« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
گیاهان دارویی
جینکو یک گیاه دارویی است که جریان خون را در دست ها و پاها افزایش می دهد و باعث بهبود کار مغز و تقویت حافظه کوتاه مدت می شود.
آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:درست مانند سایر دم‌ نوش‌ ها، چای کهن دار یا جینکو می‌ تواند شرایط استرس زا و اضطراب را در شما کاهش بدهد. مصرف این چای باعث می‌شود تا اعصاب شما آرام شوند و در نتیجه میزان تنش‌ ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

کهن‌دار گیاه دارویی ارزشمندی است که برای اهداف دارویی متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ کهن‌دار به منظور استفاده از بذر و بخصوص برگ پرورش می‌یابد.

قسمت مورد استفاده‌ جینکو برگ‌های آن است که ترکیبات آن به شدت تحت تأثیر فصل برداشت آن قرار دارد.

جینکو یک گیاه دارویی است که جریان خون را در دست ها و پاها افزایش می دهد و باعث بهبود کار مغز و تقویت حافظه کوتاه مدت می شود.

این گیاه دارویی خون رسانی را به مغز افزایش می دهد، در نتیجه باعث می شود قند بیشتری وارد سلول های مغزی شود و انتقال پیام های عصبی را تقویت می کند.

همچنین ویسکوزیته (غلظت و چسبندگی) خون را کاهش می دهد.

باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود.

تخریب شبکیه چشم را که در نتیجه ی تخریب ماکولار رخ می دهد، کاهش می دهد.

این گیاه دارویی از کری ناشی از کاهش خون رسانی (جریان خون) جلوگیری می کند.

جینکو برای سلامت رگ‌ها مفید است. اول به این دلیل که این گیاه حاوی ترکیباتی است که به افزایش قطر رگ‌ها کمک کرده و باعث گردش خون بهتری می‌شود. دوم به این دلیل که ترکیبات موجود در این گیاه از انباشته شدن چربی‌ها و جرم‌ها در رگ‌ها که در نهایت به تصلب شرایین منجر می‌شود، پیشگیری می‌کند. نتیجه این می‌شود که این گیاه خطر تشکیل لخته و درنهایت سکته‌ قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

جینکو جریان خون در مویرگ‌ها را تحریک می‌کند و به این ترتیب می‌تواند باعث تسکین وز وز گوش شود. با وجود اینکه نتیجه‌ی برخی از پژوهش‌ها از بی تأثیر بودن این گیاه حکایت می‌کنند در عوض نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که جینکو برای تسکین وز وز گوش به خصوص اگر کمتر از یک سال از شروع آن گذشته باشد، موثر است.


جینکو جریان خون رگ‌ها و حتی مویرگ‌های مغز را تحریک می‌کند و باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه را تقویت می‌کند.

گیاه جینکو عوارض خاصی ندارد اما امکان دارد در بعضی‌ها مصرف این گیاه باعث سردرد، مشکلات دستگاه گوارش (مثل اسهال، نفخ) و آلرژی شود.

جینکو قادر است جلوی پیشرفت بیماری آلزایمر را بگیرد و علائم آن را کمتر کنند.

کپسول یا قرص این داروی گیاهی را در دهان گذاشته و با یک لیوان پر از آب ببلعید. برای تاثیر بهتر این مکمل و در شرایطی که معده ی حساسی دارید، شربت، چای یا فرم تزریقی این دارو توصیه می شود. شما می توانید همراه غذا یا بدون غذا آن را بخورید.

از اثرات دیگر جینکو ضد تجمع پلاکت‌هاست که به علت اثر مستقیم بر روی جدار سلول‌ها و اثر آنتی‌اکسیدانی آن است. هم چنین در این ارتباط باعث افزایش سنتزپروستاسیکلین و سنتز ماده ی 2PAF می‌شود.

مصرف عصاره‌ جینکو به عنوان کاهش استرس و دلهره موثر بوده است.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین