکی که در دوران قهرمانی علاوه بر تمرین با مربی اصلی خودم خانم چراغچی پیش ایشان نیز تمرین میکردم ، پدر و مادر مهربانی و همسر فداکارم نهایت تشکر را دارم. از مسئولان بسیج شهرستان که این امکان را برای بنده فراهم نمودند تا به آموزش جوانان این شهر بپردازم قدردانی می کنم. امید وارم روزی بتوانم ورزشکارانی تربیت کنم که به مربی خود افتخار کنند و در کنار فنون و تکنیک های رزمی، اخلاق و ادب را نیز سرلوحه امورات خود در زندگی قرار دهند.

گفتگو از وحید حاج سعیدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: