« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
طنز / وحید حاج سعیدی
بدون شک یکی از آرزوهای دیرینه بشر هم این است که یک نفر از دنیای پسا مرگ خبر بیاورد تا خلق الله هوای کار خود را بیشتر داشته باشند. اما چه کنیم این یک کار میسر نیست و هر کس را علی الحساب داخل قبر خودش می گذارند!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این طور که از شواهد و قرائن بر می آید مرگ با هیچ احدی الناسی شوخی ندارد و از درویش ستیهنده گرفته تا میلیاردر یارانه گیرنده روزی باید قبای مرگ را بر تن کنند و به قولی این شتری است که زنگ در همه را می زند! بدون شک یکی از آرزوهای دیرینه بشر هم این است که یک نفر از دنیای پسا مرگ خبر بیاورد تا خلق الله هوای کار خود را بیشتر داشته باشند. اما چه کنیم این یک کار میسر نیست و هر کس را علی الحساب داخل قبر خودش می گذارند! هر چند عده ای چنان از برنامه ها و آرزوهای دور و درازشان سخن به میان می آورند که گویی در طبیعت استثنا هستند و بلیط یک سره دنیا را گرفته اند. غافل از اینکه باجه صدور بلیط این سفر با آژانس های مسافرتی و ترمینال ها و فرودگاه ها تومنی هشت صنار تفاوت دارد و بی برو برگرد برای همه بلیط دو سره صادر می شود و به قولی « ز مادر همه مرگ را زاده‌ایم!» خیال تان تخت تخت...


با این وجود دانشمندان بیکار ننشسته اند و در این مورد نیز مختصر تحقیقات و برنامه هایی داشته اند که شاید مداقه در آنها در روند زندگی عده ای تاثیر داشته باشد. راستش را بخواهید کمتر کسی پیدا می شود که با شنیدن اسم بارسلونا به چیز دیگری به جز تیم فوتبال بارسلونا و مسی و ال کلاسیکو و سایر مخلفاتش فکر کند. اما این بار بر و بچه های واحد تحقیقات دانشگاه بارسلونا راجع به مرگ تحقیقاتی انجام داده اند. اصل خبر به روایت جراید:محققان دانشگاه بارسلونا برای اولین ‌بار با استفاده از واقعیت مجازی موفق به شبیه‌سازی شرایط مرگ شدند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، بسیاری از افراد حتی از فکر کردن به مرگ وحشت‌زده و از تصور اینکه یک روز باید این احساس دردناک را تجربه کنند بسیار نگران و افسرده می‌شوند.

محققان بر این باورند که با شبیه‌سازی شرایط مرگ و مشاهده بدن از خارج از جسم می‌توان به افراد کمک کرد که با مرگ کنار بیایند. فناوری واقعیت مجازی به فرد کمک می‌کند که با مشاهده جسم خود، حس ترس و نیستی ناشی از مرگ در وی کاهش یابد. عملکرد فناوری واقعیت مجازی در شبیه‌سازی مرگ با فریب مغز آغاز می‌شود. در این مرحله مغز انسان در شرایطی قرار می‌گیرد که احساس می‌کند بدن مجازی واقعی است و پس از آن احساس عجیب خروج از بدن در مغز ایجاد می‌شود. محققان پس از آزمایش این سیستم بر روی 32 بیمار دریافتند که شبیه‌سازی مجازی بدن بیماران در فناوری واقعیت مجازی سبب شد که جسم مجازی آنها همه حرکات بدن را تقلید کند. بنابراین پس از تغییر زاویه تصویر افراد احساس خروج از بدن را تجربه ‌کردند. نتیجه این آزمایش نشان داد که ترس از مرگ در گروه مورد آزمایش در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافته است. ( همدان پیام)

ملاحظه فرمودید. البته به قول عمو سیفی ما در مملکت مان به این سوسول بازی ها نیاز نداریم. چرا که با هر بار مراجعه به بازار و تماشای قیمت ها ( از پیاز و دلار گوشت گرفته تا خودرو و موتور و شتر) یا ویراژ موتور سواران در پیاده رو ها و رانندگی عده ای در جاده های مملکت خود بخ خود قبض روح می شویم و بالتبع این دم و دستگاه ها به کار ما نمی آید. با این وجود عجالتاً پیشنهاد می شود دولت چند دستگاه از این سیمیلاتور ها یا شبیه ساز های مرگ وارد کند تا افرادی که با کلاهبرداری، قاچاق کالا، اختلاس، دزدی های کلان، رانت خواری، زمین خواری و ... خون مردم را در شیشه کرده اند، نیم ساعت دنیای پس از مرگ را تجربه کنند، شاید به عقوبت کارشان فکر کنند و دست از تعرض به بیت المال بردارند. پیشنهاد دوم اینکه حالا که همشهری های جرالد پیکه و کاسیاس در بارسلونا ساخت شبیه ساز را دستور کار قرار داده اند، چند تا شبیه ساز مدیریتی هم بسازند تا افرادی که به پست های مدیریتی عادت کرده اند و ممکن است پس از اتمام دوران مدیریت شان یا آغاز بازنشستگی به استقبال پیش از موعد مرگ بروند و سکته کنند، با این دستگاه های شبیه ساز سالیان سال مدیریت کنند و خوش باشند و با اشتراک گذاشتن تجارب مدیریتی شان ، افق های روشنی در علم مدیرت جهانی ترسیم کنند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: