« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
آوای رودکوف گزارش می دهد:
حجت‌الاسلام حسن مرسلی: شناخت امام زمان(عج) به معنای واقعی جامعه ما را بیمه می کند و شب میلاد امام زمان (عج) به منزله لیله القدر است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نظر اسلام، قرآن و مسلمانان، مسئله «انتظار» و امید به آینده و حاكمیّت مطلق حقّ در تمام جهان در آخر زمان، یكى از مسایل حیاتى اسلام است و قرآن كریم با قاطعیّت هرچه تمامتر این مسئله را به عنوان یک وعده تخلّف ناپذیر الهى مطرح نموده، و در كمال صراحت، پیروزى نهایى ایمان اسلامى و آینده درخشان آیین پاك محمّدى(ص) را به مسلمانان نوید داده و جاى هیچ گونه شک و تردید و ابهام براى احدى باقى نگذارده است.

انتظار کیفیتی روحی است که موجب به وجود آمدن آمادگی برای ظهور و درک منتظَر می‌شود، و ضد آن یأس و ناامیدی است. هر چه انتظار بیشتر باشد آمادگی نیز بیشتر است و گاه حالت انتظار به پایه‌ای می رسد که خواب را از چشم می‌رباید، و هر چه عشق به منتظَر افزون باشد آمادگی برای آمدن او نیز افزون می‌شود و فراق دردناک می‌شود تا جایی که منتظِر به چیزی جز منتظَر نمی‌اندیشد، و تمام آمال و آرزوهایش را در آیینه وصال او به تماشا می‌نشیند. از این رو و همه درد‌ها و سختی‌ها و مشکلات را در راه رسیدن به او تحمل می‌کند.

شب نیمه شعبان ظرف تجلّی قرآن ناطق است

حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام‌جمعه مهربان در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: شب نیمه شعبان نیز در حدّ خود شب قدر است؛ چون اگر شب‏های سه‏ گانه ماه مبارک رمضان ظرف نزول قرآن کریم است، شب نیمه شعبان ظرف تجلّی قرآن ناطق است.

وی افزود: شناخت امام زمان(عج) به معنای واقعی جامعه ما را بیمه می کند و شب میلاد امام زمان (عج) به منزله لیله القدر است.

وی با استناد به آیه 28 سوره سجده خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: و ناباوران مى گویند: پس كى این پیروزى بزرگ فرا مى رسد اگر شما راست مى گویید؟ بگو اى پیامبر روزى كه فتح و پیروزى فرا رسد، دیگر ایمان آوردن براى كسانى كه قبلاً ایمان نداشتند، سودى ندارد و به آنان مهلت و فرصتى داده نمى شود.

حجت‌الاسلام مرسلی از وظایف منتطران منتظران خضرت مهدی(عج) گفت و ادامه داد: اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ای که هر شیعه منتظر بر عهده دارد کسب معرفت و شناخت نسبت به وجود نازنین امام زمان(عج) است، زیرا به دلیل عقلی و نقلی تحصیل معرفت و شناخت صفات و ویژگی‌های آن جناب واجب است و ایمان بدون شناخت امام زمان (عج) تحقق نمی‌پذیرد و هیچ عملی را خداوند از بندگان قبول نمی‌کند، مگر اینکه با شناخت و معرفت امام زمان(عح) عجین باشد.

امام‌جمعه مهربان یادآور شد: شکی نیست که انتظار فرج، میل فطری همة انسان‌ها و خواستة مشترک تمامی ملل و ادیان دنیاست و زمان و مکان نمی‌شناسد و به قوم و گروهی اختصاص ندارد.

وی بااشاره به فرموده امام موسی کاظم(ع) افزود: حضرت موسی بن جعفر(ع) می فرمایند: خوشا به احوالشان، به خدا سوگند آنان در روز قیامت، در مرتبه ما و با ما خواهند بود.

حجت‌الاسلام مرسلی پرهیزکاری را از ویژگی های منتظر واقعی امام زمان(عج) دانست و تاکید کرد: منتظر واقعی با تحصیل تقوا و پرهیزکاری در مراحل مختلفی می‌تواند امام زمان(عج) را یاری کند، زیرا هرگاه کسی اهل تقوا شد آثار ظاهری تقوای او موجب بیداری و یادآوری و هدایت دیگران می‌شود و امام به وجود او افتخار می‌کند و در حقیقت زینت و آبروی مولایش شده و وجود او در هر مکان باعث برطرف شدن بلا و نزول رحمت می‌شود.

وجود امام زمان(عج) در روی زمین را باید یک نعمت بدانیم

حجت الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه شهرستان شربیان در گفت‌ و گو با آوای رودکوف اظهار کرد: وجود امام زمان(عج) در روی زمین را باید یک نعمت بدانیم، مهدی موعود(عج) عصاره 124 هزار پیامبر و 11 امام معصوم است.

وی شب نیمه شعبان را شت نزدیکی جستن به امام زمان (عج) دانست و افزود: شب نيمه شعبان، شب دعا، احياء، عبادت، مناجات، شب انس و نزديکی جستن به امام زمان (عج) است.

وی بااستناد به آیات 71-73 سوره صافات خاطرنشان کرد: در این آیات می خوانیم: ولى وقتى قرآن آمد به آن كافر شدند و زود كه بدانند و به طورقطع فرمان ما درباره بندگان فرستاده ما از پیش چنین رفته است، كه آنان بر دشمنان خودشان به طورحتم پیروز خواهند شد.

حجت‌الاسلام منصوری ادامه داد: آنچه انسان را به زندگی امیدوار می‌سازد و نگرانی‌ها و ناراحتی‌ها را برای او آسان می‌نماید، انتظار و امید به آینده است.

امام جمعه شهرستان شربیان بااشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع)یادآور شد: امام جعفرصادق(ع)می فرمایند: به خدا سوگند! هنوز تأویل این آیه نازل نشده است و تا زمان قیام قائم (عج) نیز نازل نخواهد شد، پس زمانى كه قائم (عج)به پا خیزد، هیچ كافر و مشركى نمى ماند مگر آنكه خروج او را ناخوشایند مى شمارد.

وی انتظار را حالتی از ترکیب ایمان به خدا و اعتقاد کامل به مبانی دین دانست و افزود: انتظار حالتی است که از ترکیب ایمان به خدا و اعتقاد کامل و راسخ به مبانی دین و اشتیاق و علاقه به ظهور رهبری الهی و آسمانی که بتواند با مدد خداوند، مردمان جهان را تحت فرمان یک آیین درآورد و ستمگران را سر جای خود بنشاند و آیین توحید و یکتاپرستی را رواج دهد و حکومت قسط و عدل را در تمام زمین برقرار نماید، به وجود می‌آید و در درون آدمی شعله می‌کشد و آمال و آرزوهای انسانی و رفتار فردی و اجتماعی وی را دگرگون می‌کند.

حجت‌الاسلام منصوری از حکومت پاکان و صلحان در دنیا خبر داد و تاکید کرد: جهان روزى را در پیش دارد كه حكومت مطلق دنیا به دست پاكان و صالحان و افراد با ایمان خواهد افتاد و طبق روایات و نویدهاى تمام انبیاى الهى، آن عصر درخشان و روزگار طلایى كه مورد انتظار بشر و همه مسلمانان و شیعیان جهان است، همان روز قیام منجى عالم بشر و دوران پر شكوه ظهور مبارك مهدى موعود (عج) خواهد بود.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: