« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
هواشناسی
بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ،بارش سنگین برف و باران، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر از یکشنبه نقاط مختلف این استان را در بر می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ولی بهره مند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و مدل های مختلف جوی سامانه جدیدی از یکشنبه تا سه شنبه در نقاط مختلف استان فعال خواهد بود.
وی افزود: این بارش ها در روز دوشنبه و سه شنبه در کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری خواهند یافت.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با توجه به حجم بارش، ماهیت رگباری، رعد و برق و همچنین بارش تگرگ در برخی نقاط هم استانی ها ضمن رعایت نکات ایمنی از مسافرت های غیر ضرور پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه احتمال تغییرات جوی وجود دارد، تصریح کرد: اداره کل هواشناسی استان به صورت روزانه نقشه های آینده را رصد کرده و درصورت هرگونه تغییر اطلاع رسانی می شود.
بهره مند بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق و شهرستان های گرمسیری و جنوبی استان، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و نیز اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.
وی توصیه کرد که برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی روند میزان بارندگی های امسال و مقایسه آن با سال های گذشته نشان می دهد استان کهگیلویه و بویراحمد پس از 10 سال وارد ترسالی شده است.
میانگین میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی 97-98 تاکنون به 676.7 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 486.2 میلی متر افزایش یافته است.
بهره مند ابراز داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در یاسوج 881.4 میلی متر، در سی سخت 765.7 میلی متر، در دهدشت 689.4 میلی متر، در دوگنبدان 553.1، در لیکک 581.6 و در امامزاده جعفر 588.7 میلی متر باران بارید.
وی افزود: تفاوت بارندگی سال زراعی جاری نسبت به کل میزان بارندگی بلند مدت استان 32 درصد افزایش داشته که حدود 242.4 میلی متر بوده است.
بهره مند تصریح کرد: به طور میانگین بارش های استان نسبت به مدت مشابه سال زارعی گذشته 486.2 میلی متر افزایش نشان می دهد.
هر 6 ایستگاه اصلی هواشناسی این استان بارندگی های بیشتر از میانگین بلند مدت را ثبت کرده اند که از 10 سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: