« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
خبرگزاری «کیودو» به نقل از چند منبع دولتی ژاپن نوشت:
خبرگزاری «کیودو» به نقل از چند منبع دولتی ژاپن گزارش داد که دولت این کشور اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه انفجار ۲ نفتکش در دریای عمان را «غیر متقاعد کننده» توصیف کرده و از واشنگتن خواستار ارائه مدارک بیشتر در این زمینه شده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، خبرگزاری «کیودو» به نقل از چند منبع دولتی ژاپن نوشت: دولت ژاپن اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به ۲ نفتکش در دریای عمان را غیرمتقاعدکننده می‌داند و از واشنگتن درخواست کرده تا مدارک بیشتری برای تأیید این ادعای خود ارائه دهد.

کیودو نیوز نوشت: دولت ژاپن دیدگاه آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به ۲ نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز را قبول ندارد و از آمریکا خواستار شواهد بیشتر شده است. عقیده بر این است که بیانیه‌های آمریکا به اندازه کافی متقاعد کننده نیستند.

روز پنجشنبه ۲ نفتکش در دریای عمان دچار انفجار و آتش‌سوزی شدند که در پی آن آمریکا بدون ارائه هیچگونه شاهدی مدعی دست داشتن ایران در این حادثه شد.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره نوع سلاح به کار رفته در این حمله، این نتیجه به دست می‌آید که این اقدام از سوی ایران انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار ویدئویی، ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز طی اظهاراتی ایران را متهم به انجام این حمله در دریای عمان کرده است.

«یوتاکا کاتادا» مالک نفتکش «کوکوکا کاریجس» ضمن مورد تردید قرار دادن ادعای آمریکا از رویت یک شی پروازی در آسمان توسط خدمه نفتکش پیش از انفجار دوم خبر داد. وی در ادامه ضمن نادرست خواندن حمله به نفتکش و انفجار آن در اثر مین، تاکید کرد با توجه به اظهارات خدمه مبنی بر انفجار در اثر شی پروازی، موضوع بررسی قرار دادن بمب در کناره بدنه خارجی نفتکش از دستور کار ما خارج شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین