« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
طنز /به قلم وحید حاج سعیدی
هواشناسی هم که کار خودش را راحت کرده بود و دوستان این اواخر همه آردها را خمیر کردند و تند تند پیام می داد: احتمال ریزش باران شدید در تمام استان های کشور! مردم مراقب خودشان باشند...
پایگاه خبری آوای رودکوف  avayerodkof.ir

وحید حاج سعیدی:درست است نوروز امسال با نوروز های سال های قبل تفاوت داشت و سین هشتم تلخی به آن اضافه شد و به قولی «تا ساحل بحر سیل پیداست» ولی برای برخی رسانه ها مثل رسانه ملی چندان توفیر نداشت! مثلاً صدا و سیما کماکان به ساخت برنامه با سلبریتی ها ادامه داد. از علی پروین و کتلت های مامان نصرتش ، حمید استیلی و گل تاریخ سازش به آمریکا گرفته تا رضا عنایتی و خاطرات سوفسطایی اش، رامبد جوان و دوستانش با استند کمدی های با مزه شان که حضار هم زروکی لبخند می زدند و ...

درخبر ها نیز رسانه ملی در کنار پخش کلیپ های که مردم با تلفن همراه شان گرفته بودند، از خطرات تصویر برداری با تلفن همراه می گفت و مردم را از این کار برحذر می داشت!

برنامه های ورزشی هم دربه در دنبال این بودند که مردم با ارسال کدهایی که هر آینه ممکن است چند هزار تومان از حساب شان را خالی کنند، به انتخاب بهترین بازیکن در پست های مختلف بپردازند، غافل از اینکه اگر استقلال و پرسپولیس را از فوتبال این مملکتی بگیریم، فقط علی می ماند و حوضش!

هواشناسی هم که کار خودش را راحت کرده بود و دوستان این اواخر همه آردها را خمیر کردند  و تند تند پیام می داد: احتمال ریزش باران شدید در تمام استان های کشور! مردم مراقب خودشان باشند...

البته پا روی حق نگذاریم دو هفته بعد از سیل صدا و سیما تازه یادش افتاد این کلیپ ها و مطالب آموزشی که در پیام رسان فیلتر شده تلگرام دست به دست می شوند می تواند در کاهش مرگ و میر و تلفات جانی موثر باشند و با اکراه به آموزش تصویری مردم در مواجهه با سیل پرداخت آن هم فقط در شبکه خبر...

این لابلا هم عده ای با عنایت به تسلط به علوم لدنی یک شبه دریافتند که از دوره خشکسالی وارد دوره ترسالی شدیم و دیگر مذمتی بر سبزه سبز کردن در نوروز، شستن ماشین با آب شیر، کشت هندوانه، احداث سد، حفر چاه های مجاز و غیر مجاز، کشت شالی در گلستان و مازندران و گیلان و ... حتی آواز خواندن زیر دوش حمام وارد نیست و نیاز نیست صدا و سیما به خودش زحمت بدهد و دم به ساعت اعلام کند، آب هست ولی کم است! الان خدا را شکر آب هست؛ سر ریز هم شده است تا جایی که بند بشکست و درآمد سوی من سیل بلا!

وقتی هم از این دوستان می پرسیم که این اطلاعات ذی قیمت در خصوص ترسالی را از کجا به دست آوردید و ما حصل تحقیقات کدام مرکز دانشگاهی یا تحقیقاتی است عنوان می خوانند که در تلگرام خواندیم!

با این وجود هنوز جای شکرش باقی است که برخی مسئولان تصمیم نگرفتند از این تهدید یک فرصت بسازند و هوس کنند آق قلا و گمیشان را مثل ونیز در نظر بگیرند و با جاذبه های گردشگری نوین به فکر کشاندن توریست از سراسر دنیا به این شهر ها باشند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: