« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
گیاهان دارویی؛
تحقیقات نشان داده است که افرادی که غذاهای غنی از ویتامین C در رژیم غذایی خود دارند، کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار می گیرند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه صادقی:زردآلو یک میوه عالی برای حفظ سلامت قلب است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که غذاهای غنی از ویتامین C در رژیم غذایی خود دارند، کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار می گیرند.

مزایای زردآلو برای سلامتی بدن، به خاطر محتوای ارزشمند آن همچون ویتامین‌های A، C، K.، E. و نیاسین است. مواد دیگری همچون پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر در زردآلو یافت می‌شود. همچنین این میوه خوشمزه سرشار از فیبر غذایی است که می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد. سطوح بالای فیبر غذایی، کلسترول اضافی از شریان ها را برطرف می کنند، درنتیجه موجب کاهش فشار از روی قلب می شوند، با حفاظت از "لیپوپروتئین کم‌چگالی" دربرابر اکسیداسیون، از بیماری های قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.

پتاسیم موجود در زردآلو، تراز سطوح آب داخل سلولی و خارج سلولی را تنظیم کرده و درنتیجه فشار خون را تنظیم می کند. نصف پیمانه زردآلو، 10 درصد از مقدار توصیه شده از پتاسیم بدن را فراهم می کند.

زردآلو یک منبع عالی آهن است. آهن، یک ماده معدنی است که نقش خیلی مهمی در تشکیل هموگلوبین ایفا می کند. علاوه بر این، زردآلو حاوی مس است که در جذب آهن کمک می کند، جریان خون را در بدن بهبود می بخشد و از کم خونی جلوگیری می کند.

این میوه کم کالری، برای اضافه کردن به رژیم کاهش وزن عالی خواهد بود. صد گرم زردآلو حاوی 45 کالری است. فیبر نامحلول در زردآلو، آب را جذب می کند و معده را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. فیبر باعث حرکت سریع غذا از سیستم گوارش می شود.

مصرف منظم زردآلو به حفظ الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. ویتامین E در زردآلو کمک می کند تا علائم پیری پوست به تاخیر بیافتد، همچنین پوست را سفت می کند.


زردآلوی خشک حاوی مقدار زیادی از ویتامین E، ویتامین A و بتا کاروتن است. نصف پیمانه از زردآلوی خشک، 14 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه از ویتامین A را تامین می کند. زردآلوی خشک حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است. درواقع، نیم پیمانه زردآلوی خشک، 3 برابر کالری بیشتری نسبت به زردآلوهای تازه دارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که میوه ی زردآلو باعث سلامت کبد می شود و حتی ممکن است از بروز بیماری های کبدی جلوگیری کند. مصرف یک رژیم غذایی ضد التهابی، کاهش سطح استرس و فعالیت بدنی بیشتر، می تواند باعث حفظ سلامت کبد شود.

زردآلو غنی از کلسیم، ماده معدنی مهم برای رشد استخوان و سلامت است. مهمتر از همه، پتاسیم نیز برای جذب مناسب و توزیع یکنواخت کلسیم مهم است و زردآلو نیز غنی از پتاسیم است. مطالعات همچنین نشان می دهد که زردآلو می تواند از از دست دادن استخوان و حتی تغییر متابولیسم استخوان در زنان یائسه جلوگیری کند.


زردآلو نیز منابع خوبی از آهن است که به درمان کم خونی کمک می کند (علائم و درمان کم خونی، آهن باعث بهبود تولید هموگلوبین می شود و این باعث افزایش کیفیت خون می شود.

زردآلو بسیار مغذی است و مصرف آن در دوران بارداری مفید است. همچنین زردآلو غنی از آهن و مس، دو ماده غذایی مهم در دوران بارداری است، همچنین به پیشگیری از عواقب مرگ آور در دوران بارداری کمک می کند.

سطح مایعات در بدن به دو ماده معدنی یعنی پتاسیم و سدیم بستگی دارد. مقدار بالای پتاسیم در زردآلو به تعادل سطح مایعات در بدن کمک می‌کندو شما را مطمئن می‌سازد که انرژی بدن به صورت مساوی در میان همه اندام‌ها و عضلات توزیع شده است.

زردآلو برای گوش درد بسیار عالی است. اگرچه مکانیسم این عمل هنوز مشخص نشده است، اما تجربه نشان می‌دهد که استفاده از زردآلو برای گوش درد مفید خواهد بود. ریختن چندقطره از آن در گوش می‌تواند یک درمان سریع برای درد‌های ناشی از عفونت باشد.

آب زردآلو معمولا برای بیمارانی توصیه می‌شود که از تب رنج می‌برند. این ماده ویتامین‌ها، مواد معدنی، کالری‌ها و آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، همچنین این میوه خوشمزه قادر است سموم را از اندام‌های مختلف بدن دفع نماید.دنا

مهندس معصومه صادقی کارشناس گیاهان دارویی
صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین