« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
با موافقت مقام معظم رهبری؛
رئیس سازمان امورعشایر ایران، با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری برای اختصاص مبلغ ۲۳۴ میلیارد تومان برای آبرسانی به عشایر کشور، گفت: این مبلغ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، رقندالی، اظهار داشت: در قانون برنامه ششم توسعه در ۱۷ مورد برای عشایر سهم قائل شده است و با این الزامات قانونی، دستگاه ها مکلف به اجرای تعهدات خود در قبال جامعه عشایری هستند.


رئیس سازمان امور عشایر کشور،خاطرنشان کرد: عشایر با کمترین توقع بیشترین اثر را در تولید دارند و نماد قدرت، توانایی و تولید و اقتصاد مقاومتی هستند.

این مقام مسئول کشوری، با اشاره به اجرای طرح زنجیره تولید در مناطق عشایری، گفت: امروز زنجیره تولید گوشت قرمز بعنوان الگوی تولید، محور فعالیت های تولیدی عشایر کشور است.

او، با بیان اینکه توسعه گردشگری عشایر باعث افزایش درآمد عشایر می شود، تاکید کرد: گردشگری عشایر باید در سامانه های عرفی عشایر اتفاق بیفتد تا گردشگران با روش زندگی عشایر آشنا شوند.

قندالی همچنین با اشاره به طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری، اظهار داشت: هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی وجود ندارد و با ارائه طرح و دریافت مجوز از منابع طبیعی، قابل اجرا است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: سرانه دام عشایر استان همدان 2.5 برابر کشور است و این یک پتانسیل با ارزش است.

وی با بیان اینکه امسال منابع آبی عشایر استان همدان ساماندهی می شود، گفت: 4میلیارد تومان سهم عشایر برایتامین آب شرب است.

قندالی تاکید کرد: دامداری عشایر باید با تلفیق روش های بومی و علمی توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه پس پیروزی انقلاب اسلامی سه سرشماری عشایر کوچنده کشور توسط مرکز آمار ایران انجام شده است، افزود: امسال چهارمین سرشماری عشایر کوچنده کشور بصورت تبتی مبنایی انجام می شد.


مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: