« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۷
شبکه المیادین، منبع اصلی انتشار خبر انفجارهای «فجیره» در گزارشی ضمن اذعان به حرفه‌ای بودن حادثه الفجیره تاکید کرده همین حادثه بود که تنش‌ها بین ایران و آمریکا را کاهش داد.

هفته گذشته چند نفتکش در بندر الفجیره امارات دچار آتش‌سوزی شد و ضربه بزرگی به حیثیت و بورس‌های عربی وارد کرد. در مورد عاملان این حمله، تئوری‌های مختلفی مطرح شده اما هنوز کسی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. اما نکته مهم در این مورد به حرفه‌ای بودن عملیات بر می‌گردد. شبکه تلویزیونی المیادین که خبر این حادثه را ابتدا و به شکل اختصاصی منتشر کرده بود در گزارشی اعلام کرده، صرف‌نظر از تفسیرهای مختلفی که در مورد طرف انجام دهنده انفجار‌های بندر «فجیره» مطرح می‌شود، خلاصه آنچه از طریق هدف گرفتن تاسیسات آرامکو و پیش از آن، بندر الفجیره هدف گرفته شد، ثابت می‌کند که وعده‌های مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مورد جبران نفت ایران، سوخته و ذخایر نفتی عربستان و امارات، کاهش یافته است.

در ادامه این مطلب آمده: «آینده اثبات می‌کند که منابع نفتی در امارات و عربستان کمتر از آن است که بتواند نیاز تمام جهان را تامین کند». المیادین در ادامه به چگونگی وقوع این حادثه اینگونه می‌پردازد که، نحوه عملیات بندر فجیره حکایت از آن دارد که عامل آن، مهارت داشته است؛ این عملیات دقیق و حساب شده بود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده است و در عین حال، هیچ قربانی نداشته و نفت‌کش‌هایی هدف قرار گرفته که خالی از محموله بودند؛ تا شاید به این شکل، ایران متهم شود.

این شبکه در ادامه تاکید کرده:«در صورتی که هدف از این عملیات بازداشتن آمریکا از جنگ یا واداشتن آن به حمله به ایران بوده باشد، باید گفت، عملیات مذکور توسط یک طرف حرفه‌ای انجام شده است. اگر هدف شعله‌ور شدن جنگ باشد، به عقیده کارشناسان، نتایج معکوسی داشته است؛ چرا که انفجار‌های الفجیره، سر‌های داغ مسئولان دو طرف را خنک کرده و تنش موجود را تا حدی مهار نموده است؛ چرا که حالا توجه همه طرف‌های متضرر به چگونگی مقابله با این‌گونه اقدامات است.»

از سوی دیگر، امارات و عربستان و نروژ اعلام کردند که گزارش مربوط به حادثه بندر الفجیره را که در آن چهار فروند کشتی باری بنا به گفته وزارت خارجه امارات، هدف «حمله مخرب» قرار گرفت، تقدیم شورای امنیت و سازمان آب‌های بین‌المللی کردند. سه کشور مزبور چهارشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای مشترک به شورای امنیت، این حادثه را تشریح کردند. در بخشی از گزارش مربوطه آمده که تحقیقات درخصوص این حادثه در جریان است و نتایج تحقیقات پس از پایان آن، تقدیم شورای امنیت خواهد شد.

گفتنی است منابع غیر رسمی از جمله شبکه المیادین اعلام کرده‌اند بین 7 تا 10 نفت کش در این عملیات مورد حمله قرار گرفته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: