« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
بهمئی
رئیس کمیته امداد ممبی گفت: حامیان طرح اکرام ایتام 246 میلیون تومان در 9 ماهه سال جاری به ایتام و فرزندان محسنین این نهاد کمک کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ محمدعلی شجاعی رئیس کمیته امداد اداره ممبی، با اشاره به اینکه این نهاد برای خدمت‌رسانی به نیازمندان بناشده و امید است که همه با تلاش و کوشش به‌منظور رفع فقر از جامعه گام برداریم، گفت: 1185 خانوار از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند که 362 خانوار در دوماهه اخیر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به چرخه حمایتی این نهاد واردشده‌اند.


وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی و ضروری مددجویان کمیته امداد داشتن سرپناه مقاوم و منزل مسکونی برای زندگی است، تصریح کرد: در این زمینه 44 مورد خدمات عمرانی بااعتبار 100 میلیون و 700 هزار تومان ازجمله تعمیر، تکمیل و بازسازی منازل مددجویی و احداث سرویس‌های بهداشتی برای مددجویان در 9 ماهه سال جاری انجام‌شده است.
شجاعی به طرح احداث مسکن سه‌جانبه با مشارکت کمیته امداد، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اشاره و بیان کرد: در این خصوص 39 واحد مسکونی در دست اقدام است که مبلغ 156 میلیون تومان سهم آورده مددجو به‌طور کامل جمع‌آوری‌شده و در حال تشکیل پرونده جهت دریافت وام است و 32 نفر نسبت به دریافت پروانه ساخت جهت آغاز عملیات ساختمانی اقدام کرده و زمین ایشان برای ساخت به سپاه پاسداران تحویل داده‌شده است.
وی با اشاره به اینکه 56 یتیم و 189 فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد ممبی از حمایت حامیان برخوردارند، تصریح کرد:  332حامی حمایت از این افراد را برعهده دارند که در 9 ماهه سال جاری 246 میلیون تومان به آن‌ها کمک کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد ممبی بابیان اینکه کمک به خودکفایی و اشتغال افراد تحت حمایت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است، افزود: در این خصوص 91 مورد تسهیلات خودکفایی بااعتبار یک میلیارد و 920 میلیون تومان در 9 ماهه سال جاری در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و صنفی صنعتی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

شجاعی جهیزیه پرداختی به نوعروسان را 35 مورد بااعتبار 122 میلیون و 500 هزار تومان اعلام و تصریح کرد: در همین زمینه 35 مورد نیز هدیه به داماد بااعتبار 52 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت‌شده است.
وی آمار دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت را 638 نفر اعلام کرد و گفت: در زمینه کمک به تحصیل این قشر از جامعه هدف در سال تحصیلی جاری 114 میلیون و 750 هزار تومان پرداخت‌شده است.

شجاعی از دیگر خدمات ارائه‌شده به مددجویان در 9ماهه سال جاری را ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه عنوان کرد و افزود: در این خصوص 701 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به 247 نفر از مددجویان و سایر اقشار نیازمند پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد ممبی اعزام 130 نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی بااعتبار 23 میلیون تومان، مشاوره فردی به 166 مددجو،  پرداخت 137 مورد سبد غذایی به کودکان بااعتبار 12 میلیون تومان، پرداخت 202 میلیون تومان حق بیمه اجتماعی 140 نفر از مددجویان، پرداخت 41 میلیون و 662 هزار تومان بابت کمک موردی ویژه به 342 نیازمند را از دیگر برنامه‌های 9ماهه این نهاد برای مددجویان اعلام کرد.

وی با اشاره به وجود 780 صندوق صدقه در بخش ممبی گفت: مردم خیر و نیکوکار این بخش 187 میلیون تومان در قالب صدقات، زکات و جشن عاطفه‌ها به نیازمندان این نهاد کمک کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: