« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
بهار نارنج بر روی سیستم عصبی مرکزی انسان تاثیری آرام بخش می گذارد و به همین دلیل درمانی فوق العاده برای بی خوابی و اضطراب و تسکین اعصاب است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:مهم ترین خاصیت دارویی بهار نارنج تاثیر آن روی سیستم عصبی بدن است. بهارنارنج آرامش بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می دهد.

بهار نارنج، شکوفه درخت نارنج است که در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرقیجات و … کاربرد بسیار دارد. قسمتهای مورد استفاده این گیاه، گل، برگ، میوه و آب نارنج است که همگی دارای خواص دارویی هستند.

بهار نارنج بر روی سیستم عصبی مرکزی انسان تاثیری آرام بخش می گذارد و به همین دلیل درمانی فوق العاده برای بی خوابی و اضطراب و تسکین اعصاب است.

دَم کرده گل درخت بهارنارنج برای برطرف کردن قولنج های عصبی مفید است.

بهار نارنج منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که برای بدن بسیار مفید هستند. این مواد معدنی شامل منیزیم، منگنز، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس و پتاسیم میباشند. ترکیبات فعالی نیز در بهار نارنج وجود دارد از جمله روغن فعال، فلانوئیدها و فورانوکومارین. همچنین دارای ویتامینهای B، C و D هستند.

مداومت در مصرف بهارنارنج برای رفع بزرگی طحال مفید است و چنانچه به همراه آب کرفس مصرف شود جهت استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آنها بسیار موثر است.


نوشیدن عرق بهارنارنج می‌تواند به تسكین و دردهای ناشی از نفخ معده كمک كند.

افزودن بهار نارنج در چای موجب کمک به هضم غذا شده و ناراحتی های معده را کاهش می دهد.

موجب تنظیم سطح فشارخون از طریق افزایش گردش خون در رگ ها مي شود.

عرق بهار نارنج با خارج کردن برخی ذراتِ دارای خواص هیدروفیلیک روغن به دست می‌آید.

این نوع عرق نیز مانند گلاب و دیگر عرق‌ها، به طور گسترده‌ای در لوازم آرایشی، آروماتراپی و همچنین پخت و پز استفاده می‌شود.

عرق بهار نارنج به دلیل اثرات شگفت‌انگیزی که روی پوست دارد، شناخته شده‌است. این عرق یک تونر عالی برای پوست‌های چرب است. درعین حال عرق بهار نارنج بسیار ملایم است و به عنوان یک ماده‌ تشکیل‌دهنده در محصولات تهیه شده برای نوزادان به کار می‌رود. تونری را که استفاده می‌کنید با این ماده‌ کاملا طبیعی جایگزین کنید، اما اطمینان حاصل کنید که عرق بهار نارنجی که دارید به شیوه‌ تقطیر طبیعی به دست آمده‌ و خالص است.

عرق بهار نارنج اثرات فوق‌العاده‌ای بر روی پوست دارد. این ماده بخصوص برای پوست‌های حساس و چرب مناسب است. عرق بهار نارنج به رفع سوزش پوست کمک می‌کند و قرمزی را که با پوست تحریک‌شده همراه است، کاهش می‌دهد. اگر پوست شما مستعد چنین مشکلاتی است، می‌توانید از عرق بهار نارنج به عنوان یک درمان موثر استفاده کنید.

عرق بهار نارنج می‌تواند بیش‌ترین رطوبت را به پوست بدهد. بنابراین قادر است آب کافی برای پوست فراهم کند. حفظ آب در سلول‌های پوست بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب می‌توانید از خشکی پوست جلوگیری کنید و ظاهر پوست را بهبود ببخشید. این همان فایده‌ای است که روغن زیتون نیز برای پوست دارد.

عصاره بهار نارنج سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: