« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
در جلسه شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته پنج میلیارد و 200 میلیون تومان زکات مردم نیکوکار استان جمع‌آوری شد که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال 96، 44 درصد رشد داشته است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛  جلسه شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای شورای زکات استان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و ائمه جماعات استان در دفتر امام‌جمعه یاسوج برگزار شد.


قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: 43 هزار خانوار از خدمات این نهاد در سال جاری بهره‌مندند که از این تعداد 16 هزار خانوار زن سرپرست خانوار هستند.

مبشری توسعه و جلب مشارکت‌های مردمی را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای کمک به نیازمندان اعلام و تصریح کرد: با توجه به‌سرعت رشد فقر در جامعه، اعتبارات نهادهای حمایتی محدود است و باید در زمینه کمک به نیازمندان از منابع دیگری مانند کمک‌های مردمی ازجمله صدقات و زکات بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تبلیغات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری ائمه جمعه و جماعات استان، در سال گذشته پنج میلیارد و 200 میلیون تومان زکات مردم نیکوکار استان جمع‌آوری شد، گفت: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال 96 44 درصد رشد داشته و امید است با همکاری مبلغین و مروجان زکات و فرهنگ‌سازی در این زمینه این مبالغ افزایش یابد.

وی تصریح کرد: 35 درصد از مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات سال گذشته در راه کمک به نیازمندان و مابقی درزمینه احداث و مرمت پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

 مبشری بابیان اینکه توسعه کمک‌های مردمی نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه است، بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان امید است با استفاده از ظرفیت صداوسیمای مرکز استان و باراهنمایی و ارشادات ائمه جمعه و همکاری و همیاری همگانی بتوانیم فرهنگ‌سازی لازم را در این زمینه انجام داده و فقر و محرومیت را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب کمیته امداد برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری زکات فطریه است که باید این امر مهم نیز ساماندهی شود.

مبشری استفاده از ظرفیت صداوسیما و اصحاب رسانه، تشویق زکات دهندگان، استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه را از مهم‌ترین برنامه‌ها برای فرهنگ‌سازی در خصوص پرداخت زکات عنوان کرد.

در پایان این نشست ائمه جماعات استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از رؤسای ادارات کمیته امداد گچساران، ممبی و لوداب که در بحث جمع‌آوری زکات در استان بیشترین تلاش را داشتند با اهداء لوح سپاس، تقدیر شد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: