« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
آوای رودکوف گزارش می دهد:
تضاد نقاط قوت و ضعف با یکدیگر، زمینه امتحان انسان ها را فراهم می سازد ،چرا که با وجود این ها، اراده و اختیار در انسان شکل می گیرد تا زمینه اختیار و انتخاب نباشد، امتحان معنا پیدا نمی کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، خداوند سبحان انسان را از کمترین موجود آفرید و به سوی ملکوت اعلی سیر داد. از فرشتگانی سراپا مطیع محض، بالاتر برد و به خود نزدیک تَر کرد و برای خلقتی این چنین، خود را ستود.

تضاد نقاط قوت و ضعف با یکدیگر، زمینه امتحان انسان ها را فراهم می سازد ،چرا که با وجود این ها، اراده و اختیار در انسان شکل می گیرد تا زمینه اختیار و انتخاب نباشد، امتحان معنا پیدا نمی کند.

انسان موجودى است از يک نظر بسيار قوى و نيرومند كه عرصه زمين و پهناى آسمان و اعماق درياها را جولانگاه خود قرار داده و تمام موجودات زمينى را مسخّر خود ساخته و از تمام مواهب اين جهان به نفع خود استفاده مى كند، ولى با تمام قدرتى كه دارد موجودى بسيار ضعيف و آسيب پذير است. يک پشه كوچک كه گاه با چشم هم ديده نمى شود او را آزار مى دهد يا بيمار مى كند و گاهى سبب مرگ او مى شود و از آن كوچك تر ميكروب ها و ويروس هاى بيمارى زا هستند كه به هیچ وجه با چشم ديده نمى شوند ولى اين موجودات نامریی و در ظاهر بسيار ضعيف و ناتوان انسان هاى قوى و قهرمان را مى توانند از پاى درآورند.

اين تركيب عجيب انسان از قوت و ضعف براى اين است كه از طرفى بتواند مدارج ترقى و كمال را طى كند و از سويى ديگر گرفتار غرور و غفلت و خودبزرگ بينى نشود.

انسان موجودی است که خداوند او را نسبت به سایر مخلوقات برتری بخشید

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف، اظهار کرد: انسان موجودی است که خداوند او را نسبت به سایر مخلوقات برتری بخشید و زمانی که مراحل خلقتش به پایان رسید، خداوند متعال به خود آفرین گفت و انسان دارای بسیاری از نقاط قوت نسبت به سایر موجودات است اما این موجود گاهی قدر و منزلت خود را نمی شناسد و مرتکب برخی از افعال می شود که از برخی جنبه ها به عنوان ضعف شمرده می شوند.

وی، از عوامل مستقیم ضعف خودکنترلی گفت و افزود: از عوامل مستقیم ضعف خودکنترلی، پیروی از هوای نفس که مهم ترین عامل فساد و تباهی انسان است، غفلت از خود که غفلت از خداوند را سبب می شود، وابستگی به زینت زندگى دنیا، کبر و غرور، خودستایی و وسوسه شیطان است.

وی، با استناد به آیه 78 سوره نحل خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و خدا شما را از بطن مادران بیرون آورد در حالی که هیچ نمی‌دانستید و به شما گوش و چشم و قلب اعطا کرد تا مگر دانا شوید و شکر این نعمتها به جای آرید.

حجت‌الاسلام اکرمی، ادامه داد: جهل نقطه ضعفی است که دشمن انسان یعنی شیطان از آن سوء استفاده نموده، با فریب و زینت دادن امور زشت و زشت جلوه دادن امور زیبا در انسان، وی را از رسیدن به کمال محروم می سازد اما در مقابل جهل علم قرار دارد.

امام جمعه سراب یادآور شد: فراموشی و غفلت در انسان یکی از مسائلی است که اگر متعلق آن امر ناپسندی باشد، باعث می شود که فراموشی و غفلت ،پسندیده و اگر متعلق آن امر پسندیده‌ای باشد، باعث می شود که فراموشی و غفلت، ناپسند شود، مثلا فراموشی و غفلت از غم و غصه‌های دنیوی که قبلا اتفاق افتاده ،یک امر پسندیده است اما فراموشی و غفلت از روز قیامت، یکی از امور ناپسندی است که باعث گمراهی انسان می شود.

وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: امیرمومنان علی(ع) می فرمایند: بيچاره فرزند آدم، مرگش پنهان، بيمارى هايش پوشيده، و كردارش نزد خدا محفوظ است، پشه اى او را مى آزارد، جرعه اى گلوگير او را از پا مى اندازد، و عرق او را بد بو مى سازد.

حجت‌الاسلام اکرمی، ضمن بازگو نمودن راهکاری برای شناخت نقاط ضعف تاکید کرد: شناخت نقاط قوت سبب پی بردن به افضل بودن رتبه انسان و شناخت نقاط ضعف سبب می شود که در جهت اصلاح آنها برآید.

انسان با شناخت نقاط ضعف خود می تواند به یک زندگی مطلوب دست یابد

حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌و گو با خبرنگار آوای رودکوف، اظهار کرد: انسان با شناخت و آگاهی از نقاط ضعف خود می تواند تلاش کند تا نقاط قوت خود را تقویت کرده و نقاط ضعف خود را نیز برطرف نماید و از این طریق به یک زندگی مطلوب دنیوی و اُخروی دست یابد.

وی، نقاط منفی را درحقیقت نقطه قوت دانست و افزود: تمامی نقاط منفی که به تصور انسان نقاط ضعف هستند، درحقیقت نقطه قوت است و انسان فقط به آنها نیاز دارد، منتهی باید کنترل شود و جنبه هدایتی آن تقویت شود.

وی با استناد به آیه 11 سوره اسراء خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: انسان با شوق و رغبتی که خیر و منفعت خود را می‌جوید چه بسا به نادانی با همان شوق و رغبت شر و زیان خود را می‌طلبد و انسان بسیار بی‌صبر و شتاب‌کار است.

حجت‌الاسلام غفاری ادامه داد: خداوند از سويی، به انسان امكانات و توانايی‏های ويژه‏ای بخشيده كه ساير مخلوقات از آنها بی‏بهره‏اند و فقط او به اين استعدادها تجهيز شده است و از سوی ديگر، خداوند از انسانِ دارای اراده و اختيار، مسئوليت‏ها و تكاليفی را مطالبه نموده است.

امام جمعه شهر بخشایش، یادآور شد: خداوند خوبی و بدی را به انسان الهام کرده است.

وی با اشاره به فرموده مولای متقیّان علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: بزرگترين عيب آن است كه آنچه را كه مانند آن درخود توست، عيب بشماری.

حجت‌الاسلام غفاری، ضمن بازگو نمودن پیامدهای توجه به عيوب خود و تلاش برای اصلاح آنها تاکید کرد: بی شک، توجه به عيوب خود و تلاش برای اصلاح آنها، انسان را از سرگرم شدن به عيب ديگران و ميل به فهميدن آن باز می‌دارد. آن گاه که انسان مشغول کاستی‌ها و عيوب خويش شود، از توجه به نقايص و عيوب ديگران باز می‌ماند و درصدد برطرف ساختن عيب‌های خود برخواهد آمد، پس ديگر نه ميلی به عيبجويی خواهد داشت و نه مهلتی برايش خواهد ماند تا حتی بتواند به عيوب ديگران فکر کند.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین