« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
فرماندار لنده عنوان کرد:
فرماندار لنده در بازدید از بزرگترین پل ارتباطی شهرستان لنده گفت :رودخانه مارون به شدت این پل را تهدید و خسارات احتمالی به روستا و پل ایدنک و زمینهای کشاورزی حاشیه آن متوجه مسولان و متولیان این پروژه می باشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ظهر امروز و در پی هشدارهای مردمی در خصوص به مخاطره افتادن پایه های پل لنده به دهدشت اعضای شورای تامین شهرستان لنده از محل مورد نظر بازدید نمودند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده در این بازدید ضمن هشدار به مسولان آب منطقه استان در خصوص جانمایی این پروژه و حوادث احتمالی ناشی از آن گفت:عدم رعایت پدافند غیرعامل از سوی شرکت آب منطقه ای استان در خصوص جانمایی کارگاه انتقال آب به دهدشت غربی باعث صدمات فروانی به پل ایدنک و زمینهای کشاورزی حاشیه این رودخانه شده است.

دارا کریمی نژاد اظهار داشت :با ایجاد موانعی که این پروژه در مسیر رودخانه ایجاد نموده ؛رودخانه مارون تنها پل ارتباطی لنده به دهدشت ؛ روستای ایدنک و زمینهای کشاورزی حاشیه این رودخانه را تهدید و خسارات احتمالی متوجه مسولان و متولیان این پروژه خواهد بود.

از ابتدا با جانمایی این سد مخالف بودیم

اسماعیلی رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای شهرستان لنده هم به خبرنگاران گفت:این پل از مهمترین پلهای شهرستان می باشد و تنها راه ارتباطی شهرستان به کهگیلویه می باشد که در سال 1392 قرار شد روی رودخانه مارون سد مخرنی ایجاد گردد که ما در همان زمان مخالفت نموده ایم( نامه نگاریهای ما موجود است )ولی مسولان آب منطقه ای با حضور در اداره کل و تمهیداتی که ایجاد شد مجوز لازم را اخذ نموده ولی بعضی از اقدامات از جمله مقاوم سازی پل را انجام نداده اند و هم اکنون این پل ؛ روستای ایدنک و زمینهای کشاوری حاشیه آن در معرض خطر می باشند لذا ضروری است تا ضمن مقاوم سازی پل ؛ آب رودخانه به همه ی دهانه های پل هدایت گردد.

پروژه انتقال آب مارون به حومه غربی دهدشت تعطیل می گردد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده نیز گفت: به دلیل کار کارشناسی نشده از سوی یکی از دستگاه های اداری متاسفانه مجوز های لازم برای اجرای پروژه انتقال آب به دهدشت غربی صادر شده است که امرو بستر رودخانه تغییر پیدا کرده است و به خاطر موانعی که شرکت مجری طرح در ورودی آب به سمت پل لنده اجرا کردند باعث تغییر مسیر رودخانه شده است و آب فقط از زیر دو پایه پل عبور می کند که باعث تخریب نسبی پایه های پل و تخریب دیوارحفاظتی شده است.

قاضی پرندوار تاکیدکرد: اگر جلوی این پروژه گرفته نشود ممکن است آب به روستای ایدنک نیز تعرض نماید لذا امروز و پس از بازدید و بازرسی میدانی از محل تصمیم گرفتیم علمیات اجرایی پروژه تا اطلاع ثانونی متوقف نماییم و این شرکت می بایست نسبت به بازگشایی و لایه روبی حاشیه رودخانه و تقسیم و هدایت آب به زیر بقیه پایه های پل باید هرچه سریعتر اقدام نماید.








نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
این سد در بدترین نقطه رودخانه در نظر گرفته شد لذا باید جای ان تغییر و به پایین روستا برده شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: