« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
ایران
در پی بارش سیل‌آسای چند روز پیش باران در دو استان گلستان و مازندران که منجر به آب‌گرفتگی شدید سطح شهر، منازل مسکونی، زمین کشاورزی و تاسیستات زیربنایی شد، بی‌توجهی به این موضوع و هشدار‌های هواشناسی، روز گذشته در استان فارس سیل ناگهانی منجر به کشته شدن ۱۸ نفر و مجرومیت ۱۱۹ نفر شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ در پی بارش سیل‌آسای چند روز پیش باران در دو استان گلستان و مازندران که منجر به آب‌گرفتگی شدید سطح شهر، منازل مسکونی، زمین کشاورزی و تاسیستات زیربنایی شد، بی‌توجهی به این موضوع و هشدار‌های هواشناسی، روز گذشته در استان فارس سیل ناگهانی منجر به کشته شدن ۱۸ نفر و مجرومیت ۱۱۹ نفر شد.

بارش باران که از چند روز پیش در ۲۵ استان کشور آغاز شده، سبب آبگرفتگی و در برخی استان‌ها خسارات فراوان به منازل مسکونی، مزارع و تاسیسات زیربنایی شده است.

به گزارش «انتخاب»؛ در پی بارش سیل‌آسای چند روز پیش باران در دو استان گلستان و مازندران که منجر به آب‌گرفتگی شدید سطح شهر، منازل مسکونی، زمین کشاورزی و تاسیستات زیربنایی شد، بی‌توجهی به این موضوع و هشدارهای هواشناسی، روز گذشته در استان فارس سیل ناگهانی منجر به کشته شدن 18 نفر و مجرومیت 119 نفر ‌شد.

بر همین اساس، ستاد مدیریت بحران کشور شب گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و جهانگیری در این جلسه ‌با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی و پیش بینی های موجود درباره استمرار بارش ها طی چند روز آینده، از همه دستگاهها، استانداران، فرمانداران و مسئولین ذیربط خواست در حالت آماده باش کامل باشند و به طور 24 ساعته در محل کار خود حضور داشته باشند و تدابیر لازم را برای مواجهه با وقوع سیل و دیگر حوادث طبیعی بیاندیشند.

وضعیت گمیشان بحرانی شد؛ همه مسیرهای ارتباطی قطع است

فرماندار گمیشان گفت: شرایط این شهرستان شرایطی عادی نیست و ما در بحران هستیم و با توجه به شرایط، نیاز به توجه بیشتر ونگاه ویژه‌تر حتی در سطح ملی داریم.‌امیرشیر توماج ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با همه امکاناتی وتجهیزات شهرستان و استان و نیروهای نظامی به میدان آمده‌ایم ولی متاسفانه این امکانات پاسخگوی این حجم سیلاب نیست. وی با بیان اینکه همه مسیر ارتباطی شهرستان قطع است و جاده دسترسی به این شهرستان وجود ندارد، افزود: شرایط ما خیلی ویژه‌تر است هیچ راه ارتباطی نداریم و در تلاش هستیم جاده دسترسی مطمئن در شهرستان ایجاد کنیم.

رودخانه‌های استان بوشهر سیلابی ‌شد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با سیلابی شدن رودخانه دالکی 40 میلیون متر مکعب آب وارد این رودخانه، و رودخانه‌های کلل و حله در دشتستان و سد تنگ‌ارم دشتستان سرریز شد.‌ شاهپور رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به افزایش آب‌دهی رودخانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: با جاری شدن سیلاب‌های استان فارس به سوی رودخانه‌های استان بوشهر، آب‌دهی رودخانه دالکی به 800 متر مکعب در ثانیه رسید.‌

نشست زمین در قم/جاده قم ـ جعفریه ‌مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از مسدود شدن محور قم ـ جعفریه به علت نشست زمین خبر داد.‌ابوالفضل جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: به دلیل نشست زمین در محدوده قم-جعفریه، این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است.وی با بیان اینکه مسافرانی که قصد عزیمت به ساوه از استان قم را دارند، از جاده قدیم قم-ساوه و یا اتوبان سلفچگان-ساوه تردد کنند، افزود: در این محور در حال حاضر با انسداد مسیر مواجه هستیم و دلیل آن نشست زمین در اثر خالی شدن آب‌های زیرزمینی در آن منطقه است و در حال حاضر این محور مسدود است.

دلیل سیل شیراز اعلام شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در خصوص واقعه دروازه قرآن شیراز گفت: اتفاقی که در شیراز رخ داد سیلاب از منظر طغیان رودخانه نبود؛ بلکه به خاطر دست اندازی و مسدود کردن یکی از مسیل‌های قدیمی شهر شیراز بوده است.

سیلاب در قم جاری شد‌

حجم سیلاب در مسیر رودخانه قمرود از صبح امروز به بالاترین حد خود پس از بارش‌های دو روز گذشته رسیده است.‌‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجم سیلاب در مسیر رودخانه قمرود از صبح امروز به بالاترین حد خود پس از بارش‌های دو روز گذشته رسیده است.با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده کل مسیر رودخانه از دو روز پیش کاملاً تخلیه‌شده است و به نظر تا چند روز آینده هم بازگشایی نخواهد شد و به نظر می‌رسد خطری از بابت بروز و انتقال سیل به خیابان های شهر نباشد. سرریز شدن آب از سدهای کبار و سنجگان در کنار آب شدن برف‌های بالادست پردیسان و بخش کهک بر حجم سیلاب‌ها افزوده است.

رانش زمین در شهر کاج؛ دستور تخلیه منازل مسکونی صادر شد‌

فرماندار شهرستان اردل گفت: با توجه به رانش زمین در شهر کاج حکم تخلیه منازل مسکونی صادر شد‌.‌محمود کیانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: در پی بارش‌های اخیر امروز شاهد رانش زمین در شمال شهر کاج بودیم‌.وی افزود: رانش در این شهر تهدید و خطر جدی برای اهالی می‌باشد بنابراین حکم تخلیه منازل مسکونی صادر شد.فرماندار شهرستان اردل بیان کرد: همراه با مسئولان شهرستانی در منطقه امور تحت کنترل است‌.

وقوع سیل در برخی روستاهای دامغان‌

فرماندار دامغان با اشاره به وقوع سیل در برخی از روستاهای این شهرستان در پی بارش‌های شب گذشته گفت: با تدابیر اندیشیده شده هیچ خسارت جانی مناسب از این سیل در دامغان گزارش نشد.‌علی‌اصغرمجد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دامغان، بارش سنگین برف و باران شب گذشته در دامغان اظهار داشت: به دلیل بارش شدید باران در روستاهای معلمان، حسینان و سینک واقع در شهرستان دامغان دچار سیل گرفتگی شدند. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ خسارت جانی در این روستاها تا کنون گزارش نشده است.

لرستان بازهم سیلابی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان از فردا گفت: آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.‌محمدناصر هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، طی امروز بعدازظهر و امشب با توجه به‌ گذر امواج کم دامنه از روی نوار غرب کشور و نیز رطوبت حاکم بر جو منطقه برای نقاط مختلف استان علاوه بر ابرناکی، بارش‌هایی به‌صورت رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

گروه مهندسی سپاه همدان در منطقه گومیشان مستقر شدند

جانشین فرمانده سپاه همدان گفت: یک گروه 12 نفره کارشناسی از بسیج سازندگی همدان در منطقه گومیشان مستقر شده است که در حال ارائه خدمات آبی- خاکی برای خروج سیل از شهر هستند.‌‌سردار مهدی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، از ارسال دومین محموله کمک‌های مردمی استان همدان به منطقه سیل زده گومیشان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقرار نیروهای استان همدان در منطقه، اقلام ضروری مردم سیل زده تهیه شده و صبح امروز ارسال شد.

پرواز بالگرد برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده پلدختر‌

فرماندار پلدختر گفت: بالگرد برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده پلدختر اعزام شد و امدادرسانی‌ها آغاز شده است.‌نعمت اله دستیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درپلدختر اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که با جمعیت هلال‌احمر و نهادهایی که از استان اعلام آمادگی کردند، بسته‌های غذایی یک‌ماهه شامل نان، کنسرو و آب بسته‌بندی‌شده بین مردم سیلاب زده شهر معمولان توزیع شد.

11 منزل مسکونی در خرم‌آباد تخریب شد‌

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد با بیان اینکه 11 منزل مسکونی در خرم‌آباد تخریب شده است گفت: 351 منزل، اماکن تجاری و خودرو دچار آبگرفتگی شد.‌ حمید علیرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: از ابتدای بارندگی‌های استان و در سیلاب اخیر 351 مورد آب‌گرفتگی منازل، اماکن تجاری و گرفتار شدن خودروها در سیلاب رخ‌داده که با تلاش عوامل آتش‌نشانی رفع آب‌گرفتگی انجام‌شده است.

12 روستای آق‌قلا همچنان در محاصره سیل قرار دارند

سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه 12 روستای آق قلا در محاصره سیل هستند، گفت: 712 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین در حال تلاش برای باز کردن مسیر حرکت سیلاب و رفع ماندابی در شهرهای آق‌قلا و گمیشان هستند.‌میرمحمد غراوی در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: نیروهای سپاه و ارتش با بسیج همه امکانات و تجهیزات در حال لایروبی مسیر انتهایی گرگانرود و روان‌سازی حرکت سیلاب به سمت دریا هستند. غراوی اظهار کرد: خطر بروز افزایش رسوبات گرگانرود از عوامل اصلی تخلیه نشدن سیلاب شهرستان گمیشان است.

سیل دختربچه ملایری را با خود برد ‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: بی‌توجهی به هشدارها و بی‌احتیاطی باز هم حادثه آفرید و پدر و دختری در ملایر را قربانی خود کرد.‌ علیمردان طالب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: شب گذشته دختربچه‌ای 10 ساله بر اثر سقوط در رودخانه "حرم آباد" نزدیک شهر ملایر غرق شد.وی افزود: حجم این رودخانه بر اثر بارندگی شدید روزهای گذشته افزایش‌یافته و عبور از آن خطرساز بود به همین دلیل مسدود شده بود، اما فردی بدون توجه به این موضوع در تاریکی شب سوار بر موتورسیکلت به همراه دخترش از رودخانه عبور می‌کند.

خسارت 21 میلیاردی سیلاب به آثار تاریخی لرستان‌

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان عنوان کرد: بر اساس برآورد اولیه خسارت وارده به آثار تاریخی استان بیش از 21 میلیارد تومان بوده است.‌‌سید‌امین قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از خسارت بیش از 21 میلیارد تومان به آثار تاریخی لرستان در جریان سیل اخیر استان خبر داد و اظهار داشت: در جریان سیل اخیر به آثار تاریخی استان با توجه به قدمتی که دارند بیشترین خسارت وارد شده است. وی با اشاره به اینکه خسارات واردشده به پل‌های تاریخی نسبت به دیگر آثار بیشتر بوده است افزود: پل‌های کشکان، شکسته، سر طاق ساربان، پلدختر و افرینه و همچنین کاروانسراهای تاریخی ازجمله 50 اثر تاریخی استان بوده که در اثر بارش‌های اخیر صدمه دیدند.

‌‌17 روستای گلستان همچنان آب ندارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با بیان اینکه سیل به تاسیسات آبرسانی 380 روستای استان خسارت زده، گفت: تاکنون این خسارات 321 میلیارد ریال برآورد شده است.‌‌بهزاد هرمزی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره خسارت های سیلاب در روستاهای استان اظهارداشت: این ارزیابی خسارت، تنها برای روستاهای قابل دسترسی بوده است. وی درباره تخریب تاسیسات آبرسانی، گفت: درحال حاضر 50.4 کیلومتر خط انتقال، 3 حلقه چاه، 20 دهنه چشمه، 74.5 کیلومتر شبکه توزیع، 14 هزار و 870 انشعاب و 56 دستگاه تأسیسات برقی آسیب دیده، ارزیابی شده است.

محور پلدختر ـ خرم‌آباد همچنان مسدود است‌

رئیس پلیس‌راه استان لرستان گفت: محور پلدختر ـ خرم‌آباد به دلیل تخریب جاده و پل تا اطلاع ثانوی مسدود است.‌ سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: محور پلدختر- خرم‌آباد همچنان مسدود است و تردد در این مسیر صورت نمی‌گیرد.وی بیان کرد: جاده پلدختر- خرم‌آباد در چندین نقطه تخریب‌ شده و همچنین پل به‌صورت کامل تخریب‌شده است و باید هر چه سریع‌تر بازسازی انجام شود.

‌تخلیه ‌آبگرفتگی آق‌قلا تا 72 ساعت آینده‌

فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: با اقدامات انجام شده و تلاش نیروهای سپاه، تا 72 ساعت آینده شهر آق‌قلا را از آب تخلیه می‌کنیم.‌‌امانگلدی ضمیر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور نیروهای نظامی پس از فرمان مقام معظم رهبری در مناطق سیل زده اظهار داشت: با حضور این نیروها کار تخلیه آب سرعت بیشتری گرفته است.وی تصریح کرد: برخی از نقاط شهر با همکاری نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی از آب تخلیه شده و مردم می‌توانند رفت و آمد کنند و در تلاش هستیم در 72 ساعت آینده آب بیشتر نقاط شهر را تخلیه کنیم.

محور اردل به منطقه رویگر براثر ریزش کوه مسدود شد‌

فرماندار شهرستان اردل گفت: براثر ریزش کوه با حجم زیاد جاده ارتباطی اردل به منطقه رویگر مسدود شد‌.‌محمود کیانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به ریزش کوه در شهرستان اردل اظهار داشت: صبح امروز براثر ریزش کوه مسیر مسیر ارتباطی اردل به رویگر مسدود شد‌. وی افزود: با توجه به ریزش کوه با حجم زیاد در این مسیر ارتباط روستاهای دوازده‌امام،سرچاه، چلو، سرمور، ممسنی، لیرابی، نوترگی، عزیزآباد، آب سرده، ارجل و سایر روستاها تا منطقه دیناران مسدود است‌.

سد مارون بهبهان سرریز کرد

فرماندار ‌بهبهان از سرریز سد مارون خبر داد و گفت: حجم آب پشت سد مارون در این شهرستان به یک میلیارد و 47 میلیون مترمکعب رسید.‌محمد حری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم آب پشت سد مارون در این شهرستان به یک میلیارد و 47 میلیون مترمکعب رسیده است و ظرفیت این سد یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب است که با رهاسازی منظم آب از سد تلاش داریم از سرریزشدن آن جلوگیری کنیم.

بارش شدید باران سبب رانش زمین در روستای نرگس‌لو شد

فرماندار بجنورد از رانش زمین در روستای نرگس‌لو از توابع این شهرستان بر اثر بارش شدید باران خبر داد.محمود ثمینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: با توجه به هشدار اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی استان، از روز گذشته تلاش ستاد بحران شهرستان بجنورد در راستای رسوب‌برداری مسیر رودخانه‌های منتهی به شهر بجنورد بوده که خوشبختانه این مهم انجام شده است.

رئیس‌جمهور امروز از مناطق سیل‌زده ‌استان گلستان بازدید ‌می‌کند‌

رئیس‌جمهور به همراه برخی از اعضای هیئت دولت امروز برای بازدید از روند عملیات امدادرسانی در مناطق سیل‌زده وارد استان گلستان می‌شود.‌ ‌حسن روحانی رئیس‌جمهور به همراه برخی اعضای هیئت دولت ظهر امروز برای شتاب بخشی در عملیات امدادرسانی و بررسی روند امدادرسانی در مناطق سیل زده به گلستان سفر می‌کنند.

ریزش کوه جاده یاسوج ـ شیراز را مسدود کرد‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ای کهگیلویه و بویراحمد از مسدود شدن جاده یاسوج - شیراز به دلیل ریزش کوه خبر داد.‌محمد نصیری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: به دلیل ریزش کوه در جاده یاسوج-شیراز حدفاصل گردنه مله شوره در سرازیری به سمت گنجگون این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است. وی با بیان اینکه با توجه به حجم بزرگ ریزش نمی‌توان زمان دقیقی برای بازگشایی اعلام کرد، افزود: رانندگان و مسافران از جاده یاسوج-نورآباد-شیراز و یا یاسوج-اقلید-شیراز به عنوان جاده جایگزین استفاده کنند.

اسکان اضطراری مسافران نوروزی در مساجد شهر سمنان‌

در پی بارش شدید شامگاه گذشته در سراسر استان سمنان که منجر به مسدود شدن چندین محور مواصلاتی در این استان شد؛ تعداد زیادی از مسافران نوروزی نیز با میهمان نوازی مردم سمنان و همکاری سپاه و بسیج این شهر در مساجد سمنان اسکان یافتند.‌ شب گذشته تعداد زیادی از مساجد شهر سمنان میزبان مسافران نوروزی در راه مانده‌ای بود که متأثر از سیلاب روز گذشته، از ادامه سفر تا بهبود شرایط جوی منصرف شده بودند.

‌تلاش نیروهای مسلح برای لایروبی "گرگانرود"

سرپرست استانداری گلستان گفت: سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و از مردم درخواست می‌شود با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌ها از حضور در مناطق سیل‌زده خودداری کنند.‌‌میرمحمد غراوی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نیروهای نظامی و انتظامی استان با همه امکانات لجستیکی و تجهیزات سازمانی مشغول خدمات‌رسانی به مردم گرفتار در سیلاب هستند. سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از سیلاب و طغیان رودخانه ها، لایروبی "گرگانرود" در محدوده اتصال به دریاست که با همت نیروهای مسلح در حال انجام است.

حضور فعال نیرو‌های سپاه ‌در مناطق سیل‌زده خوزستان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب کربلا از خدمات رسانی کلیه نیرو‌های سپاه پاسداران به اهالی مناطق سیل زده خوزستان خبر داد.‌ سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهد با حضور در مناطق سیل زده خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: کلیه نیرو‌های سپاه پاسداران درحال خدمت رسانی به سیل زدگان در مناطق مختلف استان هستند.وی افزود: تاکنون به شهر‌های آبادان، خرمشهر و اروندکنار خدمات مختلفی ارائه شده است و آماده خدمت رسانی به دیگر مناطق استان هستیم.

امدادرسانی به سیل‌زدگان پلدختر نیازمند بالگرد است‌

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس بابیان اینکه امدادرسانی به سیل‌زدگان پلدختر نیازمند بالگرد است گفت: پل‌ها و راه‌های دسترسی تخریب‌شده است.‌ سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: با توجه به خساراتی که سیلاب اخیر به زیرساخت‌های شهر پلدختر و معمولان وارد کرد راه ارتباطی به مرکز شهرستان و مرکز استان قطع شد که اکیپ‌های راهداری از طرف پلدختر و استان اقدامات عملیاتی خود را آغاز کردند که راه بازگشایی شد.

‌سیل تأسیسات آب 50 روستا در استان کرمانشاه را از مدار بهره‌برداری خارج کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: شبکه آبرسانی 50 روستا در استان کرمانشاه بعد از وقوع سیل از مدار بهره‌برداری خارج شد.‌ فرامرز شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به دنبال بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب در شهرستان‌های غربی استان به تأسیسات و شبکه‌های آبرسانی 50 روستا خسارت شدیدی وارد شد و از مدار بهره‌برداری خارج شدند.وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده به تأسیسات آبرسانی روستایی بیش از 100 میلیارد ریال بوده است عنوان کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده شبکه آبرسانی 20 روستا در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است و آب 30 روستای دیگر به صورت سیار تأمین می‌شود.

طغیان رودخانه محور ساحلی گناوه به بوشهر را مسدود کرد

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: به سبب طغیان و سرریز شدن رودخانه استان کهگیلویه و بویر احمد، جاده ساحلی بوشهر به گناوه و بالعکس مسدود شد.‌ حمیدرضا علم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از ریزش کوه در محور اهرم تنگستان در استان بوشهر به فراشبند در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: محور اهرم به فراشبند یکی از محورهای ورودی استان بوشهر است که با توجه به ریزش کوه در این محوربرای ایمن سازی تردد، از ساعت 13 تا صبح این محور مسدود است.

2‌ محور اصلی در خراسان رضوی مسدود شد

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مسیر کاشمر به کوهسرخ به علت ریزش کوه و سیلاب و مسیر قوچان به سبزوار به علت آب افتادگی در بخشی از جاده مسدود شده است.‌ سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در حال حاضر مسیر کاشمر به کوهسرخ به علت ریزش کوه و سیلاب و مسیر قوچان به سبزوار به علت آب افتادگی در بخشی از جاده مسدود شده است. وی اضافه کرد: مسیرهای مسدود شده سبزوار- شاهرود، تربت حیدریه - کاشمر و جغتای - سبزوار با فروکش کردن سیلاب و مساعد شدن شرایط بازگشایی شده است.

هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی نسبت به افزایش دبی رودخانه کارون

دبیر شورای عالی امنیت ملی با هشدار نسبت به افزایش دبی رودخانه کارون گفت: رودخانه کارون در اهواز و شهرهای پایین دست یک تهدید است که باید مورد توجه قرار بگیرد.‌علی شمخانی امروز با حضور در جلسه ستاد بحران خوزستان رودخانه‌ها را مهمترین تهدید استان دانست و اظهار داشت: رودخانه کارون در اهواز و شهرهای پایین دست یک تهدید است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا اگر دبی رودخانه کارون در اهواز افزایش پیدا کند سبب جاری شدن فاضلاب در خیابان‌ها می‌شود‌.

آخرین اخبار از واژگونی قایق در گمیشان‌

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: تاکنون جسد 2 نفر از سرنشینان قایق پیدا شد و تلاش برای یافتن 3 تا 4 نفر مفقود دیگر همچنان ادامه دارد.‌امیر شیر توماج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره آخرین وضعیت مفقودان حادثه واژگونی قایق اظهارداشت: تاکنون جسد 2 نفر از سرنشینان قایق پیدا شده که آقایان نازمحمد خالدی و احمد عبدالحسینی جان باختگان واژگونی قایق هستند. وی افزود: تلاش‌ها برای یافتن 3 یا 4 مفقودی دیگر این حادثه همچنان ادامه دارد. فرماندار شهرستان گمیشان اظهار کرد: نیروهای یگان دریایی مرزبانی، غواص‌ها و مردم محلی همچنان در منطقه برای یافتن مفقودان در تلاش هستند.

تخلیه روستاهای شرق شیراز‌

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس تاکید کرد که تخلیه برخی روستاهای شرق شهر شیراز جنبه پیشگیرانه داشته است و دائمی نیست.‌ سید کمال پاک فطرت با اشاره به تخلیه برخی از روستاها در پی حادثه دیروز در شیراز اظهار داشت: تخلیه روستاهای ماه فیروزان و کوشکک که در شرق شهر شیراز قرار دارند با هدف پیشگیری از بروز خسارت‌های جانی انجام شده است.وی با اشاره به اینکه روستاهای مذکور حد فاصل شیراز و دریاچه مهارلو واقع شده‌اند گفت: تا این لحظه هیچگونه مشکلی به واسطه بارندگی‌ها در روستاهای استان گزارش نشده است.

اسکان اضطرای 12 هزار نفر از مردم سیل‌زده گلستان‌

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از زمان وقوع سیل تاکنون 12 هزار و 772 نفر در گرگان، گنبدکاووس، آق‌قلا، گمیشان و روستاهای سیل‌زده اسکان اضطراری داده شدند.محمد علی هروی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از زمان حادثه سیل در استان گلستان تاکنون 61 هزار و 129 نفر دچار حادثه شده و به 56 هزار و 877 نفر امدادرسانی شده و 12 هزار و 772 نفر نیز در شهرها و روستاهای مختلف سیل‌زده اسکان اضطراری شدند.وی افزود: در این مدت 22 مصدوم به بیمارستان منتقل، 5 مصدوم سرپایی درمان و 3 مصدوم زن به سبب بیماری قلبی، مشکل ناتوانی حرکتی و بارداری به وسیله بالگرد به بیمارستان منتقل شدند.

دومین قربانی سیل در کهگیلویه و بویراحمد

جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ساعت 1:35 دقیقه بامداد امروز یک غرق شدگی در رودخانه بشار حدفاصل تنگ سریز به مرکز اورژآنس گزارش شد.وی با بیان اینکه پایگاه 707 در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شد، افزود: هنوز جسد فرد غرق شده پیدا نشده است.پوران‌فرد ادامه داد: بنا به گزارش رسیده این فرد برای گرفتن ماهی به کنار رودخانه رفته بود که به دلیل طغیان رودخانه و افتادن در آب ناپدید شد.


انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین