« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
مدیر کل امور عشایر اصفهان:
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان، گفت: بارش های رگباری بیش از 40 میلیارد ریال خسارت به عشایر استان اصفهان وارد کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مختار اسفندیاری اظهار داشت: بر اثر بارش های رگباری سیل آسای چند روز گذشته بیش از 40 میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی و سکونتگاه های عشایری استان اصفهان خسارت وارد شده است .

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان، افزود: این خسارت ها مربوط به جاده های کوچ رو و ایل راه های عشایر استان در شهرستان های سمیرم، فریدون شهر، شهرضا، دهاقان و جرقویه است.

او، خاطرنشان کرد: بازسازی و ترمیم این خسارت ها تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

اسفندیاری، گفت: همچنین بر اثر سیل به تعدادی از چادرها و دام عشایر استان که برای گرمسیر در استان های جنوبی استقرار دارند، خساراتی وارد شده است.

او به عشایر استان توصیه کرد: با توجه به اینکه زمان تعیین شده برای ورود عشایر به استان اصفهان 30 اردیبهشت ماه اعلام شده، عشایر زودتر از این زمان کوچ خود را آغاز نکنند.

این مقام مسئول در استان اصفهان در ادامه با تأکید بر بکارگیری راهکارهای پیشنهادی در تسهیل هر چه بیشتر و بهتر برخوردار عشایر از خدمات و تسهیلات بانک کشاورزی ، گفت: در سال 1397 مبلغ 164650 میلیون ریال تسهیلات به 700 خانوار استان از محل منابع تسهیلات سرمایه در گردش و ماده 12-10 جبران خسارت خشکسالی در قالب طرحهای پرواربندی دام عشایر و کشت گیاهان دارویی و غیره که توسط اداره کل امور عشایر به بانک کشاورزی معرفی شده اند پرداخت، شد.

بیش از 9 هزار و 605 خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: