« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
مطالعات نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان انواع سرطان به ویژه سرطان کولن مفید بوده و متاستاز سلول های سرطانی را کاهش می دهد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:زردچوبه که یکی از گیاهان خانواده زنجبیل است، حاوی مقادیر بالایی ترکیبات خاصی به نام کورکومینوئید می باشد که مهم ترین آنها کورکومین است، کورکومین ترکیب فعال زردچوبه بوده و دارای اثرات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است.

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. زردچوبه باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده باعث چربی سوزی و سم زدایی از کبد می شود و به این ترتیب باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

طبع زردچوبه گرم و خشک استو می توان آن را به شکل زردچوبه تازه و یا پودر زردچوبه استفاده کرد.

این ادویه حاوی مواد مغذی من جمله پروتئین، ویتامین C، کلسیم، آهن، فیبر، سدیم و حدود ۲۴ کالری در هر قاشق غذاخوری است، زردچوبه همچنین منبع غنی از ویتامینB6، پتاسیم، منیزیم و منگنز است.

خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی زردچوبه می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت مفید باشد.

زردچوبه ممکن است آنزیم های التهابی مرتبط با پسوریازیس را مختل کند.

زردچوبه می تواند از ایجاد چروک دور چشم و چروک پوست صورت جلوگیری کند و باعث جوان سازی پوست صورت شود.

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

کورکومین موجود در زردچوبه برای سم زدایی کبد از فلزات سنگین و دارو ها مفید است و علاوه بر این به درمان کبد چرب کمک می کند.

زردچوبه یکی از بهترین درمان های طبیعی برای کاهش قند خون، مقاومت به انسولین و درمان دیابت است. یک مطالعه نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه 400 برابر قدرتمندتر از متفورمین بوده و برای پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 مفید است.

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بالا است که می تواند برای درمان بیماری ها و اختلالات چشم استفاده شود.

کورکومین موجود در زردچوبه می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید باشد و خطر حمله قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان انواع سرطان به ویژه سرطان کولن مفید بوده و متاستاز سلول های سرطانی را کاهش می دهد.


کورکومین به عنوان یک ضد التهاب قوی برای التهاب مفاصل شناخته می شود که می تواند برای درمان پوکی استخوان و آرتروز مفید باشد.

مطالعات نشان داده که کورکومین حتی بهتر از داروهای ضد التهابی برای درمان بیماری ها عمل می کند.

کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان معده درد، زخم معده، یبوست و سندرم روده تحریک پذیر مفید است، همچنین زردچوبه به بهبود هضم غذا کمک می کند.

کورکومین موجود در زردچوبه یکی از بهترین داروها برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون است. داروهای استاتین برای درمان چربی خون استفاده می شوند که به کلیه ها و کبد آسیب می رسانند زردچوبه بهترین جایگزین آن ها برای درمان کلسترول و چربی بالای خون است.

زردچوبه دارای خواص آبرسانی قوی بوده و می تواند برای درمان ترک کف پا استفاده شود.

در طب سنتی زردچوبه اغلب برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز استفاده می شود، بنابراین یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان آلزایمر و زوال عقل شناخته می شود.

مطالعات متعدد نشان داده است که کورکومین موجود در زردچوبه در پاکسازی پلاک آمیلوئید که آن را عامل اصلی آلزایمر می دانند، بسیار مفید است.

روغن زردچوبه برای درمان سرطان کولون، سرطان خون و پستان، درمان گرفنگی بینی در سرماخوردگی، درمان صرع، سلامت کبد و درمان کبد چرب، جلوگیری از آرتروز و درمان افسردگی و اضطراب مفید است.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: