« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
یاسوج
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از جاده یاسوج - شیراز گفت: سیل در ۶۷۰۰ نقطه به راه‌های کشور خسارت وارد کرده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،محمد اسلامی در بازدید از جاده یاسوج-شیراز اظهار داشت: باید قبل از هر چیز به خاطر این بارش ها و رحمت الهی، شاکر به درگاه خداوند باشیم، افزود: خداوند با رحمت کریمانه خود سرزمین تشنه ما را سیراب نمود.

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: اما از جهتی هم باید از کشته شدن تنی چند از هموطنان و همچنین خسارات وارده در استان‌های سیل‌ زده اظهار نگرانی کرد.

اسلامی، خسارت‌های ناشی از سیلاب ها به زیرساخت‌ها و جادها را در کشور بسیار زیاد برآورد کرد و گفت: حجم بارش‌ها به گونه‌ای بود که از خط ‌الراس‌ و خط‌القعر آب حرکت می‌ کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با جاری شدن گسترده آب و به دلیل نوع خاک با ریزش و رانش، آب شستگی، آب بردگی شاهد تخریب زیادی از جاده ها و پل‌ها و سایر زیرساخت‌ها بودیم که در ۶ هزار و ۷۰۰ نقطه و به حجم طولی ۱۲ هزار کیلومتر به جاده‌های کشور آسیب وارد شد.

اسلامی از سه اقدام راهبردی دولت در این زمینه نام برد و گفت: ابتدا باید زمینه عبور و مرور مردم را در جاده‌ها دوباره ایجاد کنیم که نمونه آن همین جاده یاسوج - شیراز است و در ۲۴ استان کشور این کار باید انجام شود.

وزیر راه خاطرنشان کرد: دوم اینکه طرح‌های بهسازی و تکمیلی باید به گونه ‌ای انجام شود که ابنیه و راه‌ها مقاوم شوند.

وی ابراز داشت: سوم این که مفروضات مهندسی باید با توجه به ورود ما به شرایط  پربارشی و ترسالی باشد، زیرا حجم بارش‌ها تغییر کرده و باید در این مفروضات تغییر ایجاد شود و برای این موضوع  کمیته فنی تشکیل داده‌ایم.

اسلامی به جلسات هفتم و یازدهم فروردین ماه جاری دولت و در اولویت قرار گرفتن خسارات سیل اشاره کرد و گفت: نکته مهم این است که بخشی از منازل مسکونی روستایی و شهری در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار دارند که با جایگزین باید آزادسازی آنها انجام شود.

وی یادآور شد: دولت تمام عزم خود را برای مهار سیلاب، رفع مشکلات و جبران خسارت در استان های سیل زده بکار گرفته است و این مهم در کهگیلویه وبویراحمد هم محقق خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: