« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
در سال گذشته محقق شد؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته پنج میلیارد و 224 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در اولین نشست ستاد زکات فطریه این نهاد، گفت: خداوند در قرآن کریم در بیشتر جاهایی که از نماز نام‌برده بر زکات نیز اشاره‌کرده است و این نشان‌دهنده این واجب الهی است.


وی بابیان اینکه در چند سال اخیر با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌های صورت گرفته زکات رشد چشمگیری داشته است، افزود: کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه زکات متولی اصلی جمع‌آوری زکات است و این فریضه الهی یکی از ظرفیت‌های اصلی و راه‌های جلب و توسعه مشارکت‌های مردمی در زمینه کمک به نیازمندان این نهاد است.

مبشری با اشاره به اینکه مردم نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته پنج میلیارد و 224میلیون تومان زکات واجب و مستحب خود را به کمیته امداد پرداخت کردند.

وی زکات فطریه عام و سادات پرداختی مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته را یک میلیارد تومان اعلام و بیان گرد: میزان کفارات عمد و غیرعمد پرداخت‌شده نیز 217 میلیون تومان بوده است.

 مبشری در خصوص مصارف زکات گفت: موارد هزینه کرد زکات امور محرومان در سرفصل‌های مسکن، جهیزیه، درمان، فرهنگی، تحصیل، آموزش و معیشت و پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه است و تلاش ما این است که سهم حمایتی و کمک به نیازمندان را از محل زکات بیشتر کنیم.

مبشری با اشاره به اینکه 981 روستا در استان داریم که 465 روستا مشمول زکات است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بااطلاع رسانی و تبلیغات مناسب بتوانیم فرهنگ زکات را در جامعه و به‌خصوص در روستاهای واجد شرایط زکات ترویج دهیم و شاهد افزایش بیش‌ازپیش جمع‌آوری برای کمک به محرومان جامعه باشیم.  

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه 452 عامل افتخاری و 22 عامل مقطعی با این نهاد در خصوص جمع‌آوری زکات همکاری دارند، تصریح کرد: به‌منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات در استان برنامه‌های متعددی تشکیل شورای زکات در روستاها، فعال کردن دهیاری‌ها جهت همکاری با شوراها، تعامل با ادارات مرتبط با شورای زکات ازجمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و تبلیغات اسلامی انجام‌شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: