« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
اصفهان
مراسم بزرگداشت چهره برجسته موسیقی ایران استاد همایون خرم با حضور خانواده آن مرحوم، مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان و جمعی از هنرمندان برجسته کشور شب گذشته در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزارشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از همایون خرم به عنوان یکی از دردانه های موسیقی معاصر ایران نام برد و گفت: این نوازنده بی مانند که از سرزمین نغمه پرداز بوشهر سر برآورد بافضل و فرهنگی کامل، کمر به رشد و تعالی موسیقی سنتی وطن بست و با نگاهی تیزبین و شوقی سرشار افسانه های شیرین آفرید و آتشی در دل سودازدگان شعر و موسیقی انداخت.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: بر خود می بالیم که جوانان متعهد و هنرمند دانشگاه صنعتی اصفهان داعیه دار یادکرد و تعظیم بزرگان هنر هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان که در عمر 40 ساله خود دستاوردهای کم نظیر و ارزشمندی را به جامعه عرضه داشته است همواره بر این باور بوده که دانشگاه صرفاً محلی برای کسب تخصص نیست بلکه عرصه ای برای شکوفایی همه استعدادهای جوانان است.

مدرس هاشمی اضافه کرد: همین باور بوده که باعث شده در میان حدود 50 هزار دانش آموخته این دانشگاه صدها هنرمند و نویسنده شاخص در حوزه های علوم انسانی و هنر بروز و ظهور یابد.

در ادامه استاد لوریس هایکازی چکناواریان موسیقی دان و آهنگساز برجسته ایران گفت: ما باید قدر هنرمندان را آن گونه که شایسته است بدانیم و پیش از آن که این گوهرهای فرهنگی را از دست بدهیم آن ها را تکریم نمائیم.
وی مالک حقیقی هنر را خدا دانست و افزود: هنر از هنرمند است اما مال او نیست همان گونه که طفل نوزاد از مادر است اما مال مادر نیست بلکه مالکیت الهی دارد.

این هنرمند برجسته ادامه داد: قدرت الهی است که در هنرمند متجلی شده است زیرا چنانچه خالق هنر زمینی باشد هنرش پایدار نیست و یکبار مصرف است.

چکناواریان اضافه کرد: هنر همایون خرم خدایی بود زیرا اثر او از یاد رفتنی و یکبار مصرف نیست.

همچنین بردیا صدرنوری از هنرمندان موسیقی کشور و دبیر جشنواره موسیقی همایون خرم با تقدیر از کانون موسیقی دانشگاه صنعتی اصفهان بخاطر برگزاری این مراسم ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین همایش هایی به تعالی هنر بینجامد.

وی با اشاره به این که از سال 93 تاکنون پنج بار جشنواره موسیقی همایون خرم برگزار شد، افزود: اولین جشنواره با حضور 74 شرکت کننده برگزار شد اما امسال این جشنواره با حضور یک هزار و 524 هنرمند نوجوان و جوان پنج تا 18 سال برگزار شد.

این هنرمند بیان کرد: موفقیت این جشنواره موسیقی مرهون اثرگذاری همایون خرم در فرهنگ و هنر این سرزمین است.
فرزند همایون خرم به عنوان دیگر سخنران این مراسم با بیان خاطراتی از پدرش گفت : همایون خرم تنها به خاطر موسیقی نبود بلکه او بوسیله موسیقی از مدرسه عشق به میکده عشق کوچ کرد.

رضا خرم افزود: پدرم در موازات فراگیری موسیقی به تحصیلات آکادمیک پرداخت و همین عامل باعث شد تا هنر او به دریوزگی نیافتد.

وی اضافه کرد: معشوقه خرم که موسیقی بود در هرجایی حضور نداشت و تنها در راه هنر قدم برداشت.

فرزند همایون خرم ادامه داد: پدرم تزکیه دل و نفس انجام می داد و در ره معشوق قدم بر می داشت و غرور، بخل و حسد نتوانست بر روح سیقل یافته او ححاب کند و این مهمترین علل موفقیت همایون خرم بود.

در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان صاحب نام کشور برگزار شد خانواده همایون خرم کتاب زندگینامه این هنرمند فقید را به کتابخانه دانشگاه صنعتی اصفهان اهدا کرد.

همچنین تابلو نقاشی منقش به چهره همایون خرم پس از امضا توسط هنرمندان توسط رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به همسر و فرزند همایون خرم اهدا شد.

در جریان این مراسم دو تن از شاگردان خرم قطعاتی را به یاد این استاد موسیقی نواختند و محمد اصفهانی نیز یکی از آثار خود که توسط همایون خرم آهنگسازی شده بود اجرا کرد.

گفتنی است: استاد همایون خرم نوازنده ویولن، موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته، یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران بود که در سال ۱۳۹۱ درگذشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: