« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
در نشست شورای زکات و مرکز نیکوکاری شهرستان باشت عنوان شد:
رئیس کمیته امداد باشت گفت: 480 میلیون تومان زکات در سال گذشته در این اداره جمع‌آوری‌شده است.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، نشست شورای زکات و مرکز نیکوکاری شهرستان باشت در اولین روزماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه، برخی ازمسئولان، ادارات، بخشدار، دهیاران، روحانیون و طلاب منطقه در دو بحث شورای زکات و مرکز نیکوکاری سیدالشهدا (ع) در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حبیب الله باقرپور، رئیس کمیته امداد و دبیر شورای زکات شهرستان باشت در این نشست گفت: در بخش زکات درسال گذشته تعهدات ابلاغی ما ۴۵۰ میلیون تومان بود، عملکرد این نهاد ۴۸۰ میلیون تومان شد که بالاتر از صددر صد عملکرد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از مبلغ زکات جمع آوری شده در شهرستان۲۷‌ میلیون تومان زکات واجب و مابقی زکات مستحبی بوده، افزود: امید است با استفاده ازظرفیت مبلغان دینی، همکاری مستمر و مؤثر اعضای شورای زکات شهرستان در آستانه فصل برداشت و هیات عامل مرکزنیکوکاری و تلاش بخشداران، دهیاران، عاملان و مؤدیان زکات خصوصاً در ماه مبارک رمضان بحث عملکرد زکات رونق و خروجی بیشتری داشته باشد که نتیجه اش همان خدمت رسانی به موقع به نیازمندان آبرومند است.

باقرپوربا اشاره به ضرورت تبلیغات گسترده و برنامه ریزی جامع زمان بندی شده در بحث زکات گفت: باید فعالیت شورای زکات درکسب درآمدهای واقعی زکات و نیز خروجی عملکرد شبکه نیکوکاری چشم گیر شود و همچنین دهیاران و بخشداران نیز باید در بحث واگذاری زمینها و املاکی که مربوط به مساجد و حسینیه ها هستند همکاری کرده که جزء عملکرد حوزه زکات محسوب شوند .

رییس کمیته امداد باشت با بیان اینکه مرکز نیکوکاری بخش بوستان درماه مبارک رمضان برای خدمت به نیازمندان همان بخش افتتاح خواهد شد، ادامه داد: مرکز نیکوکاری سید الشهدای باشت در سال گذشته ۱۷۷میلیون تومان کمک های مردمی را جمع آوری و بین نیازندان توزیع کرده است و امیدواریم که در سال جاری بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. 

باقرپور برپایی سفره های افطاری، اطعام نیازمندان، دعوت ازخیران نیکوکار و حامیان اکرام ایتام و محسنین و هم افزایی با مؤسسات خیریه جهت کمک به نیازمندان را از برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در کمیته امداد باشت اعلام کرد.

حجه السلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت نیز در این نشست ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت : بخشنامه ای برای فرمانداری ها فرستاده می شود که با بخشداران و دهیاران جلسه ای تشکیل دهند که در مناطق محل مسئولیت خود نسبت به جمع آوری زکات اقدام و سپس تحویل شورای زکات شهرستان دهند.

وی با اشاره به بارندگیهای خوب امسال، ضرورت جلسه با کشاورزان با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و بخشداران و دهیاران و عاملان زکات را مهم و اساسی خواند و افزود: امید است با تمهیدات و اتخاد برنامه های پیش رو و همت و تلاش جمعی شورای زکات و با حضور در بین مردم و زکات دهندگان و کشاورزان ضمن انجام تبلیغات لازم و تشکیل گروه مجازی بتوانیم زکات واجب الهی را زنده و احیا کنیم .

شایسته ذکر است، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان و بخشدار بخش بوستان نیز در این نشست آمادگی همکاری همه جانبه جهت دعوت از کشاورزان فعال ضمن توزیع گونی های مخصوص زکات را اعلام کردند .



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: