« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
آوای رودکوف گزارش می دهد:
در کشور ما با توجه به اقتصاد مبتنی بر صادرات نفتی، توجه به صادرات محصولات کشاورزی و صادرات غیرنفتی می‌تواند یاری‌رسان رشد اقتصادی باشد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:افزایش صادرات محصولات کشاورزی تولیدکنندگان را ترغیب می‌کند که با جذب نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در تولید محصولات سبب افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی شوند. کشاورزی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است که ضمن آنکه تامین کننده امنیت غذایی و سلامت جامعه است از طریق صادرات محصولات کشاورزی نیز می‌تواند تامین کننده ارز در جریان توسعه باشد.

توجه به نقش اساسی مهارت و دانش فنّی در تولید محصولات کشاورزی عاملی برای جذب و ایجاد اشتغال برای این گروه از تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی و رشد تولید و صادرات تولیدات غیرنفتی را در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در پی خواهد داشت.

علیرضا آقابالایی در گفتگو با آوای رودکوف می گوید: توجه به بخش کشاورزی و حمایت از آن در مواجهه با رقیبان بین‌المللی در دنیای تجارت آزاد از وظایف مهم مسئولان و محققان کشور است و ر این میان برای دستیابی به توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش رشد اقتصادی، توجه به سرمایه‌گذاری در انباشت دانش و دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان یک ضرورت تلقی می‌شود.

وی ادامه می دهد: براساس بررسی‌های انجام شده امکان تولید خدود 85 درصد از انواع میوه و تره‌بار تولیدی در دنیا در ایران وجود دارد بنابراین توجه به صادرات برای رشد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقابالایی افزود: در کشور ما با توجه به اقتصاد مبتنی بر صادرات نفتی، توجه به صادرات محصولات کشاورزی و صادرات غیرنفتی می‌تواند یاری‌رسان رشد اقتصادی باشد.

این کارشناس اقتصادی می گوید: افزایش صادرات محصولات کشاورزی تولیدکنندگان را ترغیب می‌کند که با جذب نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در تولید محصولات سبب افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی شوند.

وی افزود: کشاورزی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است که ضمن آنکه تامین کننده امنیت غذایی و سلامت جامعه است از طریق صادرات محصولات کشاورزی نیز می‌تواند تامین کننده ارز در جریان توسعه باشد.

آقابالایی با اشاره به نقش اساسی دانش فنّی در تولید محصولات کشاورزی می گوید: توجه به نقش اساسی مهارت و دانش فنّی در تولید محصولات کشاورزی عاملی برای جذب و ایجاد اشتغال برای این گروه از تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی و رشد تولید و صادرات تولیدات غیرنفتی را در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در پی خواهد داشت.

وی ادامه می دهد: توجه به بخش کشاورزی و حمایت از آن در مواجهه با رقیبان بین‌المللی در دنیای تجارت آزاد از وظایف مهم مسئولان و محققان کشور است.

آقابالایی از ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان گفت و افزود: برای دستیابی به توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش رشد اقتصادی، توجه به سرمایه‌گذاری در انباشت دانش و دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان یک ضرورت تلقی می‌شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی می گوید: بر اساس بررسی‌های انجام شده امکان تولید خدود 85 درصد از انواع میوه و تره‌بار تولیدی در دنیا در ایران وجود دارد بنابراین توجه به صادرات برای رشد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

آقابالایی افزود: در کشور ما با توجه به اقتصاد مبتنی بر صادرات نفتی، توجه به صادرات محصولات کشاورزی و صادرات غیرنفتی می‌تواند یاری‌رسان رشد اقتصادی باشد.

آقابالایی ادامه می دهد: ضرورت توجه به تولید داخلی با در نظر گرفتن تحلیل رابطه آن با صادرات غیرنفتی، درجامعه امروز ما اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: توجه به تولید داخلی موجب رونق یافتن این تولید شده و فضایی رقابتی تر برای تولیدات ایجاد خواهد شد.

وی می گوید: تولیدکنندگان با افزایش کیفیّت محصولات و یا با کاهش قیمت سعی در به دست آوردن سود بیشتر دارند، افزایش تولید داخلی ضمن افزایش صادرات زمینه ساز فعال شدن افراد در زمینه های بسته بندی، حمل و نقل، تبلیغات و... شده و اثری مستقیم در افزایش اشتغال دارد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: افزایش تقاضا از جانب بازارهای داخلی و یا خارجی موجب تشویق تولیدکنندگان و تولید محصولات بیشتر می شود.

آقابالایی ضمن بازگو نمودن عاملی مهم در استفاده بهینه از ظرفیت های تولید ادامه داد: با افزایش تقاضا تولیدکنندگان از ظرفیت های تولید موجود نظیر نیروی کار، سرمایه زمین و... استفاده بهینه تَری دارند.

وی ادامه می دهد: توجّه به موقعیت و پتانسیل های آذربایجان شرقی ضرورتی برای ایجاد زمینه های تولید مطلوب، بسته بندی مناسب و کیفیت خوب کالا و حفظ جایگاه صادراتی این استان است.

وی افزود: جمع بندی اطلاعات یافته های جدید و مربوط به محصولات کشاورزی و درنهایت انتقال به اعضا در افزایش صادرات تاثیرگذار خواهد بود.

آقابالایی بیان کرد: طی سالیان گذشته کشور ترکیه در امر صادرات محصولات کشاورزی از ایران پیشی گرفته و در بازارهای کشور های آسیای میانه از جایگاه خوبی برخوردار شده است.

وی یادآور شد: علت موفقیت کشور ترکیه تولید باکیفیت مورد نیاز کشورهای آسیای میانه، توسعه بخش های گلخانه ای، بسته بندی مرغوب و حفظ کیفیت کالاهای صادراتی بوده است.

رییس اتحّادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: انسجام لازم بین اعضا و اعزام هیات های بازاریابی و تجاری در افزایش صادرات نقشی تاثیرگذار دارد.

آقابالایی می گوید: بررسی بازارهای جهانی و ارایه راهکارهای معقول برای صادرات بیشتر از برنامه های مهم این اتحّادیه است.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: