« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
گزارش تصویری؛
بخشی از مزارع و مراتع روستای ایدنک در شهرستان لنده دچار آتش سوزی شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:ظهر امروز  بخشی از مزارع و مراتع روستای ایدنک در شهرستان لنده  دچار آتش سوزی شد.

مردم این روستا مدعی شدند از آتشنشانی لنده درخواست امداد نمودند که با واکنش منفی انها مواجه شدند تا اینکه از طریق فرمانداری لنده خودروی اتشش نشانی با تاخیر به محل اتش سوزی اعزام شده است.

به گزارش آوای رودکوف ؛ یکی از مشکلاتی که هم باعث نفوذ اتش به مزارع و مراتع می گردد و هم باعث بروز مشکلات زیست محیطی می گردد آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان می باشد.که دلیل اصلی روی آوردن کشاورزان به آتش زدن کاه و کلش گندم و جو کنترل آفات و علف‌های هرز، پاک شدن سریع زمین از بقایای گیاه قبلی و آسان شدن عملیات شخم برای محصول بعدی است ولی غافل از اینکه به کار بردن تناوب زراعی صحیح و استفاده مناسب از سموم نتیجه‌ای بسیار مطلوب تر دارد.

این آتش سوزی‌ها علاوه بر اینکه چهره نازیبایی از طبیعت نشان می‌دهند باعث بروز مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم و اکوسیستم منطقه و همپنین وارد آمدن خسارات اقتصادی می‌شود و گاهی آتش به مزارع همسایه نیز سرایت کرده و با سوزاندن خوشه‌های طلایی حداقل باعث خسارات مالی و روحی جبران ناپذیری می شود.

در همین راستا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف ضمن هشدار به مالکان زمینها و کشاورزان گفت:کشاورزان عزیز بدانند که سوزاندن بقایای گیاهی مطابق ماده ۶۸۸قانون مجازات اسلامی،مواد ۴ و۶قانون مدیریت پسماند جرم محسوب شده ومجرمان به جزای نقدی وحبس تا یک سال محکوم خواهد شد.

مهندس همتی  افزود:از کشاورزان عزیز انتظار داریم ضمن خورداری از سوزاندن بقایای گیاهی ،با یک برنامه ریزی صحیح و استفاده مناسب از ماشین آلات نسبت به مدیریت بقایا اقدام نمایند.


عکاس/امیر حسین رفیعی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
واقعا کشاورزان بدبخت ودرود برمهندس همتی واقعا اینو میگن دلسوز مردم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: