« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
واکنش فعال فرهنگی اجتماعی اهواز به نامه منتشر شده یک معلم؛
در پی انتشار نامه ی معلم کهگیلویه و بویراحمدی به اداره فرهنگ (اداره اموزش و پرورش فعلی) کهگیلویه در سال 1341 شمسی توسط "پایگاه خبری آوای رودکوف "معاون اداره اموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز یاداشتی منتشر کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:بعد از انتشار نامه ی معلم کهگیلویه و بویراحمدی به اداره فرهنگ  (اداره اموزش و پرورش فعلی) کهگیلویه در سال 1341 شمسی توسط "پایگاه خبری آوای رودکوف "با عنوان "نامه یک‌معلم به اداره فرهنگ‌شهرستان کهگیلویه در سال 1341 شمسی" حسن بهنام"فعال فرهنگی اجتماعی استان خوزستان و معاون اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز طی یاداشتی نوشت:این نامه، یک سند تاریخی ارزشمندی است که از جنبه‌های مختلف تربیتی می‌توان روی آن بحث کرد.

اجمالا دو سه نکته را عرض می‌کنم:

اول: خط زیبای این معلم است، که در نگاه اول نظر بیننده و خواننده را به خود جلب می‌کند. امروزه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما که جذب آموزش و پرورش می‌شوند، دست‌خط خوبی ندارند. همین بدخطی به نسل بعدی هم منتقل می‌شود.

دوم: استفاده از برگ نامه رسمی و دارای سربرگ‌ اداری است.
این مدیرآموزگار دبستان، ضوابط یک نامه اداری را رعایت کرده. بسیاری از معلمان ما امروزه چنین ضوابطی را نمی‌دانند و رعایت نمی‌کنند و از نوشتن نامه اداری ناتوانند.

سوم: احساس مسئولیت در مقابل بیت‌المال است. اوج وظیفه شناسی و مراقبت در کسب روزی حلال را نشان می‌دهد.

او با این که در یک منطقه بسیار محروم کار می‌کرده ولی نگران یک روز حقوقی است که به علت « بیماری و کسالت شدید!» سرکار حاضر نبوده، در حالی که هر کارمندی در چنین مواقعی از حق مرخصی برخوردار است.

چنین معلمانی نسل سالمی تربیت خواهند کرد که فردا به بهانه‌های مختلف دست به کم‌کاری، چاپیدن دیگران، دزدی، اختلاس و ارتشا نخواهند زد.

کسانی که در هر لباسی اگر فرصت و میدان به دست آورند، با بی‌رحمی تمام مردم را می‌دوشند و قیافه حق به جانب هم می‌گیرند!!
.
چهارم: وجدان کاری است که این معلم دارد، چگونه دانش‌آموزانش را تربیت کرده که حتی در غیاب او، خودشان کلاس را اداره کنند!؟ آیا اگر زمانی که در مدرسه حضور داشته کم‌کاری می‌کرد می‌توانست چنین دانش‌آموزان وظیفه‌شناسی تربیت کند؟؟

آیا امروز وضع مدارس ما این گونه است!؟

البته امروز هم چنین معلمان دلسوز و باوجدان کم نداریم و چه بسیار معلمان و آموزگارانی که علیرغم مشکلات معیشتی فلج‌کننده، حاضر به خیانت در امانت نیستند.

آنها دانش‌آموزان و مسئولیت خود در برابر تربیت نسلی سالم را امانتی سنگین می‌دانند.

اما آیا امروز وضع کلی مدارس ما این گونه است!؟ با این حال به نظر می‌رسد شرایط سیاسی،اجتماعی و اقتصادی کشور و وضعیت اخلاقی_تربیتی جامعه به جایی رسیده که زیست سالم به مخاطره افتاده و ترجیح منافع شخصی بر منافع جمعی و ملی را برای عده‌ای توجیه کننده کرده است!

منافعی که از هر راه و شیوه‌ای حاصل شود!! حتی اگر آشکارا بنیان‌های اخلاقی و دینی هم زیرپا گذاشته شده و از خطوط قرمز اخلاقی و انسانی هم عبور نمایند!! .


به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ مرحوم بهنام دانایی از فرهنگیان شهرستان لنده در سال 1341 به دلیل کسالت و بیماری به مدت یک روز  قادر به حضور در کلاس درس روستای محل خدمت خود نشده و طی نامه ای از اداره فرهنگ شهرستان کهگیلویه درخواست نموده تا یک روز از حقوق ایشان کسر گردد.مرحوم دانیی که اخیرا دار فانی را وداع گفت همواره فردی مردمدار ؛ مقید و منظم بوده که در این خصوص زبانزد عام و خاص می باشد.روحش شاد و یادش گرامی باد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
صفااسکندری لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
0
روحش شاد ویادش گرامی باد مرحوم دانایی ادم شایسته ودوست داشتنی بود خداوند رحمتش کنه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین