« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
از ابتدای سال گذشته تاکنون محقق شد؛
سرپرست معاونت اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال در زمینه صنایع‌دستی 25 طرح بااعتبار 229 میلیون تومان از سال گذشته تاکنون برای مددجویان این نهاد اجراشده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، علی اصغر قلی پور، سرپرست معاونت اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به نقش کلیدی صنایع‌دستی در تحقق شعار سال به نام رونق تولید، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 25 طرح اشتغال بااعتبار 229 میلیون تومان برای مددجویان این نهاد اجرا شد.


وی با اشاره به تنوع صنایع‌دستی در استان، افزود: جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، سیاه‌چادر بافی، چرم‌دوزی، سنگ‌های تزئینی، مهلو و میخک(زنان روستایی از دیرباز با استفاده از دانه درختی زینتی وحشی آلبالوی تلخ و دانه‌های میخک،گردن بند، دستبند برای بانوان درست می‌كردند) و سفال‌گری از مهم‌ترین صنایع‌دستی استان هستند.

قلی پور بابیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد صنایع‌دستی به‌عنوان فرصت و ظرفیتی ارزشمند برای ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکار است، تصریح کرد:  فعالیت در زمینه صنایع‌دستی از سال‌های دور تاكنون بین مردم استان به‌ویژه زنان روستایی و عشایری برای تأمین بخشی از نیازهای زندگی خانواده، کسب درآمد و امرارمعاش مرسوم بوده و هم‌اکنون به‌عنوان بستری برای اشتغال‌زایی، درآمدزایی و ماندگاری هنرهای اصیل ایرانی اهمیت بیشتری پیداکرده است.

وی به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه صنایع‌دستی اشاره و بیان کرد: در این خصوص از ابتدای سال گذشته تاکنون 362 نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی شرکت کرده‌اند.

سرپرست معاونت اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ارائه مشاوره در زمینه کسب موقعیت‌های شغلی مناسب به مددجویان، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌ها، ارائه آموزش‌های تکمیلی، بازاریابی و فروش تولیدات صنایع‌دستی به قیمت مناسب و معرفی مددجویان به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی از خدمات دیگر این نهاد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: