« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این متخلف 4 اصله درخت بلوط را آتش زدن بود که به کاشت 20 اصله درخت در یک هکتار به تشخیص اداره شاکی محکوم شد.
به گزارشپایگاه  خبری آوای رودکوف؛ محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح شنبه 27 بهمن ماه 97 در این خصوص گفت: در سال گذشته متخلفی دریکی از روستاهای شهرستان دنا درمنطقه حفاظت شده در تنه 4 اصله درخت بلوط آتش روشن کرده بود.

وی افزود: بمنظور اعمال قانون متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

 جعفری نژاد ضمن تشکر از تغیر نگرش دستگاه قضایی استان در تعین مجازات های جایگزین نقدی و حبس و تعلیق ان مجازات ها در راستای اقدامات محیط زیستی  و اشاعه فرهنگ درخت کاری افزود: از طرف قاضی محترم شعبه اول دادگاه کیفری 2 شهرستان دنا متهم به کاشت 20 اصله درخت گونه جنگلی در یک هکتار از مناطق حفاظت شده بنا به تشخیص اداره کل حفاظت محیط زیست محکوم می شود.

جعفری نژاد ضمن تشکر ویژه از قضات محترم شعبه 4 دادگاه تجدید نظر استان گفت : این رای نیز عینا" در شعبه 4 دادگاه تجدید نظر استان تائید شده و به قطعیت رسیده است.

گفتنی است قطع درختان بلوط کهگیلویه و بویراحمد از سوی افراد سودجو در سال های اخیر یکی از چالش های عمده محیط زیستی و منابع طبیعی در استان بوده است.

استفاده و بهره برداری های بی رویه از عرصه های جنگلی و مرتعی یکی از معضلات و چالش های اساسی در افزایش خطرات زیست محیطی در کهگیلویه و بویراحمد است و گرایش به تخریب این عرصه ها نگران کننده است.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ؛ کهگیلویه وبویراحمد بیش از یک میلیون و 722 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که 870 هزار هکتار از این میزان جنگل های بلوط است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: