« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴
کهگیلویه و بویراحمد
آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآنی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار ؛مدیر کل ارشاد اسلامی و جمعی از مسولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ آئین اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره قرآنی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان «مُدْهامَّتانِ» با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، داوران و شرکت کنندگان از شهرستان های هشت گانه این استان در سالن سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علی محمد احمدی در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: خداوند توفیق داد در پایان یک روز کاری پایان هفته، این روز را با حضور در جمع قرآنی و قرآن پژوهان به پایان برسانیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این افتخار را داریم که دین ما دینی است که رسول آن با اعظم صحف و بالاترین کتاب، مسیر ارشاد بشریت را دنبال کرد.

احمدی یادآور شد: بدیهی است که ما در این جمع برای حض آوایی جمع نشدیم، بلکه ما کتابی داریم که قانون اساسی این کشور بوده و این کتاب، راه، مسیر، سعادت دنیوی و اخروی ما را تضمین و نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن مسیر درست برای سعادت و رستگاری انسان ذکر شده، عنوان کرد: انتخاب با ماست که مسیر سعادت و خوشبختی را انتخاب یا خدای ناکرده بیراهه، کژی و انحراف را انتخاب کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به برکت مجاهدت ملت بزرگ ایران و فضایی که با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، قرآن در مدار اندیشه و تفکر جامعه به ویژه جوانان ما قرار گرفت.

وی تصریح کرد: امروز نه تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه در همه جای این کشور نونهالان، جوانان، متولیان و خانواده های آنها در راستای بسط، نشر و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در تلاش هستند.

احمدی خاطرنشان کرد: یک صورت آنچه که ما دنبال می کنیم بحث قرائت است و شاید زیباتر از آوای کلام خدا، آوایی نداشته باشیم که باعث سکینه قلوب شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وقتی که ما تلاوت قاریان بزرگ اسلامی و حتی ایران را می شنویم، آرامشی بعد از تلاوت بر دلها حکم فرما می شود.

وی با اشاره به اینکه این کلام، کلامی برخاسته از دنیای فیزیکی ما نیست، ابراز داشت: این کلام و آوا صوتی متفاوت، آوایی متفاوت و لحنی متفاوت دارد.

احمدی ضمن تاکید بر اینکه خداوند قرآن را برای تمرین آوا بر پیامبر خود نازل نکرد، اذعان داشت: ما نیز با این هدف قرآن را دنبال نمی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما قرآن را قانون اساسی زندگی می دانیم، زیرا مسلمان هستیم و باید چارچوب ها و دستورالعمل های زندگی خود را از این کتاب الهی استخراج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دین ما دین محبت، اخلاق، تعهد، انسان سازی، پیشرفت و تعالی انسان است.

رضا دهبانی پور هم در این آئین ضمن خیرمقدم به قرآن آموزان و شرکت کنندگان در این جشنواره، گفت: حضور استاندار در این محفل قرآنی نشانه ارج گذاری و توجه ایشان به حوزه قرآن و مسجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکی از ظرفیت های خوبی که والدین در این شرایط به آن اعتماد کرده اند، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و حضور در محافل قرآنی است.

وی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و معاونت قرآن و عترت را از ظرفیت های ارزشمند فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ادامه داد: باید این دو حوزه با برنامه ریزی منسجم فرزندان این آب و خاک را با معانی، مبانی دینی و اعتقادی بیشتر آشنا و باعث ارتقاء سطح فکری آنها شوند.

دبیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این برنامه اختتامیه جشنواره قرآنی «مدهامتان» است که در هشت شهرستان استان با حضور داوران برگزار و نفرات برگزیده همه رشته ها امروز در شهر یاسوج به رقابت پرداختند.

دهبانی پور خاطرنشان کرد: داوران در مرحله استانی این مسابقات قرآنی نیز حضور داشته و با برگزاری این جشنواره در اردوگاه دهنوی کمیته امداد، نفرات برگزیده در رشته ها و رده های سنی مختلف این مرحله انتخاب و معرفی شدند.

وی به ویژگی های این دوره از جشنواره قرآنی «مدهامتان» اشاره و یادآور شد: همه افراد شرکت کننده در سامانه ویژه جشنواره ثبت نام و همه از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در سامانه «بچه های مسجد» نیز ثبت نام و عضویت دارند، ادامه داد: با این شیوه ثبت نام از کارهای تکراری قبل جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: رشته هنری «نقاشی آیات» از دیگر ویژگی هایی است که در این دوره اضافه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

دهبانی پور ابراز داشت: حدود ٦١٢ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند که برخی فعال، متوسط و گاهی ممکن است ضعیف هم باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ٦ ماه قبل ستاد عالی مساجد کشور با تدابیر لازم اقداماتی را جهت ساماندهی و انسجام این جشنواره قرآنی با تعریف یک سامانه برای ثبت نام افراد واجد الشرایط به صورت الکترونیکی انجام داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: