« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
آوای رودکوف بررسی کرد:
استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهار کرد: امتیازات تأسیس منطقه ویژه اقتصادی و پایانه‌های صادراتی تخصصی در مناطق مهم کشاورزی در افزایش صادرات قابل رویت خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ دو مهره اصلی که لازمه رشد بحث اقتصادی است، ایجاد سیاست های تشویق صادرات و افزایش آن به خصوص در زمینه کالاهای کشاورزی، صنعتی و مواد خام است. مقوله صادرات امری مهم در بحث درآمدزایی برای هر کشور است که می توان آن را به چند دسته از جمله صادرات مواد خام، کالاهای صنعتی، محصولات فرآوری شده کشاورزی و ... اشاره کرد.

روند صادرات محصولات کشاورزی در ایران، در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا دارای نواقص متعددی است که برای جهانی شدن و رقابت با این کشورها، باید دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر بستر سازی های لازم را انجام داده تا تولید کنندگان و صادر کنندگان بتوانند صادرات کشور را به نقطه مطلوب برسانند.

پتانسیل یابی محصولات بازار پسند خارجی در کشور افزایش صارات را درپی دارد

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اظهار کرد: صادرات امکان استفاده از بازارهای جهانی را به منظور رشد تولید داخلی آماده و این شرایط را برای بنگاه های تولیدی فراهم می کند تا از محدودیت های بازار داخلی رها شوند و با توسعه صادرات، بازارهای جهانی را هدف قرار دهند و از سود اقتصادی حاصل از تولید بیشتر بهره برداری کنند.

شاپور ظریفیان در گفت و گو با خبرنگار آوای رودکوف، افزود: ارتقای کیفیت محصولات تولیدی بر اساس استانداردهای محصولات سالم در بازارهای جهانی افزایش صادرات را درپی خواهد داشت.

وی از مزایای تولید مازاد بر نیاز بازار گفت و خاطرنشان کرد: تولید مازاد بر نیاز بازار داخل محصولات سالم جهت صدور به بازارهای جهانی موجب افزایش صادرات می شود.

ظریفیان ادامه داد: تصویب قوانین و مقررات تشویقی و حمایتی جهت ترغیب تُجّار محصولات کشاورزی برای ورود به بازارهای جهانی ضروری است.

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: استفاده از نتایج علمی و تحقیقاتی کشاورزی برای تولید محصولات با کیفیت، سالم و ارگانیک برای صادرات بیشتر قابل توصیه به کشاوزان است.

وی بااشاره به ضروریات افزایش صادرات محصولات کشاورزی افزود: ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های نظارتی و حمل و نقلی مناسب از ضروریات افزایش صادرات محصولات کشاورزی است.

ظریفیان سرمایه گذاری در تبلیغ محصولات کشاورزی را در افزایش صادرات دخیل دانست و تاکید کرد: سرمایه گذاری در تبلیغ محصولات کشاورزی کشور در کشورهای هدف با استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی و رسانه‌ای را باید از راهکارهای تاثیرگذار در افزایش صادرات محصولات کشاورزی قلمداد نماییم.

امتیازات تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در مناطق مهم کشاورزی مشهود است

استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهار کرد: امتیازات تأسیس منطقه ویژه اقتصادی و پایانه‌های صادراتی تخصصی در مناطق مهم کشاورزی در افزایش صادرات قابل رویت خواهد شد.

حسین کوهستانی افزود: تنظیم، تسهیل و شفاف‌سازی سیاست‌ های تجاری کشور متناسب با راهبرد توسعه صادرات جهت حمایت از صادرکنندگان و توسعه صادرات کشور با توجه به سیاست¬ ها و برنامه¬ های کلان اقتصاد مقاومتی امکانپذیر خواهد شد.

وی تشریح کرد: دعوت، ترغیب و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تأسیس کارخانه‌های صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌ بندی محصولات کشاورزی (ایجاد صنایع تبدیلی باعث افزایش ماندگاری محصولات، عرضه مناسب ¬تر و افزایش ارزش افزوده محصول می¬ شود).

کوهستانی از لزوم راه اندازی اتحاددیه ها گفت و ادامه داد: راه ¬اندازی تشکلاتی مانند اتحادیه¬ ها یا شرکت¬ ها با هدف سامان¬دهی صادرکنندگان حقیقی و حقوقی در توسعه صادرات واجب است.

استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: ایجاد نشان تجاری به‌ویژه برای محصولات شاخص صادراتی مثل خرما ضروری است.

وی بااشاره به امتیازات برگزاری نمایشگاه های مخصولات کشاورزی در سایر کشورها افزود: برگزاری نمایشگاه‌ های محصولات کشاورزی در کشورهای مختلف و فراهم کردن امکانات‌ آسان برای شرکت تولیدکنندگان ایرانی ‌در این نمایشگاه‌ و همچنین اعزام هیأت‌های صادراتی به کشورهای مختلف در زمینه بازاریابی پیشنهاد می شود.

کوهستانی تاکید کرد: حمل و نقل تخصصی جهت جلوگیری از پایین آمدن کیفیت محصول در زمان حمل، افزایش سرعت صادرات و پایین آوردن هزینه ¬ها در توسعه صادرات نمایان می شود.

به گزارش آوای رودکوف، صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی دارد. زیرا تقویت ظرفیت های تولید، ایجاد ظرفیت های جدید و هموار کردن راه توسعه صادرات، نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاری های موجود و کاهش انحصار پررنگ تر می کند.

گزارش از: امیر مسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: