« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
رئیس کمیته امداد لیکک مطرح کرد؛
رئیس کمیته امداد اداره لیکک گفت: 110 طرح خودکفایی و اشتغال زایی با اعتبار دو میلیارد و 235 میلیون تومان در 9 ماهه سال جاری برای مددجویان این نهاد اجرا شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، رئیس کمیته امداد اداره لیکک گزارشی از عملکرد این اداره در 9 ماهه سال جاری ارائه داد.


حیدر خداپرست با بیان اینکه 2653 خانوار با جمعیت 6451 نفر تحت حمایت کمیته امداد لیکک هستند، گفت: پنج میلیارد و 176 میلیون تومان کمک‌معیشت در 9 ماهه سال جاری به مددجویان این اداره پرداخت شد.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه ها و اهداف کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان از راه اشتغال‌زایی اعلام و بیان کرد: در این خصوص 110 طرح خودکفایی و اشتغال زایی با اعتبار دو میلیارد و 235 میلیون تومان در 9 ماهه سال جاری برای مددجویان این نهاد اجرا شده است.
خداپرست با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه اشتغال از فعالیت‌های کمیته امداد در خصوص توانمندسازی مددجویان است، تصریح کرد: 181 نفر از مددجویان در دوره های آموزشی مهارت آموزی و پایدارسازی مشاغل با اعتبار 10 میلیون و 320 هزار تومان شرکت کرده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند. 

وی پرداخت وام کارگشایی را به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد لیکک در 9 ماهه سال جاری اعلام کرد و افزود: در این زمینه یک میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به 389 نفر از متقاضیان به‌منظور حل مشکلات درمانی، مسکن، تحصیلی و سایر موارد پرداخت‌شده است.

رئیس کمیته امداد لیکک تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این اداره را 1074 نفر اعلام و بیان کرد: در زمینه کمک به تحصیل این قشر از جامعه هدف در سال جاری 181 میلیون و 522 هزار تومان هزینه شده است.

خداپرست به پرداخت 78 میلیون تومان موردی ویژه به 398 مددجو به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری کمیته امداد لیکک اشاره و اظهار کرد: پرداخت 11 میلیون تومان در قالب سبد غذایی به 368 نفر از سالمندان تحت حمایت و اهداء 115 مورد جهیزیه و کمک هزینه ازدواج با اعتبار 346 میلیون تومان از دیگر برنامه های این نهاد است.

وی یکی دیگر از مهمترین برنامه های کمیته امداد را ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان عنوان و بیان کرد: در زمینه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان از جمله آموزش خانواده، اردوهای زیارتی و سیاحتی و سایر برنامه ها با تعداد 2612 شرکت کننده 123 میلیون و 700 هزار تومان هزینه شده است.

وی در پایان به درآمد کمیته امداد لیکک از محل مشارکت های مردمی اشاره کرد و گفت: در مجموع مردم خیر و نیکوکار به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان این نهاد در قالب صدقات، زکات، کمک به مراکز نیکوکاری و سایر موارد کمک کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: