« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
سرلشکر محسن رضایی؛
دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها می دانند توانایی نظامی ایران به حدی رسیده است که اگر کوچکترین اقدامی را انجام دهند همه منطقه آتش می گیرد و برای رژیم صهیونیستی و دوستان و منافع آمریکا چیزی در منطقه باقی نخواهد ماند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛محسن رضایی بامداد یکشنبه در برنامه "نگاه یک" سیما با بیان اینکه انقلاب ما عمیق و با آرمان‌های بزرگی بوده است، افزود: اگر انقلاب فقط در حد یک اصلاح یا ترمیم مختصر بود اکنون نه نامی از امام راحل بود و نه اینکه دشمنی‌ها با ما ادامه می‌یافت.


وی ادامه داد: ملت ایران با پشتوانه رهبری امام راحل، خیز و جهش بزرگی را برای رسیدن به آرمان‌های بزرگ و تاریخی خود در پیش گرفت.

رضایی افزود: انقلاب، یک رویداد نبود بلکه راهی است که آغاز شده تا ما را به آرمان‌های بزرگ مان برساند و به تمدن بزرگ برسیم و به بسیاری از تحقیرها و عقب ماندگی‌ها پاسخ دهیم و این راه را امام جلوی ما قرار داد و ادامه دارد بنابراین امام، زنده است و مخالفان این راه، صف بندی درمقابل ما دارند و خواهند داشت.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا مخالف راه جمهوری اسلامی ایران است بنابراین درگیر می‌شود و ما وادار می‌شویم که مقاومت کنیم. راه، مقاومت برای پیشرفت کردن است و آمریکایی‌ها پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را به ضرر خود می‌دانند زیرا شکل گیری قدرت بزرگ و مستقل در شمال خلیج فارس و کانون انرژی جهان برای آمریکا غیر قابل تحمل است.

رضایی ادامه داد: آنها می‌خواهند به دوران‌های قاجار و پهلوی که جزو سیاه‌ترین دوران ایران بوده برگردیم بنابراین مبارزه ما بسیار طبیعی است و تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های بزرگ خود، این مبارزه را در پیش داریم.

وی افزود: آنها دشمنی جدی را از ابتدای انقلاب با ما آغاز کردند و فشارهای گوناگون از جمله فشارهای سخت مثل جنگ، ترور و کودتا وارد کردند که با مقاومت توانستیم این فشارها را به توانایی بزرگ دفاعی و سیاسی تبدیل کنیم.

رضایی، علت خودداری ترامپ از جنگ با ایران را توانمندی‌های دفاعی قدرتمند ایران دانست و گفت: آنها می‌دانند توانایی نظامی ایران به حدی رسیده است که اگر کوچک‌ترین اقدامی را انجام دهند همه منطقه آتش می‌گیرد و برای رژیم صهیونیستی و دوستان و منافع آمریکا چیزی در منطقه باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران از امنیت بی نظیری در منطقه برخوردار است، ادامه داد: با مقاومت خود فشارهای نظامی را از طریق ایجاد توانایی‌های دفاعی، امنیتی، سیاسی و موشکی به بازدارندگی بزرگی تبدیل کردیم.

مقاومت راه مقابله با تحریم‌ها

رضایی همچنین به فشارهای اقتصادی آمریکا علیه کشورمان اشاره و اضافه کرد: در این ۴۰ سال تحریم بودیم هر چند که اکنون شدیدترین تحریم‌ها را داریم اما در سال ۹۱ هم تحریم سنگینی شدیم. باید کاری کنیم که تحریم‌های کنونی به عنوان آخرین تحریم‌ها از جلوی ملت ایران کنار برود و راه حل آن این است که مقاومت انقلابی و فعال را در پیش بگیریم و باید به نتیجه برسیم تا آمریکا دیگر به فکر تحریم علیه ما نیفتد.

وی ادامه داد: مقاومت فقط مختص ملت ایران نیست بلکه ملت‌های دیگر هم با مقاومت پیروز شدند و هیچ ملتی از طریق سازش موفق نشد اما نوع مقاومت ملت ما با دیگر ملت‌ها متفاوت است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حرکت به سمت قدرت منطقه‌ای شدن هستیم و این مسئله برای آمریکا گران تمام شده است.

وی، ایجاد شکاف و دو قطبی‌های عمیق در جامعه، دولتمردان و بین مردم و دولتمردان را از اهداف آمریکا برشمرد و گفت: آمریکا همچنین می‌خواهد از طریق فشارهای اقتصادی، مردم را به شورش وادارد تا امنیت کشور را از داخل، تخریب کند و در پی این هستند که جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بکشانند.

رضایی افزود: باید به آمریکایی‌ها ثابت کنیم که همه اقشار جامعه و دولت، متحد و منسجم هستیم و در جامعه، دو قطبی ایجاد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: موضوع آوردن ناو هواپیمابر آمریکایی‌ها به منطقه و جنگ، فقط ژست و مانور بود و در عمل، قصد درگیری واقعی نداشتند و اکنون هم از ما بسیار فاصله گرفته‌اند تا از درگیری ناخواسته هم جلوگیری کنند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: محاسبات آمریکایی‌ها به هم ریخته است وبه همین علت، تعادل ندارند و در مسیر درست تصمیم گیری نیستند.

رضایی افزود: منابع مقاومت جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از منابع فشارهای آمریکا و ایالات متحده در حال شکست خوردن است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها هم باید به تعهدات برجامی خود عمل کنند، تاکید کرد: آنها بدانند ما با اینستکس قانع نخواهیم شد و آنها باید به همه تعهدات خود عمل کنند. اینکه فکر کنند که فرصت بیشتری به آنها خواهیم داد خوش خیالی است. آنها می‌خواهند فرصت دو ماهه ای را که به آنها داده‌ایم به چند ماه تبدیل کنند و مقاومت را بشکنند اما نظام جمهوری اسلامی ایران جدی است.

تسلیم فشارها نمی‌شویم

رضایی اضافه کرد: آمریکا هم باید بداند تا زمانی که این فشارها ادامه دارد، هزینه کردن این فشارها از همه روش‌های مشروع، ادامه خواهد داشت و ترامپ باید بداند هزینه بزرگی را برای ادامه این فشارها خواهد پرداخت و ملت ایران به هیچ وجه مقابل این فشارها تسلیم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اکنون در ضعیف‌ترین وضعیت خود از نظر سیاسی و اقتصادی هستند، گفت: آمریکا حدود ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی دارد، ۲۸ میلیون نفر از جمعیت این کشور هنوز بیمه نیستند، ۴۰ میلیون آمریکایی در فقر به سر می‌برند و ۴ میلیون مال و جاده در آمریکا وجود دارد که بیش از ۵۰ سال از عمر آنها گذشته و برای بازسازی نیازمند ۸۰۰ میلیارد دلار است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عنوان گاو شیر ده برای برخی کشورهای منطقه مانند رژیم سعودی نشان دهنده به گدایی افتادن آمریکایی هاست.

محسن رضایی درادامه برنامه نگاه یک شبکه یک سیما، افزود: آمریکا توان پرداخت هزینه‌های حوادث و رویدادهای جدید خارج از مرزهای خود و منابع ادامه رویارویی بزرگ بر ضد ما را ندارد.

وی گفت: آمریکا نمی‌تواند مانند حمله به افغانستان یا عراق ائتلاف‌های بین المللی گذشته را ایجاد کند و مجوز شورای امنیت را بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکایی‌ها اکنون فقط اسرائیل و عربستان را کنار خود دارند و حتی اروپایی‌ها نیز زیاد با آمریکایی‌ها همکاری نمی‌کنند.

رضایی گفت: امروز اروپا به شدت از مسئله جنگ ترسیده است و به آمریکایی‌ها گفته‌اند اگر وارد جنگ شوید اقتصاد اروپا به ورشکستگی کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا با چین و روسیه نیز اختلاف‌های جدی دارد افزود: در مقابل ضعف‌های آمریکایی‌ها اکنون توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار بزرگ است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر اساس محاسبات کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ثروت دولت سه تا هفت برابر کل نقدینگی کشور است که البته باید به ثروت مولد تبدیل شود. به عنوان نمونه آموزش و پرورش ۱۴۰ کیلومتر در شهرها برخیابان اصلی ساختمان دارد که می‌تواند با تجاری سازی آنها هم مدارس را آباد و هم نقدینگی فعال ایجاد کند.

رضایی گفت: اخیراً چهار پنج هزار حساب بانکی که در آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان پول بوده کنترل شده است و بر این اساس مشخص شد که بیشتر این افراد نه دارایی‌ها خود را ثبت کرده‌اند و نه شرکتی دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این اشخاص وارد سیستم مالیاتی شدند و ۱۲ هزار میلیارد تومان به بودجه مالیاتی کشور اضافه شد.

رضایی با بیان اینکه در کشور منابع بسیاری وجود دارد گفت: دشمن در تحریم‌ها شکست می‌خورد و این شکست قطعی است اما باید با شکل گیری مقاومت اقتصادی به گونه‌ای کار کنیم که این تحریم‌ها آخرین تحریم‌ها بر ضد کشورمان باشد.

مقاومت باید از بیرون از مرزها آغاز شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید مقاومت از بیرون از مرزها آغاز شود گفت: اکنون مهم‌ترین مسئله این است که نباید تسلیم فشارها برای خروج از منطقه و محدود کردن توان موشکیمان شویم و نباید زیر بار مذاکره‌ای که بخواهد نوامیس انقلاب اسلامی و منافع حیاتی ما را خدشه دار کند برویم.

رضایی افزود: باید از حضور خود در سوریه و عراق برای گسترش اقتصاد، بزرگ کردن بازار، تجارت بیشتر و تقویت پول ملی کشورمان استفاده کنیم.

وی گفت: سال گذشته ۹ میلیارد دلار صادرات به عراق داشتیم که این رقم می‌تواند به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد. در کنار مقاومت سیاسی و دفاعی باید مقاومت تجاری نیز داشته باشیم. مدیریت کشور باید از تردید خارج شود و نباید منتظر بماند که اروپا و آمریکایی‌ها چکار می‌کنند.

باید همه امکانات کشور را فعال و از فرصت کاهش صادرات نفت به خوبی استفاده کنیم زیرا اگر اقتصاد کشور صنعتی شود نیازمند واردات روزانه یک میلیون بشکه نفت هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای آغاز ایجاد بهبود شرایط اقتصادی کشور باید ایالت‌های اقتصادی ایجاد کنیم و به استان‌ها اختیار دهیم؛ البته به شدت مخالف فدرال سیاسی هستم اما چه لزومی دارد در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، بهداشتی و درمانی اختیار را از استان‌ها بگیریم و در تهران متمرکز کنیم.

رضایی با بیان اینکه هیچ کشور پیشرفته‌ای این گونه توسعه نیافته است عنوان کرد: دولت باید امور اقتصاد را به مردم واگذار و فقط نظارت و بر اساس بند سوم اقتصاد مقاومتی با دادن اختیار و تقسیم کار ملی رقابت منطقه‌ای و استانی ایجاد کند و نباید همه امکانات در تهران متمرکز شود.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ اقتصاد کشور تداخل اقتصاد آزاد با آزادی اقتصادی است افزود: در پی اقتصاد آزاد نیستیم اما باید آزادی اقتصادی وجود داشته باشد و وزارتخانه‌ها فقط سیاست گذار باشند و از کارهای اجرایی خارج شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید نسخه اقتصادی یکسان برای کل کشور بنویسیم گفت: به عنوان نمونه برخی صنایع سنگین به اصفهان منتقل شده که افزون بر قطع کردن آب برخی مناطق، اقتصاد بومی این شهر را نیز تهدید کرده‌اند. بسیاری از هنرهای بی نظیر اصفهان در حال محو شدن است و کسی به آن رسیدگی نمی‌کند. اگر میلیاردها دلاری که در صنایع سنگین این استان سرمایه گذاری شد به صنایع دستی و بومی اصفهان اختصاص می‌یافت بهتر نتیجه می‌داد. سو مدیریت اکنون بیشترین آسیب را به خوزستان وارد کرده که با آن همه منابع دچار بیکاری بسیار و مهاجرت جوانان است. منابع ملی مانند نفت و گاز باید جزو بیت المال باشد اما پول آن بین استان‌ها تقسیم و دارایی‌های دولت مولد شود.

نقدینگی در تولید کنترل شود

وی افزود: بر اساس اصل ۴۴ باید راه مردم به جاهایی که دولت پیش از آن مانع می‌شد باز شود و بخش خصوصی طرح‌های عمرانی را به دست گیرند و آسیب پذیری‌های اقتصاد از جمله مسئله ارز باید حل شود.

رضایی تاکید کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ مازاد ارزی داشتیم اما در سال ۹۶، ۱۹ میلیارد دلار از ذخیره ارزی ما به دلیل توجه نکردن دولت به برخی مسائل کم شد. دولت فکر می‌کرد کاهش تورم به ۸ درصد حاشیه امنی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است اما نقدینگی در بانک‌ها رو به افزایش بود و سیل تورم را در پی داشت و دولت متوجه این نبود و سیاست‌های نادرست بانک مرکزی تورم کنونی را ایجاد کرد و برای جلوگیری از افزایش نقدینگی پول باید در تولید کنترل شود.

رضایی دلیل کاهش چند روز اخیر نرخ ارز را ورود ارزهای صادرات خرد به کشور، سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی و پایین آمدن تب جنگ در منطقه دانست و گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شود نرخ ارز تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: در همه دنیا حساب همه بنگاه‌ها و اشخاص شفاف است اما در کشور ما با توجه به اینکه سازمان‌ها به یکدیگر با سامانه‌هایی متصل هستند اما برای جلوگیری از فرار مشتریان خود اطلاعات آنها را در اختیار دیگر دستگاه‌ها نمی‌گذارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیس جمهور از همه اختیاراتش برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کند افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دولت دومی است که در اختیار رئیس جمهور است اما وی در این ستاد حضور کمی دارد و شخص جایگزین وی نیز اختیارات رئیس جمهور را ندارد. رئیس پیشین قوه قضائیه با مشکلاتی در ابلاغ آئین نامه‌های مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه مسئولان دارایی‌های خود را از کجا آورده‌اند روبرو بود اما از آقای رئیسی می‌خواهیم آئین نامه‌های این مصوبه را ابلاغ کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انضباط اقتصادی در کشور وجود ندارد و ریخت و پاش های زیادی انجام می‌شود گفت: زمانی که نرخ ارز افزایش می‌یابد بهای مسکن نیز بالا می‌رود در حالی که ارتباطی بین مسکن و ارز وجود ندارد و این نشان می‌دهد نظمی در اقتصاد کشور نیست. مقاومت اقتصادی آنچه که دشمنان به معنای ریاضت اقتصادی برای مردم تبلیغ می‌کنند نیست بلکه افزایش اشتغال، رونق تولید و بهبود وضع معیشت مردم است. اینکه رسیدگی به لوایح اِف اِی تی اِف و سی اِف تی از صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به کمیسیون‌های آن ارجاع شده است به معنی خارج شدن بررسی این لوایح از دستور کار مجمع نیست بلکه سوالات جدی از دولت درباره این لوایح داریم که تاکنون دولت پاسخی برای آنها نداشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: صحبت‌های مقامات آمریکایی در باره این لوایح روز به روز طرفداران اِف اِی تی اِف و سی اِف تی را کمتر می‌کند زیرا همه متوجه می‌شوند فشارها برای تصویب این لوایح در جهت همکاری نیست بلکه برای افزایش فشارها بر ماست.

رضایی گفت: با انسجام و برادری و فعال کردن اقتصاد مقاومتی نه تنها آمریکایی‌ها را شکست می‌دهیم بلکه به بازدارندگی اقتصادی خواهیم رسید.



ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین